Announcement

Collapse
No announcement yet.

EQ mixer?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• EQ mixer?

Hi all,

Ben een beginnende DJ, al erg veel ervaring met virtueel mixen maar ik wil nu ook een opstartje maken met hardware. Nu zocht ik een 'eq mixer' zoals ik het altijd noem. Deze gebruik ik om de bass, midden en hoge tonen van de ene naar de andere plaat te mixen. Zie het plaatje hieronder in het gele kader:

Nu wil ik om te beginnen niet al te veel geld uitgeven, en mijn oog viel op de Skytec TMX-2211. ( KLIK )

Mijn vraag: Voldoet dit mengpaneeltje aan wat ik zoek? Zo nee, kan iemand mij vertellen waar ik wel naar op zoek moet! Ik wil hem gaan gebruiken in combinatie met de Hercules MP3 E2 MIDI controller. ( KLIK )

Alvast bedankt!

Groetjes.

Ik vraag me af waarvoor je een mixer wilt hebben terwijl je al een MIDI controller hebt waar je de EQ kan regelen?
    Als je een mixer zoekt om het geluid van 2 verschillende apparaten te mixen, is de Skytech mixer niet geschikt. Want deze heeft juist geen EQ.
    Als je je budget geeft, kunnen wij van het forum je helpen een passende mixer te vinden. De eerste mixer met EQ is de Numark M101.
    Last edited by DJ Lars; Monday-09-04-2012, 18:42.

Comment

Bedankt voor je reactie, maar ik zoek er niet naar om de EQ te mixen.

Ik wil verschillende toonhoogtes tussen 2 tracks kunnen faden, dat kan met de hercules niet. Ik hoop dat ik het zo beter uitleg? Ben niet zo thuis in de terminologie.

PS. Ik bedenk me opeens dat dit met een mixer inderdaad ook gewoon kan, want met de computer kun je niet twee knoppen tegelijk draaien ivm het gebruik van de muis maar op een mixer kan dit wel..

Comment

Dat kan met de hercules wel.

Je ziet nog net de 6 knoppen waar je me kan "EQen".

Comment

Ik denk na het lezen van het verhaal dat de TS zijn "pitch" wil regelen met een schuifknop. Op de controller die je aangeeft is dit wel te regelen maar dan door middel van de draaiknoppen links- en rechtsboven. Een apart apparaatje om dit met schuiven te doen bestaat helaas niet.

Comment

dat daar niks voor bestaat ben ik niet met je eens, je zou kunnen kijken of je de Curious Inventor VMeter USB MIDI touchstrip controller in je mapping zou kunnen verwerken.

De VMeter is een USB MIDI controller, voorzien van een 10 cm lange aanraakgevoelige strip en een rij van 38 blauwe LEDs. Ontworpen als volumecontroller, maar er zijn talloze toepassingen te bedenken!

Comment

De TS wil de pitch helemaal niet regelen, hij wil gewoon de tonen in elkaar over laten lopen. Zoals je dat in je software doet gaat dat niet op echte apparatuur, daar gaat het met draaiknoppen. Je draait bij het ene nummer de Bas er uit en bij het andere de Bas erin!

Comment

Originally posted by Dj funkey View Post
                De TS wil de pitch helemaal niet regelen, hij wil gewoon de tonen in elkaar over laten lopen. Zoals je dat in je software doet gaat dat niet op echte apparatuur, daar gaat het met draaiknoppen. Je draait bij het ene nummer de Bas er uit en bij het andere de Bas erin!
                Eindelijk iemand die een beetje op let.
                Dat is inderdaad precies wat hij wil.

Comment

Working...
                X