Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJM-800 Midi

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DJM-800 Midi

Hallo,

Ik heb een DJM-800 pioneer mixer. Nu wil ik mijn laptop daarop aansluiten en zorgen dat de virtual dj mixer wordt aangestuurd door de DJM-800.

Nu is mijn vraag: kan ik deze midi handelingen koppelen met virtual dj?
    en kan ik daarnaast de DJM-800 ook nog gebruiken om mn geluid ook daadwerkelijk mee naar de speakers te zenden? dus dat je laptop 2 kanalen naar 2 ingangen stuurt en dus naar de master en dan naar de speakers en tegelijkertijd 2 kanalen van de DJM-800 midi laat sturen.

Hoop dat mn vraag een beetje duidelijk is. Vind het wel moeilijk om het goed te verwoorden ;)

Alvast bedankt!

Mike

Je zult alles met de hand moeten gaan mappen naar mijn weten. Lijkt me niet echt een fijn werkje, maar in principe moet het mogelijk zijn 2 kanalen midi te mappen naar VDJ en de 2 andere kanalen buiten beschouwing te laten. Ik zie ook niet hoe je dingen als pitch zou moeten bijsturen vanaf je DJM, maar daar heb je vast ideeën voor.

Hoe? Dat weet ik niet, heb me er nog nooit mee bezig gehouden (omdat ik het fijner vind per deck een controller/cdj te hebben met jogwheel), echter zijn er filmpjes van de pio pro dj's die de DJM800 laten zien icm ableton controlled door de DJM.

Je hebt iig een kabel nodig die het MIDI signaal omzet naar je laptop.

Succes

Comment

Dankje voor je hulp!
      Ja, het gaat eigenlijk alleen maar om de mixer te gebruiken, niet om n decks mee aan te sturen ;) Puur dat ik niet continu high mid en low met mn muis aan het bijstellen ben ;)
      Ja, moet usb midi kabel hebben, dat wist ik al. Maar voordat ik die ga kopen, wil ik natuurlijk wel weten of het zou werken ;)

Bedankt voor je antwoord!

Comment

Maar waarom koop je dan niet gewoon een goede ASIO geluidskaart en gooi je het geluid daadwerkelijk door de mixer heen? Hoef je niks te MIDI klooien ook (scheelt een hoop ellende).

Comment

Ja, daar dacht ik later ook al aan, maar toen had ik mn vraag al staan.
          Wilde eigenlijk ook wel weten of het gecombineerd ging! Maar iig bedankt voor het helpen en dan kom ik er verder wel uit;)

Comment

Working...
          X