Announcement

Collapse
No announcement yet.

S2 VS Twitch

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• S2 VS Twitch

hey allemaal!

Na de tijdelijke prijsverlaging van de S2 is mijn intresse op de controller gevallen. Voorheen was me de Twitch al is opgevallen, doordat het geen jogwheels heeft. Maar ook door de Serato software en de vele effect buttons.

Ik heb nog nooit met een controller gedraaid etc, dus ik vraag me af welke jullie aanbevelen? De traktor S2 met de Traktor Pro2 software of de totaal andere controller van Novation?

Groeten!

Btw, het is voor gewoon thuisgebruik als hobby.
    Last edited by top-40-4ever; Tuesday-14-02-2012, 16:01.

Volgens mij is het belangrijkste dat je zelf gaat bepalen wat je nu echt wilt. Ik maak op uit je woorden dat je toch wel een lichte voorkeur voor Serato hebt en dat je de jogwheels al niet echt nodig hebt. En kennelijk wil je ook veel effect buttons.

Zet alles op een rijtje: welke zaken wil je gebruiken, wat heeft prio, wat is l;euk maar niet echt nodig? etc.... Als je een beetje weet wat je echt wilt, kun je kijken welke controller echt het meest te bieden heeft voor jou.

Kun je hier wat mee?

Comment

ik ben van de vms4 naar de traktor 2 gegaan en de vooruitgang van virtual dj naar traktor is al een heel pluspunt, en de s2 is ook nog eens speciaal ontworpen voor dat programma alles zit op een perfecte plaats, en het veel heldere dan bij de vms4 geluidskwaliteit.

helaas heb ik 500 betaald en is de controller nu 400, waardoor het een zeer aantrekkelijke controller is.

serato heb ik geen ervaring mee maar lees alleen maar positieve reacties over traktor en de s2 / s4 dus vandaar dat hier mijn keuze naar uit ging.

ik heb er ook de speciaale s2 flightcase voor, waardoor ik hem overal met mn laptop mee naar toe kan nemen. het instaleren is een fluitje van een cent en hij hoeft maar een keer geinstaleerd te worden en daarna is het gewoon plug en play.
      ik raad je deze echt aan.

Comment

mmmm, de Twitch is een soort van nieuw ontwerp voor DJ controllers: geen jogwheel,meer effectbuttons, touchstrip etc. Maar zal het genoeg zijn om beter te zijn dan de S2 ?
        Wat zijn de punten waar je op moet letten als je een DJ controller wilt?
        Traktor of Serato, ik heb er zelf nog nooit meegedraaid, dus een voorkeur heb ik nog niet.

De Twitch heeft een grotere audio interface. De S2 heeft er minder.
        Zal de geluidskwaliteit hetzelfde zijn?

Hoe denken jullie over deze controllers?

Comment

Niemand een mening over deze twee controllers?

Comment

Originally posted by top-40-4ever View Post
            mmmm, de Twitch is een soort van nieuw ontwerp voor DJ controllers: geen jogwheel,meer effectbuttons, touchstrip etc. Maar zal het genoeg zijn om beter te zijn dan de S2 ?
            Wat is "beter"? Het gaat om jouw voorkeuren en jouw manier van draaien. Als je geen jogwheels nodig hebt, kun je dus voor de Twitch gaan. Het gaat er om of het past bij jouw manier van draaien, jouw wensen.

Wat zijn de punten waar je op moet letten als je een DJ controller wilt?
            Traktor of Serato, ik heb er zelf nog nooit meegedraaid, dus een voorkeur heb ik nog niet.
            Zoals al eerder aangegeven, wat zijn JOUW wensen? Hoe wil je draaien, welke mogelijkheden moeten er op de ideale controller voor jou zitten?

Traktor is zeer uitgebreid en heeft MIDI learn functie, waardoor je zelf van alles kan toewijzen. Dat kan een voordeel zijn, maar ook een nadeel, want als je er geen kaas van hebt gegeten kun je er lang mee bezig zijn dit uit te vogelen en helemaal zelf in te richten. Natuurlijk zijn er mappings beschikbaar, maar ik merk toch bij veel mensen dat het wel erg nauw sluit en je bij één verkeerde instelling al de mist in kunt gaan. Een zeer degelijk en uitgebreid programma dus, met al zijn voor- en nadelen.
            Serato is veel meer plug-and-play, want je krijgt een versie van het pakket dat geschreven is op de controller die je koopt. Geen gedoe met toewijzen, drivers, mappings, instellingen, gewoon downloaden, installeren en gaan. Nadeel: je kunt zelf geen MIDI mappings maken en je bent dus gebonden aan de toewijzingen die er voor je gemaakt zijn.
            Beide zijn zeer degelijke en goede softwarepakketten, met elk hun voor- en nadelen.

De Twitch heeft een grotere audio interface. De S2 heeft er minder.
            Zal de geluidskwaliteit hetzelfde zijn?

Hoe denken jullie over deze controllers?
            Ik denk dat je vooral zelf moet gaan uitvinden wat voor jou het prettigst is. En wat betreft de geluidskwaliteit: dat zul je moeten horen, dus ga langs een dealer die beide apparaten heeft en ga het testen.

Comment

MIjn persoonlijke mening:
              De twitch wil ik niet voor niks, gebaseerd op uiterlijk en reviews.

De s2 is een geweldig apparaat. Ik heb zelf de S4 en ben ZEEER tevreden!

Maar test ze uit

Comment

Working...
              X