Announcement

Collapse
No announcement yet.

beginners vraag Numark set

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• beginners vraag Numark set

Ik wil gaan beginnen als DJ en ben op zoek naar een goede set. Mijn budget ligt op max 500 euro.

Ik heb deze set op het oog, maar is het een goede set om mee te beginnen? Wat zijn jullie meningen hierover?

http://www.bax-shop.nl/cd-speler-set...t-details.html

Eventueel heb ik deze ook nog gezien, maar die ligt toch wel iets boven mijn budget.

http://www.bax-shop.nl/cd-speler-set...t-details.html

De sets zijn allebij wel goed de 2e is duurder maar heeft meer opties je kunt ook zelf he setje maken (2 cd spelers en een mengpaneel) als tip geef ik je mee:
    On geld te besparen kun je het beste een timecode set kopen en mp3 bestanden via je pc gebruiken (goedkoopst complete set op bax is 195)

Ik hoop dat dit je geholpen heeft sucses

Comment

Bedankt voor je reactie. ik heb nu een tijdje deze controller, de Kam digi mini in combinatie met Virtual DJ.

probleem vind ik dat ie met de bas wegdraaien enzo steeds net een halve seconde later reageert. (dit heb ik op meerdere pc's/laptops getest) Daarom leek mij het beter om met cd's te gaan draaien omdat die apparatuur beter op elkaar afgestemd is.

Na een tijd thuis geoefend te hebben zou ik ook graag eens ergens willen gaan draaien. Zijn die Numark sets daar ook geschikt voor?

Comment

Alles is geschikt voor feesten ik draai zelf met draaitafels en een timecode systeem

Comment

Originally posted by las18 View Post
          Bedankt voor je reactie. ik heb nu een tijdje deze controller, de Kam digi mini in combinatie met Virtual DJ.

probleem vind ik dat ie met de bas wegdraaien enzo steeds net een halve seconde later reageert. (dit heb ik op meerdere pc's/laptops getest) Daarom leek mij het beter om met cd's te gaan draaien omdat die apparatuur beter op elkaar afgestemd is.

Na een tijd thuis geoefend te hebben zou ik ook graag eens ergens willen gaan draaien. Zijn die Numark sets daar ook geschikt voor?
          Dat ligt aan de controller en Virtual DJ.

Ik gebruik de S4 Traktor controler en Traktor en deze reageerd zeer snel en acuraat.

Comment

Heb je de latency wel goed ingesteld in Virtual Dj? Bij mijn Denon HC 4500 controller reageert de software direct, maar daar stuur ik de toonregeling niet mee aan.

Comment

de latency staat op auto. Waar moet deze op staan? kan kiezen uit
              64 (1ms)
              128 (2ms)
              256 (5ms)
              512 (11ms)
              1024 (23ms)
              2048 (46ms)

Comment

Dat is niet zo maar te zeggen, het hangt namelijk van een aantal factoren af. In de eerste plaats de geluidskaart en computer specificaties.

Een goede geluidskaart (en dan bedoel ik geen soundblaster ed.) kan op de 2ms of 5ms zitten. Heb je een hele dure kaart dan kan 1ms zelfs mogelijk zijn.
                Heb je gewoon een onboard sound of 'simpel' kaartje dan denk dat je al snel in de 11ms zit. Dit merk je wel. (alles boven de 10ms hoor/merk je)

De beste mannier is gewoon om hem op 1ms te zetten, 4 decks laten draaien effecten er boven op knallen en kijken wat hij doet. Je schroefd hem dan steeds hoger totdat het goed en vloeiend klinkt.

Comment

Ik heb m zelf volgens mij op 5ms staan en ik werk niets van de vertraging. Maar inderdaad gewoon even proberen (thuis, niet tijdens een feest natuurlijk), dat kan weinig kwaad.

Comment

Die van mij staat zelfs op 2 ms :)
                    Maar 2 of 5 merk je niets van overigens :)

Comment

Working...
                    X