Announcement

Collapse
No announcement yet.

Digitaal mixen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Digitaal mixen

Hallo,

Ik zou graag beginnen digitaal mixen maar wou eerst een paar dingetjes weten voor dat ik zomaar iets koop.

Ik vroeg mij af of ik met digitaal mixen (met mp3's) zowiezo een programma nodig heb? of kan ik een gelijk achtige mixer kopen zoals bij vinyls & CD spelers zodat ik geen programma meer nodig heb?

Nog een laatste vraagje, als ik traktor zou nemen kan ik dan eventuele extra controllers kopen en aansluiten via traktor? (controllers voor effecten enz)

Alvast bedankt.

Hier zijn verschillende mogelijkheden. Ik neem aan dat wanneer je met mp3 en digitaal wil draaien je het niet over mp3 cd's hebt. Als dit wel zo is. Geen enkel probleem zowat elke nieuwe cd-speler / table top kan gewoon overweg met een mp3 cd.

Nu de volgende manier van digitaal draaien. Zonder software.
    Hierin heb je de harddisk spelers. Hier kan je bijvoorbeeld een usb stick of een sd kaart of zelfs een complete externe harde schijf aan hangen. Bij deze spelers heb je eigenlijk nooit software nodig. Dus je hoeft dan geen pc mee te nemen. Je gebruikt dan dus eigenlijk in plaatst van een cd een usb stick of externe schijf.

Dan heb je ook nog het digitaal draaien met een midi controller. Dit is eignelijk niets meer dan een controller waarmee je de software op je computer bediend. Je hebt dan wel een software programma nodig. Met dit programma kun je dan je mp3 nummers inladen en dus afspelen via de controller.

Van deze controllers zijn er erg veel. Allemaal met hun eigen voor en nadelen. Zo heb je er die heel uitgebreid zijn en erg veel functies hebben maar ook erg eenvoudige. Dus hoe beter je weet wat je wel en wat je niet wil hoe specefieker je naar een controller kunt gaan kijken.

Comment

Ik heb het over digitaal draaien zonder CD's dus laptop met muziek op.

Als iemand ervaring heeft met de 2 wat vinden jullie persoonlijk beter en waarom? Digitaal mixen met laptop, midi controller + software of digitaal mixen zonder software, enkel usb stick aansluiten en je kan beginnen.

Als je nu Traktor gaat kopen midi controller + software, kan je er nog extra controllers op aansluiten voor meer effecten?

Comment

Ik vind draaien met software het makkelijkste werken. Het werkt veel overzichtelijker en zoeken is veel makkelijker dan met een USB stick.

Er zijn trouwens ook voldoende spelers waar je zowel cd als USB in kunt stoppen, en die je ook nog als MIDI controller voor software kunt gebruiken.

Comment

Ook heb je in tractor de mogelijkheid om meerdere controllers tegelijk te gebruiken. Als ik me niet vergis zijn er zelfs filmpjes over op youtube of op hun site. Hou er wel rekening mee dat je niet elke controller met elkaar kunt gebruiken. Je hebt dan namelijk de kans dat de midi code die de ene controller stuurt voor bijvoorbeeld play speler a het zelfde midi signaal is als next track van de 2de controller.

Comment

Ok bedankt voor de info, denk dat ik midi controller + software ga gebruiken. Ben nog wat aan het uitzoeken welk programma & laptop maar denk dat ik Traktor ga pakken, lijkt me vrij professioneel en veel mensen zeggen dat Traktor goed is.

Comment

Ik heb nog een laatste vraagje of mening.
              Welke laptop zouden jullie kopen mac of windows?
              - Dient om eerst thuis te oefenen en daarna in discotheken of op feestjes.
              - Het moet vloeiend Traktor kunnen draaien.
              - Misschien in de toekomst muziek producen oa: FL, Reason, Cubase, Ableton etc...

Ik heb al iets in gedachten maar zou graag jullie mening hierover hebben, het zou tof zijn als je erbij zegt waarom je dat kiest en niet het ander (oa: kost teveel, loopt regelmatig vast, zeer betrouwbaar of weet ik veel...).

Comment

Ja hoor daar gaan we weer. Dit is een al menig maal behoorlijk oplopende discussie tussen de mac fans en de windows fans.

Ik ben zelf meer van het laatste. Ik hou niet zo van de hamburger fabrikant. Die moet gewoon lekker goedkope burgers maken en meer niet ( mac chikken of big mac ).

De reden is eigelijk vrij simpel. Duur erg duur. Je krijgt er niets meer voor dan wat sommige desing noemen. Het enigste wat ik tof aan de mac vind is het lichtgevende toetsenbord. Voor de rest zie ik er niet het voordeel van in.

Ik draai al verschillende jaren met een HP Probook 4520s Nooit ook maar 1 probleem mee gehad. Draait gewoon traktor op maar ook adobe audition en sonar 7. Het mooie van de laptop is dat deze maar een kleine 500 euro incl btw kost. Dan nog het schok bestendige en mors bestendig en wij waren rond. We hebben er ondertussen 2 van dit type om mee te draaien en 1 heeft me vriendin er voor van alles en nog wat. Dan hebben we er nog 1 die een paar type hoger is voor beter beeld ( video mixen enz. ) en ook voor de rs 232 poort voor onze processor.

Alles altijd met 1 laptop gedaan. Internetten, spelletjes spelen, licht sturing, draaien, opnamens maken, film kijken. Gewoon alles wat je maar kunt verzinnen.

Beetje opletten met virussen en klaar. Niets aan het handje. Draait altijd zonder problemen.

Nu komen de mac mannen van ja dat doet onze mac ook maar het ziet er mooi uit. Klopt allemaal leuk en aardig zeker als je er het dubbele voor wil betalen.

Helaas draait een groot deel van de wereld nog gewoon op windows. Hier is bijna alles voor te krijgen. Bij mac is dat al vaak weer anders ( maar word wel beter ) Nu komt het argument dan draai je er windows op. Ja daarom zou ik ook een mac van het dubbele kopen om er windows op te draaien. Erg logisch.

Wie weet ooit in de toekomst als mac wat meer in de wereld is geintergreerd (waar ze goed mee op weg zijn ) en het wat betaalbardere machine's worden. Waar wel gewoon alles op werkt als ik het eraan hang. Dat wij dan ook overstappen op mac. Tot die tijd. Nope zeker weten van niet.

Comment

Originally posted by Madrush View Post
                  Ik heb nog een laatste vraagje of mening.
                  Welke laptop zouden jullie kopen mac of windows?
                  - Dient om eerst thuis te oefenen en daarna in discotheken of op feestjes.
                  - Het moet vloeiend Traktor kunnen draaien.
                  - Misschien in de toekomst muziek producen oa: FL, Reason, Cubase, Ableton etc...

Ik heb al iets in gedachten maar zou graag jullie mening hierover hebben, het zou tof zijn als je erbij zegt waarom je dat kiest en niet het ander (oa: kost teveel, loopt regelmatig vast, zeer betrouwbaar of weet ik veel...).
                  De laptop die het meest gewilt wordt onder de DJ's is een MacBook (Pro). Goede laptop, Traktor en programma's voor producen werken gewoon naar behoren. Maar een goede windows laptop kan hetzelfde verrichten. Je moet zelf kijken naar wat je prettiger vind werken, want als je het hier op het forum vraagt krijg je al snel de 'Mac vs windhoos' discussie. Zelf ben ik in bezit van een windows laptopje, is ook aan vervanging toe, ik zou graag dan een MacBook willen, maar helaas. Door de prijs van deze laptops zullen deze nog niet bij mij te vinden zijn ;)
                  Last edited by DJ Lars; Wednesday-11-04-2012, 18:06.

Comment

Ik zou de vraag misschien ietsje anders kunnen stellen, wat zijn je slechte en of goede ervaringen met Mac of Windows? (oa: extra programmas fzo moet downloaden voor X te laten werken, crashte tijdens het draaien of etc...)
                    Ik vind ze namelijk alle 2 goed maar mijn voorkeur gaat toch naar Mac, ik denk vooral als je met muziek gaat werken is Mac beter (als je niet naar de prijs kijkt :P).
                    Last edited by Madrush; Wednesday-11-04-2012, 18:30.

Comment

Originally posted by Madrush View Post
                      Ik zou de vraag misschien ietsje anders kunnen stellen, wat zijn de goede en of slechte ervaringen met Mac of Windows?
                      Ik vind ze namelijk alle 2 goed maar mijn voorkeur gaat toch naar Mac, ik denk vooral als je met muziek gaat werken is Mac beter (als je niet naar de prijs kijkt :P).
                      Als je niet naar de prijs kijkt zou ik voor een Mac gaan, nog nooit een Mac gezien met een virus, opstartproblemen, crashen. Bij mijn laptopje is dat overigens wel anders ;)

Comment

Originally posted by DJ Lars View Post
                        Als je niet naar de prijs kijkt zou ik voor een Mac gaan, nog nooit een Mac gezien met een virus, opstartproblemen, crashen.
                        Meer dan 600.000 Mac-systemen zijn besmet met de Flashback-trojan, die wachtwoorden en andere persoonlijke gegevens onderschept, claimt een Russisch beveiligingsbedrijf. In Nederland zou het om een klein percentage gaan.

Apple wil niet communiceren over Flashback, de trojan die 650.000 Macs besmette via een exploit in Java. Apple heeft het gat al gedicht, maar het antivirusbedrijf meldt dat Apple het sinkhole-domein dat door DrWeb wordt beheerd, wilde neerhalen.

Apple is momenteel bezig met het ontwikkelen van software die de Flashback-malware opspoort en van getroffen systemen verwijdert. Meer dan 650.000 Mac-gebruikers zijn getroffen. Kaspersky bracht gisteren een eigen verwijdertool uit.

I rest my case...

Comment

Originally posted by DJ Lars View Post
                          Als je niet naar de prijs kijkt zou ik voor een Mac gaan, nog nooit een Mac gezien met een virus, opstartproblemen, crashen. Bij mijn laptopje is dat overigens wel anders ;)
                          Hoe vaak zie jij en werk je met een mac? Ook die kun je vrij eenvoudig gewoon over de zeik krijgen.

Het blijft ook van hoe ga je ermee om.

Ik herriner me een iphone ( van mac ) die geen berijk meer had als je hem vast hield. Oplossing van mac goh we doen er een hoesje van 2 euro omheen. Opgelost de telefoon van 500 euro doet het weer.

Elk apparaat kan problemen hebben. Zowel de mac als de windows. Ik ga echt niet zeggen dat windows het meest geweldige product is. Maar voor het geld vind ik het prima en het doet wat het moet doen.

Ik heb ook nog nooit echt fanatiek dag in dag uit met een mac gewerkt. Maar de keren dat ik er mee werkte zat ik me eigen op te vreten aan waarom dit of hoe dat. Dus elk systeem heeft wel iets. Iedereen heeft zijn voorkeur. Maar zolang 80 of misschien wel 90% van de bedrijven en scholen en overheid met windows werkt blijf ik er ook gewoon lekker mee werken.

Comment

Klopt, zijn genoeg virussen etc. te vinden bij Apple, maar als je gewoon normaal omgaat met een Mac en het vergelijkt met Windows vind ik dat je bij windows wat meer moet doen aan het onderhoud van je computer.

Comment

ik heb zelf een mac en ben het met ronennieshow eens dat elke computer over de zeik te krijgen is. ik heb ook wel eens dat ie vast loopt. maar wel een stuk minder als al mijn oude windows computer. als ik daar geen anti virus op zet dan heb ik binnen no time 26 van die dingen, hier nog nop.
                              als er een virus voor mac is is het gelijk nieuws, hoeveel virussen waren er voor windows? paar miljoen.

wel ben ik het eens dat ik ook in het begin gezeten heb van hoe doe ik dit. maar dat went snel. eerlijk gezegd zou ik geen andere laptop willen dan me appeltje.

ik zou zeggen macbook maar kijk ook even of je er wel zo veel aan uit wil geven want ze zijn echt stik duur.

Comment

Working...
                              X