Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diigitaal Newbie vragen: Audio 2 v Traktor Pro 2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Diigitaal Newbie vragen: Audio 2 v Traktor Pro 2

Hoi iedereen

Mischien een enorm domme vraag maar ik zat net weer wat rond te speuren op de Bax site aangezien ik nog altijd een midi controller nodig heb alsook een Traktor 2 software pakket. Ik zag net dat de Audio 2 geluidskaart inclusief Traktor Pro 2 en latere upgrade naar 2.5 is voor slechts 95 euro terwijl als je Traktor Pro 2 los koopt (niet met die soundcard dus) het je 169 euro kost.

De Traktor Audio 2 van Native Instruments is de kleinste audio DJ interface ter wereld, maar met een groots geluid. Ideaal voor DJ’s die alleen maar twee stereo uitgangen, en geen ingangen nodig hebben.

en

Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

Nu volgende vragen hieromtrent.

1. De software in beide pakketten is identiek?
    2. Is die soundcard een beetje degelijk?

De reden waarom ik dit vraag is omdat ik reeds een setup heb en enkel een midi controller zoek met software/ingebouwde geluidskaart aangezien ik nu ook wat digitale zooi wens te gebruiken bij het draaien.

Op heden zit ik met deze setup.

Numark M6 mengpaneel
    2 x AA Radius 1000
    1 x Stanton ST150
    Laptopje met onboard.
    1 x AA VLP2500 amp
    speakers offc.

Wat heb ik nog niet?

1. Een manier om Traktor Pro 2 via midi te controllen.
    2. Een soundcard (onboard zuigt)
    3. Traktor Pro 2 (en naderhand upgrade naar 2.5) *en jups ik wil meteen de Pro en ken de verschillen tussen LE en Pro*

Oplossing A (indien die soundcard effectief met Traktor Pro komt):

Dus ik zocht echt iets om makkelijk te gebruiken als midi controller en tegelijk als soundcard te fungeren om verder te mixen op het gewone mengpaneel. Hierbij kwam ik telkens uit bij de Traktor S2 wegens het pakket is meteen compleet.

Enkel met het zien van die usb soundcard heb ik nu zoiets van zou het volgende ook mogelijk zijn:

- De Radius 1000 players als Midi controller gebruiken in Traktor 2 Pro
    - Software moet ik niet meer kopen want zit bij die soundcard.
    - En dan gewoon 2 keer de radius 1000 op channel 4 en channel 3 Line in ingang.
    - De Stanton op Phono ingang 1.
    - Line in ingang 1 de A uit de soundcard
    - Line in ingang 2 de B uit de soundcard.

Zou dit werken? Dus dat de Radius gebruikt kan worden in traktor (mits wat mappen natuurlijk) alsook dat ik zo eigenlijk in de plaats van 489 euro .. met 95 euro eigenlijk reeds gedient kan zijn.

Oplossing B:

Audio USB 2 van Traktor kopen + een Vestax Spin of Numark Mixtrack Pro zal regio 300 euro kosten samen gok ik.

Dan de soundcard gewoon niet gebruiken. De software natuurlijk wel.

Mixtrack Pro richting Channel 2 Line in op de Numark M6 en de rest zoals daarnet reeds gezegd.

Zou 1 van deze oplossingen werken?

Waarom al die vragen? Ben er meer dan tien jaar uitgeweest en in die goede oude tijd bestond digitaal mixen nog niet echt. Wil het hoe dan ook eens proberen maar langs de andere kant wil ik ook niet enorm veel gaan uitgeven plots (koop nog altijd liever wat Vinyl :) ) eraan. Wil natuurlijk wel dat het een beetje deftig werkt.

Wat raden jullie deze digitale noob aan (indien alle voorgestelde oplossingen ook daadwerkelijk zouden werken):

1. Oplossing A Enkel de soundcard en radius gebruiken als midi en mengpaneel om te mixen. 95 euro
    2. Soundcard en bvb. Mixtrack Pro 300 tal euro
    3. Toch maar voor de Kontrol S2 gaan. 489 euro geloof ik?

Dank bij voorbaat
    Last edited by SqueeZr; Friday-13-04-2012, 20:24.

Ik heb misschien nog een leuke oplossing voor je:
    Ik zou je dit setje aanraden, een timecode set. Hiermee doe je de cd's in je cd spelers, en stuur je vanaf traktor muziek naar je cd spelers. Native Instruments Traktor Scratch Pro 2 tijdcode pakket

Comment

Dank voor het meedenken maar ligt wel meteen terug in de buurt van de S2?

Andere kant op deze manier ben ik ook zeker dat de Radius 1000 kan gebruikt worden als controller voor Traktor neem ik aan? Geen zin namelijk om al te veel te typen of te scrollen met het laptopmateriaal.

Comment

Originally posted by SqueeZr View Post
        Dank voor het meedenken maar ligt wel meteen terug in de buurt van de S2?
        Klopt, maar je gebruikt wel je eigen spelers, dus wat minder ruimte in bezit.

Andere kant op deze manier ben ik ook zeker dat de Radius 1000 kan gebruikt worden als controller voor Traktor neem ik aan?
        Klopt, dit is een totaalpakket. En met een goede geluidskaart. De Audio 10 van Traktor.
        Maar let wel even op of je aan de eisen voldoet:

Systeemeisen Windows
        - Windows XP (SP3, 32-bits), Windows Vista/7 (nieuwste service pack, 32-/64-bits)
        - Intel Pentium 4 2,4 GHz, Intel Core Duo of AMD Athlon 64
        - 2 GB RAM
        - 500 MB vrije schijfruimte (minimaal)
        - DVD-station

Systeemeisen Mac
        - Mac OS X 10.5 Leopard of 10.6 Snow Leopard (nieuwste update)
        - Intel Core Duo
        - 2 GB RAM
        - 500 MB vrije schijfruimte (minimaal)
        - DVD-station

Ondersteunde drivers
        - ASIO
        - Core Audio
        - DirectSound
        - WASAPI

Ondersteunde audio-indelingen
        - MP3
        - WAV
        - AIFF
        - Audio-CD
        - FLAC
        - Ogg Vorbis
        - WMA zonder DRM (exclusief voor Windows)
        - AAC zonder DRM

Comment

Specs van de laptop zijn:

i3 2320M (2.2)
          4GB DDR3
          500GB HDD

Is nog vrij recent dus ik neem aan dat die cpu wel volstaat.

In elk geval enorm bedankt voor je hulp. Worden nu wel meteen 4 dilemmas. Je hebt wel gelijk betreffende minder ruimte in bezit nemen want dat was tevens een reden waarom ik meer richting mijn eigen oplossing A neigde.

Comment

Working...
          X