Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maschine Mikro of AKAI MPD26

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Maschine Mikro of AKAI MPD26

Hallo,

Ik zoek een leuke drumpad/sample pad waarmee ik zelf beats mee kan produceren maar ook live in sets kan gebruiken. Deze 2 zijn als favorieten uit mijn onderzoek gekomen. Ik draai momenteel in Traktor en aangezien Maschine en Traktor beide van NI zijn zal dit heel goed met elkaar communiceren, maar ik vraag me af of je met de MPD26 ongeveer even ver kan komen en of dat net zo goed werkt in andere software als bijvoorbeeld Ableton of fruityloops. Verder weet ik dat Maschine met een heel uitgebreid programma komt en een schatkist aan kits en samples etc. Bovendien vind ik het persoonlijk wel fijn dat dat knoppen van Maschine verlicht zijn. Het prijsverschil is echter behoorlijk en ik sta dan ook voor een moeilijke keuze.
    Verder wil ik binnenkort nog een midi-synthesizer gaan kopen om zelf ook deuntjes in te spelen om die te gebruiken als sample. Misschien hebben jullie meer nuttige info, of argumenten om het ene product boven het andere te prefereren.

Je vergelijkt twee verschillende producten.

Maschine is meer te vergelijken met de MPC serie van Akai (bijvoorbeeld de MPC 500), (De MPC Renaissance zal meer een concurent zijn van de "volledige" Maschine)

Waar de Maschine en MPC serie van AKAI NIET software afhankelijk zijn is de MPD dat wel. De MPD werkt alleen met software op een pc. Je bestuurd als het ware de software met MPD (ikzelf heb de MPD 32).
    Daar zit hem dus ook dat grote verschil in prijs. De maschine micro bezit over een groot geheugenbank met samples en dergelijke. Waar de MPD over een heel klein geheugenbankje beschikt puur om settings/configuraties op te slaan.

Je moet gaan kijken wat je er mee wil gaan doen. Maschine is leuk voor live het werkt zonder extra programmatuur op je pc/laptop. De MPD is leuk voor thuis produceren en maken van beats want daar gebruik je toch al een pc voor.

Als je het hebt over integratie met Traktor kijk dan eens naar de Traktor F1 Midi controler.

Comment

Ik denk dat ik het in eerste instantie meer wil gebruiken voor samplen in live sets en dat de Maschine (mikro) meer in de buurt komt. Want ik was er ondertussen al meer achtergekomen dat de Akai MPD's meer bedoelt zijn inderdaad om beats mee te produceren, maar wat ik mij nu afvraag is, in hoeverre komt de F1 in de buurt qua functies aangezien het ook komt met samples en loops etc. Wat is het concrete verschil tussen de F1 en de Maschine? En het verschil tussen de MPC500 en Maschine hoofdzakelijk de software denk ik?
      Last edited by Loranzz; Thursday-22-03-2012, 19:02.

Comment

Working...
      X