Announcement

Collapse
No announcement yet.

gehoor beschadiging.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Rick View Post
    Vers van de pers, gehoorbescherming op maat voor een paar tientjes.

Ahead ACME gehoorbescherming op maat
    Do it yourself... je gehoorbescherming als Ikea pakket... :shock:

Als je 100,- wilt besparen om je gehoor te redden ben je al niet goed bezig. Dit soort oplossing kan zoveel mis mee gaan (niet diep genoeg in je oor bijvoorbeeld), dan kun je beter opkomen voor je gehoor, die 100,- extra uitgeven en het een professional laten doen. Dat geeft je ook nog eens een mogelijkheid tot garantie en aansprakelijkheid.

Comment

Klopt als een bus, kan ik niet ontkennen. ;)

Maar als je deze kwijt raakt op een festival.. ach.. dan neem je een nieuw setje en klaar. :) Je zal een stuk zuurder kijken als je je >100 euro doppen opeens kwijt bent.

Is niet om mensen er van te weerhouden om te gaan voor duurdere, professionele aangemeten doppen, maar dat er ook toepassingen te bedenken zijn waarbij je deze kunt inzetten. Plus, bij dit soort prijzen zijn mensen toch eerder geneigd om een setje mee te nemen naar een lawaaiig feestje, da's nog altijd beter dan geheel zonder.

Comment

Wat Rick zegt klopt wel want mijn stel variophones kosten mijn bedrijf 1400 euro in aankoop en 200 euro jaarlijks in onderhoud. En als er es eentje kapot gaat (wat geloof me wel es gebeurd of verloren heeft het bedrijf terug ... jups )

Dus of je doet het zelf OF je rekent wat meer dan 100 euro extra :)

Moest ik het niet hebben via mijn werk had ik het hoe dan ook een test gegund.

Comment

Begrijp me niet verkeerd, ik zet de ACME doppen niet naast een setje doppen van >100 euro, of sterker nog, aangemeten doppen.

Dit is gewoon een budget-alternatief, niets meer, niets minder. Meer in de zin van; Beter iets dan niets. (Dat klinkt negatiever dan het bedoeld is. ;))
          Plus het is betaalbaar, waardoor iemand sneller geneigd is om een dergelijke set toch aan te schaffen.

Comment

Als je bij zoon beterhoren winkel bent geweest dan weet je dat een echt meer dan goed setje speciaal op jou oren gemaakt een 100 euro kosten.

Als ik dan elk weekend weg ben. Me oren 1 van de belangrijkste onderdelen me oren zijn. Ik voor xxx.xxx,xx euro aan spullen heb om die herrie en licht mee te maken. Dan moet een 100 euro voor een setje heerlijke doppen toch geen probleem zijn mag ik hopen.

Ik koop voor een 500 a 750 euro per jaar aan verbruiks spullen. Dus lampjes, tape, batterijen en zo. Dan kunnen daar ook nog wel 2x een setje doppen bij (aangezien we met zijn 2e zijn).

We denken er nu zelfs over om een stap te gaan maken naar op maat gemaakte in-ear. Sluiten perfect af en je kan je eigen monitor volume bepalen zonder ook maar iemand die er last van heeft.

Ik moet wel zeggen dat ik het zeer zeker een grappige nieuwe ontwikkeling vind. Maar ik ga me oren echt niet zomaar overal aan beschikbaar stellen als ik ze zo verschrikkelijk hard nodig heb om me hobby een beetje uit te kunnen voeren.

Comment

Op de feestjes waar ik meestal draai hoeft het allemaal niet zo extreem hard en daar heb ik dan ook geen gehoorbescherming nodig. Ik draai echter ook wel eens ergens waar het geluid wel erg hard staat, bijvoorbeeld samen met een band waar ik alleen de pauzes opvul. Dan houd ik tijdens het optreden van de band gewoon mijn hoofdtelefoon op (een sennheisser HD 25) en die dempt ook meer dan genoeg.

Comment

Heb ook een HD25(13), dempt inderdaad behoorlijk.
                In ears op maat zijn er ook in verschillende prijsklassen, echter zit er wel verschil tussen 2-weg en 3weg in ears. Onbetaalbaar? Nou ik weet het niet. Als DJ hoeft dit namelijk niet draadloos te gebeuren, de dopjes zelf zitten tussen de 500,- en de 1200,- afhankelijk van welk systeem/leverancier/kwaliteit etc.

Orthoplastieken zijn ook erg verschillend, je hebt harde en zachte, en men kan er verschillende soorten filters in zetten, op de bouw worden bijvoorbeeld geen lineare filters gebruikt. Helemaal linear is een orthoplastiek nooit!
                Een ander verschil tussen de harde en de zachte is dat de harde voorzien kunnen worden van een koort.

Ik heb zelf "lineare" orthoplastieken, ik durf hier geen band mee te mixen, aangezien ze toch niet zo linear zijn als je graag wilt. Boven de 105dBa gaat het bij mij sowieso nooit.
                (Uiteraard loop je hier al een gehoorbeschadiging mee op).
                Wanneer ik het licht voor bands etc verzorg draag ik ze wel altijd!

Tip voor de dj:
                -Let op je output volume in de zaal, en doe een beetje normaal!
                -Koop een goede hoofdtelefoon met flinke afscherming van omgevingsgeluid.
                -Draag geen oordopjes onder je hoofdtelefoon om vervolgens je hoofdtelefoon kapot te laten blazen.

Antigeluid, zo werken die koptelefoons van Dr Dré toch ook ?
                (Die overigens echt niet beter klinken dan een HD25 die nog goedkoper is ook..)
                Ik heb er me twijfels over, zeker aangezien het daarbij met batterijen werkt!

Comment

Working...
                X