Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traktor speelt te snel af

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Traktor speelt te snel af

hallo allemaal,

ik ben (net als vele hier) een beginnende dj. Ik heb laatst naar mijn mening de meest simpele midi-controller gekocht die er bestaat: m-audio x-session pro.
    Helaas is m'n laptop kort daarna gesneuveld en heb ik nu een nieuwe.
    Hier heb ik traktor weer op gezet precies zoals ik hem er op had staan.
    Helaas werkt traktor niet helemaal goed.
    hij speelt al de nummers te snel af en het lukt me niet om dit goed te krijgen.
    weet iemand waar dit aan ligt?
    ik ben nog echt een leek, dus graag een makkelijke duidelijke uitleg.

Erik

Je weet dat de buitenste 2 faders (schuiven) van je midi controller pitch faders zijn waarmee je de snelheid kunt aanpassen?

Probeer daar anders eens wat mee te spelen, als je ze in het midden zet zullen de nummers waarschijnlijk op de normale snelheid spelen.

Comment

Ik weet dat die 2 faders daar voor dienen, die heb ik in het midden staan als ik traktor opstart en een track laad. ik kan de tracks ook wel in de juiste snelheid krijgen hier mee alleen dan klopt de bpm niet meer, en als ik dan een andere track probeer te syncen klopt dit niet en lopen ze niet mee gelijk

in ieder geval thanks voor je hulp!

Comment

misschien staat de birtate te hoog voor je muziek.
        ik bedoel dat je muziek misschien een lagere bitrate heeft dan ingesteld staat bij traktor

Comment

Hallo allemaal,

Ik werk nu al een tijdje met traktor pro 2. ik heb zelf de numark mixtrack waarmee ik thuis lekker op me kamertje draai. Nu pakt sinds gister traktor mijn numark niet meer :(. ook al klik ik hem aan in de controller manager, hij pakt hem dan nog steeds niet. het gekke is wel, dat de lichtjes op de numark wel branden, dus hij is gelukkig niet kapot:). heeft misschien iemand enig idee wat het probleem kan zijn ? forgive me als ik dit ergens anders had moeten plaatsen :).

Comment

Probeer eens de software opnieuw te installeren. Of doe het snoertje van je controller er even uit, en dan weer in. Herstart Traktor etc...
            Bij mij werken dat soort dingen altijd wel.

Comment

ben er al een beetje achter. het ligt waarschijnlijk aan de audio. heel raar vind ik eigenlijk. maar als ik bij mijn externe geluidskaart 2.1 aanvink, doet hij het wel(de controller). zodra ik 5.1 aanvink en ik traktor opstart, doet hij het niet. enig idee hoe ik dit kan oplossen ?

Comment

Gebruik je Asio drivers? http://www.asio4all.com/
                Installeren en in traktor asio selecteren voor audio, beetje spelen zodat je latency goed staat en klaar.

Comment

Working...
                X