Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat vragen mbt aanschaf controller e.d.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat vragen mbt aanschaf controller e.d.

Hallo,

een "korte" introductie,

Ik ben nu 25 jaar en ben sinds mijn 15e al wat bezig met softwarematig mixen van muziek.(538 dance smash tot mainstream hardcore) Ik ben begonnen met een niet erg legale versie van BPM studio en mixmeister studio, maar heb vorig jaar, omdat ik meer tijd over heb wegens wegvallen van andere hobby Traktor gekocht. Het betreft hier traktor Duo.

Omdat ik met de PC (toetsenbord en muis) toch wat beperkend vind wil ik hier een midi controller bij kopen, en na veel zoekwerk leek mij de numark n4 een goed begin (voldoende mogelijkheden voor dat geld).

Uiteraard zijn er goedkopere controllers voor een beginner als ik, maar ja, mocht ik wel meer kanalen willen gebruiken moet je dan weer wat anders halen...

Het grootste probleem waar ik tegenaan loop is dat je met de aanschaf van een controller er nog niet bent, de boel zal ook aangesloten moeten worden.

Ik ben van plan om via mijn PC of laptop (afhankelijk of mijn laptop nog lang leeft) te gaan mixen. en mogelijk de boel eens mee te nemen voor een klein feestje van vrienden ± 20 man.
    Op mijn PC zit momenteel een 5.1 surround set aangesloten, maar gezien de aansluitingen (3x 3.5mm plug) lijkt het mij niet mogelijk deze goed te gebruiken in combinatie met de n4. dus, vandaar mijn grote vraag:

Wat is aan te raden om dan aan te schaffen bij de controller wat speakers (passief / actief) en benodigde kabels betreft?

Mijn budget is zo'n 650 euro totaal, waar dus al 400 af gaat voor de n4.
    Zou dit mogelijk zijn of ben ik wat te laag met mijn budget?
    Last edited by flessuh; Sunday-29-01-2012, 21:53.

Het werkt wel zon setje maar echt ideaal is het niet.
    De volgende sets zijn interessant voor je binnen dat budget:
    JB Systems actieve studio monitor met 2x 35W RMS versterker en een stijlvolle afwerking. Van binnen en buiten geweldig afgewerkt wat deze luidspreker niet alleen goede looks geeft, maar waardoor deze set ook nog super klinkt.

75 Watt professionele actieve DJ en studio monitor. Deze RP 5 is de kleinste telg, maar zeker nog goed voor een extreem vol geluid met genoeg laag weergave. Nu in een voordeelset van twee stuks!

Behringer TRUTH B1031A koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis!

Let wel deze hebben een relatief kleine woofer en zullen dus niet uitblinken in Bassen. Echter kun je wel vooruit met een dergelijke set en eventueel later een Subwoofer bijkopen.
    Zoals:
    Deze 10 inch actieve subwoofer is een onmisbare subwoofer in vele monitor setups. De SW10K van ESI kan zowel 2.1 als surround 5.1 geluid aan en geeft een goede lage toon ten gehore.

Bijvoorbeeld. Je hebt dan een mooie eerlijke verhouding van Hoog, midden en laag. (eventueel met gebruik van een crossover)

Kabel die je dan nodig hebt is zoiets:
    Procab CAB701 Basic koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Dit is een korte maar komen in diverse lengtes.

Comment

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik was er zelf al redelijk van uit gegaan dat een 5.1 setje niet of niet lekker zou werken, dus ben om mij heen gaan kijken.

ik zat zelf voornamelijk naar goedkope setjes te kijken zoals deze:
      Deze luidsprekerset bestaat uit twee Devine Trono 10 luidsprekers en een SPL700EQ versterker. Een ideale speakerset voor de wat kleinere feesten, of voor op de slaapkamer!

en
      Luid en duidelijk! Party Rocker is alles wat een huisfeest organisator, musicus, kleine band of evenemt nodig heeft om vol en krachtig geluid te leveren naar het publiek toe.

probleem is dat het aan de prijs te zien erg low-budget is en ik bang ben dat het er ook naar klinkt dan.

Een andere optie is zelf zoiets samen stellen, maar ook dan lees ik wat tegenstrijdige berichten over de speakers bijvoorbeeld (tja, smaken verschillen)

De studio monitoren heb ik wel naar gekeken, en heb ook 2 van je suggesties bekeken, maar aangezien ik eventueel ook meer dan mijn kamer wilde doen met muziek, wist ik niet zeker of ze wel geschikt waren.
      Wat ik voornamelijk lees aan tips op dit forum is dat goedkoop vaak duurkoop is, en zelf ben ik niet zo van steeds nieuw kopen momenteel (studeren enzo is behoorlijk duur :( ) vandaar dat ik graag eerst goed vraag :)

bedankt voor je reactie, en als er nog meer mensen zijn met suggesties of meningen hoor ik het graag :)

Comment

De twee sets en vooral de eerste is groot en log en vraag me af of de kwaliteit wel goed is. 10 inch woofer is leuk voor de bas maar vraag me sterk af wat de midden en laag zullen doen. Ook gezien de prijs vraag ik me af of het wel een beetje kwaliteit is.

De 3 sets die ik noem zijn alle drie actief en worden veel verkocht onder beginnende dj's en producers omdat ze voor relatief weinig geld een eerlijk geluid geven (heb de KRK en Behringer gehoord de jb systems niet) en makkelijk uit te breiden zijn met een subwoofer om de bas nog meer naar voren te laten komen.
        ik geef meer de voorkeur aan wat zachter geluid maar zuiver dan keihard en vervormd. Zeker als je wil gaan produceren wil je een eerlijk geluid.

Als je twijfeld ga dan eens langs bij bax en beluister een paar sets, neem desnoods een cd mee van de muziek die jij het meest zal draaien.

Comment

mooie set: http://www.bax-shop.nl/luidsprekerse...t-details.html Kan je ± 50 mensen mee doen voor gewoon feest. Achtergrond of rustig haalt ie 75 mensen.

Comment

zou graag langs gaan, maar het is best wel de andere kant van het land.. :) ik woon in zuid-west friesland , dus dat zal wat moeilijk worden.. ik zal ook nog maar wat rondsneupen voor reviews van de setjes die je noemt. nogmaals erg bedankt

vandaar dat ik hier zoveel vraag... zit volgens mij ook niet echt iets in de buurt wat te vergelijken is.
            Dus ik zal voornamelijk op ervaringen van anderen af moeten gaan.
            Last edited by flessuh; Monday-30-01-2012, 22:49.

Comment

Dan beluister ze lokaal in een winkel. Je kan ze dan toch uiteindelijk bij bax bestellen.

Comment

Originally posted by Mescalino View Post
                Dan beluister ze lokaal in een winkel. Je kan ze dan toch uiteindelijk bij bax bestellen.
                Een winkel in de buurt heb ik dus nog niet echt kunnen vinden:(

maar zoals ik zei, ik zoek nog wel even op het internet.. zal genoeg staan lijkt mij, en het duurt van die setjes nog even voordat ze beschikbaar zijn, dus ik heb nog even om een beslissing te maken (wil de boel zoveel mogelijk in 1x bestellen en binnenkrijgen)

nogmaals bedankt :)

Comment

Ja maar je moet niet op recensies en verhalen afgaan maar op je gehoor.

Comment

ok... nieuw dillema er bij...

De Traktor Kontrol S2 is in de aanbieding voor dezelfde prijs als de N4...
                    dus nu begin ik nogal te twijfelen wat mijn eerste controller zou moeten zijn zegmar :(

Wat speakers betreft ga ik maar voor de KRK RP 5 G2... deze wordt nogal aangeraden in de meeste gevallen. (helaas kan ik echt geen winkel in de buurt vinden om zelf te luisteren)

dus... iemand tips hoe te kiezen nu?

Comment

Is geen keuze! De S2 met me ogen dicht.
                      Ik heb zelf de S4 en dat is me beste koop geweest in de laatste 25 jaar ;)

In de prijsklasse zeker is er geen enkel apparaat dat kan concurreren met de S2 zelfs de Pioneer ergo niet.

De S2 heeft maar 1 piep klein nadeeltje, hij heeft geen filterknop. MAAR het is een midi apparaat dus je kan heel makkelijk een andere knop die je weinig tot niet gebruikt daarvoor mappen en gebruiken.

Echt een geweldig apparaat!

En wat betreft de KRK monitors, zeker geen slechte keus hebben best een aardige bas weergave gezien de relatief kleine diameter speaker.

Comment

ok, dat van die filterknop schijnt niet zo'n probleem te zijn (gain kan met shift filter-functie krijgen)

ik zie net helaas wel dat ik zo nogal over budget ga...

dus zit nu toch goedkopere speakers te kijken (reloop adm-5 bijvoorbeeld) maar ja, zoals jij ook al aangaf, dat is nogal moeilijk... en dan zit ik weer met kabels in de knoop
                        en het is wat een "klasse lager" met speakers lijkt mij gezien de prijs.. maar zal toch ergens moeten hakken in de kosten, en die controller is wel een mega-deal op zich :)
                        Last edited by flessuh; Wednesday-01-02-2012, 22:58.

Comment

ok, de reloop adm-5 speakers zijn uit mn winkelwagen verdwenen aangezien ze uit assortiment zijn...

nu zit ik naar deze te kijken
                          Het Numark NPM5 monitorsysteem is ideaal voor mensen die houden van een klank met karakter. De NPM5 legt namelijk de nadruk op een diepe bas en een sprankelend hoog.

maar hier zijn helaas niet echt reviews ofzo van te vinden. voor kabels had ik
                          Procab CAB800 Basic koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

maar dan moeten er nog kabels bij voor tussen de speakers zelf neem ik aan?

Comment

Ga er van uit dat die tussenkabel er wel bij zal zitten maar neem contact op met de helpdesk dan weet je het zeker.

Comment

Wat misschien ook wel wat: http://www.bax-shop.nl/koopjes-kelde...t-details.html

Zelf ook gehad, klinken best aardig voor de prijs!

Comment

Working...
                              X