Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gevorderde MIDI controller?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gevorderde MIDI controller?

Hallo, ik draai nu al zo'n 2 jaar met mijn Hercules MK4.
    En ik ben eigenlijk op zoek naar een nieuwe, meer uitdagende controller.

Twee MIDI compatibel tabletops zouden ook goed zijn maar dan wil ik er ook cd's mee kunnen draaien, een soort combi dus.

Als controller is gewoon een controller goed, het liefst goed voor Traktor en met wat meer mogelijkheden.

Ik voeg me dus af: welke controller/tabletops zijn aanraders en hoeveel geld ben ik daar dan weer aan kwijt...
    Kan je trouwens twee tabeltops MIDI laten draaien met bijv. Traktor, en dan gewoon het signaal uit de tabletop in de mixer laten gaan? Dus zonder een MIDI mixer?

Mvg.
    Sebastiaan

Ik zou gaan voor een tracktor s4. Dit is naar mijn idee 1 van de meest uitgebreide midi controllers waar je ook nog wat externe bronnen op kunt aansluiten. Met deze controller kun je meteen ook alle effecten en dergelijken in tracktor bedienen.

Wil je met table tops gaan werken? Dan zou je kunnen gaan voor de s1200 of s3700 van denon. Deze werken beide zowel via midi als via cd. Alleen 1 nadeel wat ik van de s1200 weet ( was in het verleden teminste ) als je hiermee een cd afspeelt moet je in tractor weer opnieuw instellen. Dan is hij de table top zeg maar even kwijt. Dan kun je niet zomaar switchen tussen cd en midi. Dan moet je echt ook weer tractor even instellen.

Of de 3700 dit ook heeft durf ik zo snel niet te zeggen.

Comment

De Traktor s4 is inderdaad een leuke controller, je zou ook kunnen kijken naar de Pioneer DDJ-s1 is niet zo gek veel duurder en Pioneer kwaliteit.

Comment

Originally posted by dj-olivier View Post
        De Traktor s4 is inderdaad een leuke controller, je zou ook kunnen kijken naar de Pioneer DDJ-s1 is niet zo gek veel duurder en Pioneer kwaliteit.
        Dan zou ik toch eerder voor de s4 gaan. De kwaltiijd geloof ik niet dat er echt verschil in zal zitten. Daarnaast is de s4 ook echt gemaakt op en door traktor. Nog mooiere intergratie met de software dus. De lay out komt gewoon heel erg over met de software.

Comment

Numark & Reloop

Oke, de s4 is inderdaad een mooie controller!
          Alleen die vind ik wel behoorlijk prijzig...

Wat denken jullie van bijvoorbeeld de AA VMS4.1? Lijkt mij opzich ook een mooi ding, al hoorde ik dat daar wel veel problemen mee waren.

En binnenkort brengen Numark en Reloop ieder ook weer een nieuwe 4 kanaals Traktor controller uit de 4Track en de Therminal Mix 4.
          Dat lijken me ook hele mooie controllers, alleen is de prijs daarvan nog niet bekend, maar die zal wel dik onder de Pioneer en de s4 zitten :D
          Ik weet niet wat jullie daar van denken?

Comment

Ik zeg ook de S4 Controler kost een paar centen maar je hoeft nooit meer iets nieuws te kopen.
            De vms is maar een relatief kleine upgrade van de MK4. 2 keer zo duur maar niet 2 keer zoveel apparaat.

Comment

Je zegt zelf al gevorderde midi controller. Dan zou ik voor de s4 gaan. Naar mijn idee op het moment gewoon 1 van de beste controllers. Hiermee ben je gewoon klaar. Alles zit erop.

Je kan nu wel weer voor een net niet controller gaan maar dan zul je zien dat het straks weer een keer zover is dat je een betere wil. Daarom zou ik in 1x voor goed gaan.

Wij dachten ook van ag waarom ook niet een keer een midi controller met alles in 1 kopen. Een hercules of behringer of ander goedkoop ding. Gewoon om erbij te hebben en wat te klooien. Toch maar besloten om niet te doen. We gaan nu gewoon voor de s4. Even zuur maar dan gewoon altijd klaar.

Comment

Als ik voor een gevorderde MIDI controller zou gaan, zou het de Vestax VCI-400 zijn. Je kunt je mappings helemaal zelf indelen, je bent super flexibel in hoe je dat ding gebruikt. 4-kanaals, werkt met alle software, veel knoppen, dus veel mogelijkheden...

Ik vind de jogwielen van de S4 te klein, dat werkt voor mij niet prettig. Dus de grotere jogwielen van de VCI-400 staan mij wel aan.

Comment

Originally posted by Dazer View Post
                  Je kunt je mappings helemaal zelf indelen, je bent super flexibel in hoe je dat ding gebruikt.
                  Dat geldt voor elk MIDI apparaat...

Comment

Originally posted by Geluid-en-licht.com View Post
                    Dat is niet waar, zo is de helft van de Pioneer-T1 niet zelf te mappen en is de standaardmapping van de S4 is ook niet aan te passen.

Comment

Niet zo flexibel als je dat met de VCI-400 kunt, waarmee ik vooral doel op het feit dat bijna nergens een functie al vermeld staat bij de toetsen en knoppen. En je hebt echt ongelofelijk veel mogelijkheden om te mappen, zoveel toetsen en knoppen.

En de VCI-400 is niet specifiek voor bepaalde MIDI software gemaakt, zoals vele andere controllers, maar juist gemaakt zodat je zelf kunt kiezen wat jij prettig vindt om te gebruiken. Er zijn mensen die Ableton graag gebruiken en daarvoor is het ook prima geschikt, maar Traktor, Serato, Virtual DJ en zo'n beetje alle andere MIDI software kun je ermee gebruiken.

Comment

Originally posted by Dazer View Post
                        ...waarmee ik vooral doel op het feit dat bijna nergens een functie al vermeld staat bij de toetsen en knoppen.
                        Tja, dat moet je maar fijn vinden werken...

@Hardcoresymbol, dat lijkt me meer een beperking van je software (Traktor neem ik aan)?

Comment

Originally posted by Hardcoresymbol View Post
                          de standaardmapping van de S4 is ook niet aan te passen.
                          Jawel hoor, dat kan wel.

Comment

Midi-mapping is wel aan te passen, bijvoorbeeld in Traktor Pro kan dat gewoon, kan je hem zelfs opslaan en in een ander programma imorteren!

Comment

Tja, dat moet je maar fijn vinden werken...
                              Je krijgt er overlays bij, 1 blanco waar je je eigen mapping op kunt opschrijven en overlays voor de standaard mappings van Traktor, Serato Intro en VDJ. Voordeel is dus dat je elke knop of toets zelf kunt toewijzen en bij de blanco overlay dus ook kunt noteren wat voor functie je hebt toegewezen.

Comment

Working...
                              X