Announcement

Collapse
No announcement yet.

advies gevraagd.welke console kopen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• advies gevraagd.welke console kopen

Ik ben een dj van de oudere generatie zeg maar.
    Draaide altijd vinyl op mijn Technics turntables en mijn Dateq XTC mixer.

Nu wil ik overstappen op mp3's e.d.
    Heb daarom aardig wat afgezocht naar wat het beste voor mij zou zijn.

Ik wil het liefst een midi...maar welke...??

Heb gekeken naar de Hercules DJ Console MK4 en de Numark mixtrack Pro.
    Allebij leuk,maar wat ik een nadeel vind van de Numark is dat er geen geluidskaart in zit?

Vind het erg moeilijk wat ik moet kopen.
    Moet ik kiezen uit deze 2 of zijn er nog andere die ook super zijn...liefst met geluidskaart en virtuel Dj.

Zoal je kan lezen heb ik weinig tot niks ervaring met Dj consoles...vraag me wat over turntables en mengpanelen dan weet ik het wel zo een beetje..

Wie heeft er een goede tip voor mij..en zeker qua gebruiksgemak.

Ramon

Originally posted by Ramon76 View Post
    Ik ben een dj van de oudere generatie zeg maar.
    Draaide altijd vinyl op mijn Technics turntables en mijn Dateq XTC mixer.

Nu wil ik overstappen op mp3's e.d.
    Heb daarom aardig wat afgezocht naar wat het beste voor mij zou zijn.

Ik wil het liefst een midi...maar welke...??

Heb gekeken naar de Hercules DJ Console MK4 en de Numark mixtrack Pro.
    Allebij leuk,maar wat ik een nadeel vind van de Numark is dat er geen geluidskaart in zit?

Vind het erg moeilijk wat ik moet kopen.
    Moet ik kiezen uit deze 2 of zijn er nog andere die ook super zijn...liefst met geluidskaart en virtuel Dj.

Zoal je kan lezen heb ik weinig tot niks ervaring met Dj consoles...vraag me wat over turntables en mengpanelen dan weet ik het wel zo een beetje..

Wie heeft er een goede tip voor mij..en zeker qua gebruiksgemak.

Ramon

Denk dat je moet zien naar wat je wil bereiken..
    Ik heb momenteel een VMS4 van American DJ.. ben er wel tevreden van. Verkoop hem nu wel omdat ik meer met vinyl wil beginnen draaien (hiphop/break dj)... Maar deze midi controller vind ik wel goed.

Comment

Wat is je budget?

Comment

budget...uhm..mwa..€250,-

Comment

Van mij mag je mijn Hercules RMX DJ Console kopen! :)
          deze is uitgebreider dan de MK 4. Ik heb er ook nog Rack Mounting bij, zodat je hem makkelijk kan inbouwen in een 19 inch flightcase!
          De factuur is van 07-06-2011 dus er zit nog anderhalf jaar garantie op!
          Zeg het maar als je interesse hebt.

Comment

Das ook wel een aardige volgens mij.

Comment

ik wil in ieder geval dat er een koptelefoon aansluiting opzit om voor te luisteren(dat ben ik gewend)

Comment

Originally posted by Ramon76 View Post
                ik wil in ieder geval dat er een koptelefoon aansluiting opzit om voor te luisteren(dat ben ik gewend)
                Dat zit op elke midi controller. Maar ik zou zelf gaan vergelijken als ik u was. Dan heb je altijd een midicontroller die ben je past!

Comment

Originally posted by DjRRRenetjuh View Post
                  Dat zit op elke midi controller.
                  Dat is niet helemaal waar soms loopt dit via een externe geluidskaart.

Maar ik zou zelf gaan vergelijken als ik u was.
                  Dat is een goede tip want er is nogal wat te koop tegenwoordig en zou daarom nooit van een plaatje kopen. Te plastic, te klein noem maar op.
                  Let ook even op laptop en pc specs.

Succes

Comment

De numark mixtrack pro heeft wel een geluidskaart, met interface (voor koptelefoon)? is wel een leuke mixer.

Comment

De stanton SCS4DJ is ook een geweldig ding, laatst ff mee gedraaid. Wel iets boven je budget, maar wat een super apparaat!
                      Check ff dat filmpje dat erbij zit ;)

Het antwoord op de releases van andere merken door Stanton; De SCS4DJ. Deze MIDI-controller valt erg op dankzij zijn ingebouwde display met waveform-weergave. Hierdoor wordt mixen eenvoudig gemaakt!

Comment

Ik heb mijn Mixtrack Pro 'ingeleverd' voor de Reloop Mixage. Deze heeft meer mogelijkheden. Daarnaast: gain, dat vind ik wel een belangrijke. Ik kon bij de Mixtrack Pro de gain van de kanalen niet regelen.

Comment

Dat zit op elke midi controller. Maar ik zou zelf gaan vergelijken als ik u was. Dan heb je altijd een midicontroller die ben je past!
                          nee hoor in mijn mp3e2 zit geen ingebouwde geluidskaart!!!

Comment

Originally posted by breezyscouting View Post
                            nee hoor in mijn mp3e2 zit geen ingebouwde geluidskaart!!!
                            Zoals al eerder vermeld is was dit ook niet waar. Er zijn genoeg midi-controller zonder interface!

Comment

Originally posted by robertsld View Post
                              Van mij mag je mijn Hercules RMX DJ Console kopen! :)
                              deze is uitgebreider dan de MK 4. Ik heb er ook nog Rack Mounting bij, zodat je hem makkelijk kan inbouwen in een 19 inch flightcase!
                              De factuur is van 07-06-2011 dus er zit nog anderhalf jaar garantie op!
                              Zeg het maar als je interesse hebt.
                              kan ik hem van jou kopen ?

Comment

Working...
                              X