Announcement

Collapse
No announcement yet.

Handheld recorders

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Handheld recorders

Heya!
    Ik heb een paar vraagjes over handheld recorders...
    1.)- Hoor je het verschil duidelijk tussen Maximale resolutie in bit 16 en 24
    2.)- Hoor je het verschil duidelijk tussen maximale Sample-frequentie 44.1KH/96khz/192khz
    3.)-Kunnen die dingen ook analoog opnemen? wil namelijk mijn sets gaan opnemen. ( en heb geen laptop alleen normale pc's niet makkelijk meenemen ;)

Ik zat te denken aan: de Ikey M3, prijs:119,- of Yamaha Pocketrak C24 Prijs 139,-

Ikey M3 : 44.1khz
    Yamaha Pocketrak C24: 96khz

Is dit geschikt om sets mee op te nemen? zijn er betere opties?

Als het om sets opnemen gaat zou ik zeggen. Geluidskaart met input en wat software. Dan kun je gewoon de rec outpu van de mixer op je input van je geluidskaart zetten. Even de software instellen en klaar.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
      Als het om sets opnemen gaat zou ik zeggen. Geluidskaart met input en wat software. Dan kun je gewoon de rec outpu van de mixer op je input van je geluidskaart zetten. Even de software instellen en klaar.
      en heb geen laptop, alleen normale pc's en die zijn niet makkelijk mee te nemen.
      Dat kan dus alleen thuis en ik neem aan dat het hier om live sets gaat!;)

Comment

DJ Funky begrijpt het ;) , Mijn pc staat boven en mijn set in de kelder ( we hebben een grote kelder ), De laptop van mijn zusje mag ik niet gebruiken, omdat ik die al een keer naar de klote geholpen heb. En dacht handheld recorder is goedkoper dan een laptop dus... iemand nog suggesties voor handheld recorder ( bovenstaande vragen )

Comment

@ Dj- Funky, kan jij miss ook ff naar mijn vraag bij: DJ-Gear & effects/Deejays/Turntablism, mijn vraag beantwoordde over een bepaalde set van Dimitrivegas&likemike

Comment

In het algemeen geldt, hoe hoger de sample-frequentie en bitresolutie, hoe beter.

Ga je het verschil horen? Dat is een lastige. Het ligt er ook aan welk bronmateriaal je zelf gebruikt. ;)

Even uit mijn hoofd is een 16-bits, 44.1 kHz verwerking gelijk aan 'normale' CD-kwaliteit, bij 24-bits, 96 kHz zit je aan DVD-kwaliteit.

De Tascam DR-05 is eventueel ook nog een optie, heeft aan de bovenzijde een 3.5mm jack, geschikt voor lijnsignalen.

Koppel de booth-uitgang van je mixer (of een tweede master, of in ieder geval een RCA utigang ;)) aan de 3.5mm jack ingang van de recorder en je bent klaar.

Oh, en je kunt er 32 GB SD-kaarten in kwijt, dus je hebt dan ruimte genoeg om zelfs de wat langere DJ-setjes op te nemen!

Comment

Working...
            X