Announcement

Collapse
No announcement yet.

(alweer) een beginnende DJ

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• (alweer) een beginnende DJ

Hallo,

Ik wil graag een DJ-set aanschaffen en heb al op het forum rond geneust. Toch heb ik nog een paar vragen. Ik wil graag een set aanschaffen om op te oefenen bestaande uit:
    - een mixer met effecten
    - 2 CD spelers
    - een koptelefoon
    Ook wil ik graag dat het BBM te zien is. Ik wil het liefst niet meer dan 1000euro er aan spenderen. Ik heb al gekeken naar producten van reloop (RMX40 en de RMP2.5) Deze zijn iets over budget maar dat maakt niet heel veel uit als de kwaliteit echt goed is. Ik heb al gekeken naar meerdere beringer en numark sets maar zag daar toch altijd reviews tussen staan over slechte kwaliteit. Omdat het vooral is om thuis te oefenen heb ik er geen dikke speaker set bij nodig. Dus wat raden jullie mij aan, waar moet ik vooral op letten als ik iets aanschaf (functies die erop zitten) en zit ik een beetje in de goede richting? Oja, ik weet niet of het iets toevoegd maar ik loop af en toe een beetje te spelen met deckadance. Ik mix vooral house, trance, progressive enzovoorts

Alvast bedankt! Joeeer

Als je betaalbare speakers wilt en je toch al naar de RMX-40 en RMP-2.5 aan het kijken bent, is de ADM-5 misschien wel wat voor je: http://www.digitaldjtips.com/tag/reloop-adm-5-review/
    Of doelde je niet op wat je nog aan speakers kunt aanschaffen?

Anyway, wil je persé cd-spelers of heb je eventueel ook een controller overwogen? Daar zit ook zo'n beetje alles op wat je nu wilt, voor (afhankelijk wat je kiest) minder geld. Als je € 1000 te spenderen hebt, kun je ook een behoorlijke controller uitkiezen en houd je misschien nog wel wat over ook...

Als je echt weloverwogen met cd-spelers wilt beginnen, zijn die RMP-2.5 en RMX-40 een prima startset en wellicht kun je een setprijs krijgen en kom je nog iets lager uit.

Comment

Nou het leek me beter om gewoon met 2CD spelers en een mengpaneel te draaien. Ik heb er letter nog geen ervaring mee. Ik denk dat ik op deze manier het beste kan zien hoe het allemaal in elkaar zit en het later ook nog uit kan breiden. Het doel is wel om na heerlijk elke dag een paar uur oefenen voor mensen te draaien. Ook denk ik dat dit de beste keuze is voor de over stap naar pioneers, mocht het er ooit van komen.

Ik heb de hele set op marktplaats zien staan voor een bedrag van 800euro, stel ik ga er naar toe om te kijken waar moet ik dan allemaal op letten?

Comment

Wat voor een set is het? Je zou vooral moeten letten op de staat van de spelers, stel de cue knoppen zijn niet meer helemaal lekker is dat al een teken van dat ze veel zijn gebruikt en slijtage hebben... altijd proberen nog wat af te dingen!

Comment

De RMX40 en de RMP2 van Relooper. Maar heel erg bedankt voor het advies, nog even wachten op t geld en dan ga ik voor dit setje denk ik :)

Comment

pak ook een aantal cd's mee waarvan je weet dat sommige cd speler er problemen mee kunnen hebben (lichte krassen of zo) en probeer die.
            Heb ik gedaan toen ik mijn denons kocht, en heb sindsdien nooit echt problemen gehad met cd's die niet lezen.

>Voor je mengpaneel, gebruik elke schuiver of knop een aantal keer traag en snel, als je daar al ruis of storing van hoort zijn de schuivers al versleten, en is je reloop eig al versleten.
            Bekijk de zijkanten, onderkant en kleine putjes (voor schroeven of zo) op van die vetplekken die er op kunnen wijzen dat de apparatuur al een douche heeft gehad.

Neem vooral je tijd om ZELF te testen en spreek dat ook op voorhand af, als hij je zo snel mogelijk buiten wil hebben is er iets niet pluis, als hij de test voor je uitvoert kan hij pijnpunten omzeilen.
            Last edited by pjadskop; Thursday-26-01-2012, 00:37.

Comment

hmm sinds ik niet eens weet wat elke knop doet/inhoud zal ik iemand mee moeten nemen die er wat meer verstand van heeft of gewoon echt een nieuwe kopen. HEEL erg bedankt voor alle info, jullie zijn top!

Comment

ik denk dat kennis inderdaad niet verkeerd zou zijn :p

Comment

Oké, dat is een leuk setje! Het maakt niet echt uit aan welk knopje je draait, als je maar niet de gain helemaal open zet natuurlijk, eerst langzaam dan weet je waar hij voor is. Het lijkt me verstandig dat er iemand mee gaat die er verstand van heeft. En zoals ik al zei, altijd nog wat van de prijs af te halen! Dan komt het helemaal goed ;)

Comment

Ik heb zelf de Reloop Adm-5's thuis staan. Aangesloten op de pc voor een filmpje te kijken/ muziek beluisteren. En ze klinken zeer zeer goed op matig volume. Wil je ze voor je dj booth gebruiken en je wilt luid gaan...
                    Denk niet dat ze dan nog volstaan...

Misschien eens goed over nadenken: Wil je enkel slaapkamer-dj zijn? Of wil je Drive-in werk doen?

Comment

Working...
                    X