Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies gevraagd

Beste,

ik ben nog altijd aan het twijfelen wat ik ga aanschaffen. Ik wil dus beginnen dj'en, ik heb al heel wat gepruld met enkele programma's zoals Virtual DJ en Traktor maar wil nu beginnen aan het 'echte' werk.

Nu zijn er wel enkele probleempjes. Ik beschik ten eerste niet echt over een zware pc, ik heb een netbook en dat is denk ik niet echt geschikt om volwaardig te draaien. Misschien wel om thuis te beginnen en te oefenen, maar naar de toekomst toe vrees ik ervoor. Anderzijds zou ik liefst rond de 500 euro blijven.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met wat advies en meningen...

Mischien is de Stanton SCS4DJ iets voor jou

-zit binnen je budget
    -makkelijk in gebruik
    -geen laptop meer nodig, omdat er al een computer zit ingebouwd

Het antwoord op de releases van andere merken door Stanton; De SCS4DJ. Deze MIDI-controller valt erg op dankzij zijn ingebouwde display met waveform-weergave. Hierdoor wordt mixen eenvoudig gemaakt!
    Last edited by thijsleuverink; Friday-20-01-2012, 17:59. Reason: extra info

Comment

Nja, ik heb daar een tijdje mee in mijn hoofd gezeten maar na wat opzoekwerk ben ik toch grote minpunten tegengekomen. Zo is er geen gain control, zouden de effecten niet goed zijn, nogal plastic-achtig, geen hot cues,... én het is toch wel vrij duur voor hetgeen je eigenlijk krijgt denk ik :)

Comment

Traktor Kontrol S2 kopen? Groot assortiment, direct leverbaar. Bekijk Bax-shop NU! ★★★24-uurs-levering★★★ Laagste prijs garantie ★★★ Gratis verzenden

Ik heb de broer de S4 en dat is een SUPER! apparaat!

Comment

De s2 is inderdaad een mooie controller (heb hem zelf ook), maar ik zal je eerlijk zeggen dat ik de traktor software redelijk zwaar vind voor een netbook. Ik heb namelijk een wat minder goede laptop waar traktor opstaat en daar hapert hij af en toe, doordat er teveel cpu wordt gevraagd (dit ligt niet aan multicore sound). Ik zou daarom eerder in geval van netbook vdj gebruiken. Zo heb je een pioneer ddj ergo voor nog net geen 500 euro, wat een nette controller is.

Comment

Ik heb van begin af aan dat ik dj Traktor gebruikt. Een vriend van me gebruikte VDJ. Ik heb het gedownload en na 10 minuten weer gillend van me pc afgegooid. Verschrikkelijk!

Je hebt wel gelijk dat Traktor veel 'zwaarder' is voor je pc. Maar raad zowiezo af om op een netbook te draaien, los van de performance issue vind IK het veel te klein.

Het nadeel van de ergo vind ik, Je betaald meer omdat het een pioneer is, je betaald meer omdat het design is, het wordt geleverd met VDJ Lite wat rond uit bagger is dus ben je verplicht om een volledige versie van VDJ te kopen (of traktor) uiteindelijk ben je dan net zo duur uit als dat je de S4 koopt.

Als het gaat om een mid-range controller dan is de S2 'best value for money' gevolgd door de Denon DN-MC3000 (de 2 kanaals versie van de 6000)
            Een goede tweede voor de ergo:

Comment

Ik ben het met je eens Mescalino, op een netbook draaien zou ik ook afraden en ook zou ik zelf voor traktor kiezen ipv vdj, alleen bedoel ik dat als je echt persé op een netbook gaat draaien eerder virtual dj zou gebruiken.

Mijn advies zou dus ook een Traktor Kontrol S2 zijn alleen zou ik eerst voor een goede pc of laptop zorgen. Zelfs als je alleen thuis oefent is dit gewoon aan te raden vanwege de performance en het beeldscherm

Comment

Klopt met een goede laptop en geen controller kun je best draaien. Ik heb een hele tijd met muis en keyboard gedraaid, niet ideaal maar het ging wel.
                Met een crapy laptop en super controller kun je nog steeds niet fatsoenlijk draaien.

Als je bijvoorbeeld je budget van 500 hier in investeerd:

Dan heb je een redelijke laptop met normaal scherm voor relatief weinig geld. Je kan dan elke dj software draaien die je wil en hebt genoeg ruimte om bijvoorbeeld ook ableton of ander produceer programma langs te draaien mocht je dat willen.

Comment

Trakor heeft niet de meest zware specificaties hoor. ;)

Comment

Maar dan ben ik al men geld kwijt en heb ik nog geen controller?

Comment

Dat klopt maar zeg je koopt de S2 dan ben je al je geld kwijt aan een controller maar heb je geen fatsoenlijke laptop om op te draaien.
                      Dat is de keuze die je moet afwegen, wat wil je eerst gaan kopen...

Comment

Er zijn ook MIDI controllers met ingebouwde cd-spelers. Misschien is dat een idee?

Comment

Ik denk dat ik gewoon ga beginnen met een Mixtrack Pro, dat moet mijn laptopje wel aankunnen. En als ik dan na een tijdje zie dat het wel mijn ding is ga ik direct over naar duurder materiaal en ik denk dan naar twee tabletops en een mixer!

Comment

Ja maar het gaat niet of de laptop/netbook de controller aan kan maar de software die de controller aanstuurt.
                            Maar de mixtrack pro is geen slechte controller.

Comment

Originally posted by Mescalino View Post
                              Ik heb van begin af aan dat ik dj Traktor gebruikt. Een vriend van me gebruikte VDJ. Ik heb het gedownload en na 10 minuten weer gillend van me pc afgegooid. Verschrikkelijk!
                              Ah gelukkig, ik was altijd bang dat jouw vreselijke haat ten opzichte van Virtual Dj niet onderbouwd was... maar je hebt er toch wel 10 minuten ervaring mee!

Ik draai al jaren met Virtual Dj en ben daar zeer tevreden over, maar ik heb geen ervaring met Traktor. Feit is wel dat Traktor de meest gebruikte dj software is, en het is ook nog goedkoper dan Virtual Dj.
                              Last edited by Geluid-en-licht.com; Saturday-21-01-2012, 13:52.

Comment

Working...
                              X