Announcement

Collapse
No announcement yet.

Midi controller

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Midi controller

Hallo allemaal,

Ik heb twee vragen.
    1:Op het forum kom je vaak de woord ''geluidskaart'' tegen wat is dit?

2: ik ben op zoek naar een nieuwe midi controller, weten jullie een goede met wat effecten en de bijpassende software voor een prijs rond de 200-300 euro'

Gr William

Een geluidskaart is eigenlijk een apparaatje wat de 1 en 0 signaal van je computer omzet naar daadwerkelijk geluid signaal ( net als dat wat uit een cd speler komt bijvoorbeeld. ) Hoe beter deze geluidskaart hoe mooier je geluid zal zijn en ook hoe sneller deze meestal zijn werk doet. Best belangrijk dus.

Dan de controller. Als je een echte controller hebt zitten hier NOOIT effecten op. De effecten zitten in de software die op je computer staat. Dus dit is niet afhankelijk van je controller maar van de software.

Wil je een leuk iets voor niet teveel geld.

Dit zou misschien een optie kunnen zijn. Nu nog met tractor le maar kan worden geupgrade naar serato intro. Kun je meteen kijken wat jij het liefst hebt

Comment

De effecten zitten inderdaad in de software, zo kan je elke knop een eigen functie geven in het programma. Zo kan je een paar knoppen toewijzen aan effecten. (moet je wel een programma hebt waarbij je ze zelf handmatig kan toewijzen) Traktor lijkt me hiervoor een goed programma wat ook lekker stabiel draait. Let wel op dat je GEEN Traktor LE neemt. De Numark die ronennieshow als optie geeft lijkt mee een zeer geschikte midi controller. Je zou ook eens kunnen kijken naar de reloop digital jockey met interface 2

Comment

Ik zit zelf ook te overwegen om een Numark Mixtrack (geen pro, omdat ik in het bezit ben van een TASCAM US-144 Audio/midi interface) aan te schaffen.

Zelf heb ik altijd als hobby op American Audio CK-1000 gedraait (geen midi-controller) en vond ik de "CUE MIX" draaiknop erg fijn werken. Zodra deze volledig linksom op "1" was gedraait hoor je alleen CD-speler 1 door de headphones. Volledig rechtsom op "2" hoor je alleen CD speler twee door je headphones en precies in het midden hoor je de mix van beide CD-spelers door je headphones.

Is het mogelijk om met de Numark Mixtrack (geen pro) in combinatie met de TASCAM US-144 en mijn KRK monitoren precies het zelfde te mixen zoals ik gewent ben op de American Audio CK-1000?

Ik krijg het tot op heden niet voor elkaar om met Virtual DJ 7 Pro (zonder midi controller omdat ik er nog geen één bezit) de mix voor te luisteren voordat de mix naar buiten breng... Heeft iemand ervaring met dit probleem of biedt Traktor of (Serato) deze mogelijkheid wel of is dit egt een probleem dat aan de TASCAM ligt?

Alvast bedankt,
        Last edited by Mitch-L; Wednesday-11-01-2012, 00:32.

Comment

Oke bedankt allemaal dan ga ik denk ik voor de numark

Gr William

Comment

Working...
          X