Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Virtual DJ werkt zeer goed op mijn laptop. Twee songs tegelijkertijd spelen met wat effecten en zo en het balkje van de CPU blijft mooi in het midden in het groene gedeelte...

Ik denk dat ik ondertussen toch al wel een paar uurtjes heb 'gespeeld' met VDJ op mijn laptop en het heeft nog geen enkele keer gehapert of vastgehangen dus dan zal dat met controller ook wel zo zijn :)

Comment

Originally posted by Geluid-en-licht.com View Post
      Ah gelukkig, ik was altijd bang dat jouw vreselijke haat ten opzichte van Virtual Dj niet onderbouwd was... maar je hebt er toch wel 10 minuten ervaring mee!

Ik draai al jaren met Virtual Dj en ben daar zeer tevreden over, maar ik heb geen ervaring met Traktor. Feit is wel dat Traktor de meest gebruikte dj software is, en het is ook nog goedkoper dan Virtual Dj.
      - Ik vind de waveform in VDJ niet fijn.
      - Het beatmatchen verloopt in Traktor vele malen soepeler dan in VDJ (heb het nu niet over de sync knop)
      - De engine van traktor is beter dan VDJ
      - De BPM meter is in Traktor acurater wat ten goede komt van sommige effecten
      - Traktor beschikt over meer effecten.
      - Beter waveform
      - uitgebreider
      - Sample decks in Traktor (ja dit is wel iets recent)
      - Logischere indeling in Traktor (is misschien persoonlijk)
      - De track browser is sneller want hij sync-ed niet meteen
      - Voordeel van VDJ is dat het op een lichtere pc draait.
      - Veel meer instellingen in Traktor om het helemaal naar jezelf in te stellen.
      - Traktor is ook nog eens goedkoper
      - en zo zijn er nog wel meer kleine dingetjes

Oh en ik heb echt wel meer als 10 min. ervaring met VDJ ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Hyperbo...stijlfiguur%29 )
      Maar ik ken er genoeg die met virtual dj werken of hebben gewerkt ik vind het gewoon helemaal niks.

Comment

Nu ja, ieder zijn mening. Ik heb zo goed als belist. Ga denk ik nu beginnen met de Mixtrack Pro op mijn netbook, terwijl kijk ik uit naar een goedkoop laptopje (tweedehands) en dan kan ik beginnen upgraden he :D

En ja, misschien dat ik best dus gewoon begin met VDJ. Of iemand ervaring met Serato DJ Intro?

Comment

Kijk, dat is ten minste een beargumenteerde mening waar iemand die op zoek is naar nieuwe dj software iets mee kan. Zoals gezegd, ik heb geen ervaring met Traktor dus ik kan niet zeggen of dat fijner werkt of niet.

Comment

Ik ben het compleet met Mescalino eens, het belangrijkste verschil vind ik nog wel dat traktor veel en veel stabieler draait dan VDJ. Ik heb aan het begin nog wel met VDJ gedraaid maar ben op verzoek van mijn collega gaan draaien met Traktor waar ik hem toch erg dankbaar voor ben. Bovendien vind ik VDJ niet echt een mooi uiterlijk hebben...

Comment

Originally posted by JorisL View Post
              Nu ja, ieder zijn mening. Ik heb zo goed als belist. Ga denk ik nu beginnen met de Mixtrack Pro op mijn netbook, terwijl kijk ik uit naar een goedkoop laptopje (tweedehands) en dan kan ik beginnen upgraden he :D

En ja, misschien dat ik best dus gewoon begin met VDJ. Of iemand ervaring met Serato DJ Intro?
              Als je dan zo'n soort controller wilt, is een Reloop Mixage wellicht ook een optie. Belangrijkste verschil: je hebt gain op je kanalen, wat de Mixtrack pro volgens mij mist. Zelfde prijs, maar wel gain...

Just a thought.

Comment

De mixtrack heeft wel duidelijkere knoppen, 4 hot cues (of in ieder geval die EQ kill knoppen vanboven die je dan kan mappen)... Inderdaad geen gain, dat is wel jammer. Maar die Reloop Mixage ziet er mij niet zo goed uit... (Mijn eerste visie, maar ik ken er ook niet zo heel veel van)

Comment

Kwestie van smaak en wennen denk ik. De Mixtrack Pro lijkt in eerste instantie wel overzichtelijker natuurlijk en kwa design kan het wellicht iemand meer aanspreken. Maar als je eenmaal aan de indeling van de Mixage gewend bent... niks aan het handje!

De Mixage voelt ook echt degelijker, zowel omdat er een metalen afdekplaatje op zit, maar ook omdat er naar mijn gevoel steviger kunststof in gebruikt is en de knoppen en faders voelen mij echt beter aan.

Comment

Iemand ervaring met de Akiyama Synchron?

Comment

Working...
                    X