Announcement

Collapse
No announcement yet.

Numark ndx 900

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Numark ndx 900

Beste mensen,

Ik zou graag willen beginnen met DJ-en

Dus wil ik de Numark ndx 900, met een m6 mixer kopen (€809 aanbieding).

Wat voor kabels zitten hierbij?

Stel: Ik gebruik ook virtualDJ, 2 boxen en een headset.

De headset gaat in het headset gaatje, Wat gaat er dan naar mijn laptop en boxen? En moeten de boxen dan op de laptop, of op de mixer aangesloten worden?

P.S. weet iemand 2 leuke boxen (en een headset van maximaal 50 euro)?
    Boxen voor op bureau, niet zo groot svp.

Dank jullie wel alvast!

Niemand?

Comment

Een stereo RCA en USB kabel worden meegeleverd bij de NDX 900 spelers. Zo kun je ze direct op je mixer en/of laptop aansluiten.

De headset gaat in het headset gaatje
      De headset gaat dan in je mengpaneel, want dan kun je eenvoudiger beide kanalen voorbeluisteren en mixen.

Wat gaat er dan naar mijn laptop en boxen?
      Er hoeft niets naar je laptop. Het enige wat je doet bij beide spelers, is de USB-kabel verbinden met je laptop. De NDX 900 stuurt een signaaltje naar je laptop om acties op je laptop te genereren (scratch, play, pause, etc.)
      Je laptop stuurt vervolgens via diezelfde USB-kabel een digitaal audiosignaal naar je NDX 900 terug.

Daarna zet de NDX 900 dit digitale audiosignaal weer om naar analoge audio. Via de RCA-uitgangen (rood/wit) wordt de NDX 900 op je mixer aangesloten.

Je boxen worden aangesloten op de master out van je mengpaneel.

Je krijgt dan een vergelijkbare situatie als in deze Quickstart Guide. Alleen heb je geen relay-cable nodig en verbind jij wel je NDX-900 spelers met je laptop via USB.

Mocht je er nog niet uitkomen, contacteer dan de helpdesk even of kom langs in de showroom.

Wat betreft je boxen en headset (waarom geen normale hoofdtelefoon?), dat is volledig afhankelijk van je totaalbudget.

Comment

Ik ga elke vrijdag naar vrienden, en daar hebben ze 2 boxen, die aangesloten is op een radio.
        Ze gaven mij een kabeltje (wat leek op een headset ingang, met zo'n draaibaar ding eraan die je eraf kon halen, ik denk adt dan een 1/4 jack was), en in de radio ging dan een rode en witte.

Dus stel:

Ik heb 2x numark ndx 900 en 1x numark m6, een laptop en boxen.

Dan moet ik als ik het goed begrijp:

De 2 numark ndx 900'en aansluiten op de numark m6. De numark m6 via usb naar Laptop. De boxen gaan dan in de m6 (of kunnen die oook in de laptop)

P.S. headset denk ik dat ik gewoon een headsetje van 20 euro koop...

Boxen: Weet je toevallig 2 kleine boxen voor op een bureau? Klein bureautje, met dan Djsetje erop, laptopje erbij (en dan 2 kleine boxen)

danku :)

Comment

De 2 numark ndx 900'en aansluiten op de numark m6. De numark m6 via usb naar Laptop.
          Dat zou ik niet doen. De NDX 900 spelers kun je het beste apart op je laptop aansluiten, zodat je met de NDX 900 spelers je software kunt bedienen.

De boxen gaan dan in de m6 (of kunnen die oook in de laptop)
          Luidsprekers sluit je aan op de master-uitgang van de M6. Ik zou daar een tulp-tulp kabeltje voor nemen (rood/wit naar rood/wit)

Hoofdtelefoon voor 20 euro... dan kom je snel bij de HD 201 terecht.

En twee kleine boxen:
          M-Audio AV40.

Comment

Oké bedankt, met de headset & boxen ben ik er uit.

Maar ik wil nu toch wel wat kopen, dan kan ik wel leuk ~800 uitgeven aan mooie dingen, maar weet niet eens zeker of ik dat allemaal kan (qua prestatie enz, of ik het wel leuk vind).

Weet iemand een setje van rond de 500 (of lager)? Nu had ik numark ndx 900 + m6 in gedachten maar is klein beetje duur

Comment

Als je dan een stapje lager wilt gaan werken, kijk dan eens naar een uitgebreide DJ MIDI controller met ingebouwde audio interface. Kun je verreweg hetzelfde mee als de set die je eerst voorstelde, alleen heb je dan geen CD-spelers meer.

Ik denk dan al snel aan een Numark N4.

Mocht je twijfelen tussen een losse mixer en losse spelers of een MIDI controller, ga dan eens langs bij de showroom om wat setjes uit te proberen.

Comment

Dank jewel voor je hulp :D

Ik denk dat ik twijfel tussen de numark n4 en de numark ndx 900, maar zoals je al zij is het denk ik beter dat ik even naar een showroom ga.

Ik ken verder geen showrooms, maar ik had van een showroom genaamd 'feedback' gehoord ofzoiets, die is vlakbij mijn woonplaats.

Heb jij enige ervaring met DJ gear?

Comment

Je hebt uiteraard de Bax-showroom waar we diverse sets hebben opgesteld. En mocht je een bepaald product zien, laat het weten en het wordt voor je klaargezet. ;)

Ik heb zelf wel enige ervaring met DJ-gear, maar de verkopers in de showroom zijn er zelf doordeweeks (en ook in het weekend, als ze zelf staan te draaien) veel met materiaal bezig. ;) Dus die kunnen je prima assisteren bij je keuze.

Comment

Dus stel ik kom een bax-shop showroom binnen kan ik gewoon het desbetreffende setje proberen?

Comment

Het slimste is dan om even van te voren te bellen wat je precies wilt bekijken. Dan zullen ze alle spullen voor je klaar leggen, om te testen.

Comment

Heb gezien dat bax-shop gevestigd is in Zeeland, en ik woon in Zuid-Holland, rondom Rotterdam zegmaar...

Is er geen showroom in Zuid-Holland, hoeft niet per se bax-shop te zijn

Comment

Er zijn waarschijnlijk nog wel andere showrooms maar je begrijpt toch dat er hier geen reclame kan worden gemaakt voor andere shops en als bax is er maar eentje, je kan er alles laten klaarzetten om te beluisteren of te testen en waar kan je alles 30 dagen op proef hebben? (al vind ik dat je hier geen misbruik mag van maken) ook ik rij soms vanuit het "verre" belgië naar zeeland wat me een kleine 170km enkele reis is.

Comment

Oké dankjewel.

Ik snap ook wel dat je geen reclame mag maken voor een andere winkel :P

Comment

Working...
                            X