Announcement

Collapse
No announcement yet.

Goedkope MIDI controller

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ja het enige probleem is nu wel dat ik van België ben, anders zou ik zeker langskomen maar dat gaat niet goed. Maar misschien dat het wel de moeite is om die 100 euro meer te geven? En zo ja, is er voor 300 euro dan een beter alternatief of is de Kontrol 3 dan echt het beste?

Want als ik de Kontrol 2 zou kopen en ik kan er een jaartje mee verder tot ik hogerop wil en constant moet upgraden dan gaat het me ook een pak geld kosten. Terwijl als ik nu direct ietsje meer investeer, een beter product krijg en er dan langer mee kan doen...

Comment

De functies die de Kontrol 3 biedt zou voor mij wel een meerwaarde zijn. Je zult echter zelf de beslissing moeten maken. ;)

Een controller die het dichtst in de buurt komt is de DAP Audio Kontrol D2. Soortgelijke functies, ander design.

Comment

Ja misschien dat ik dan toch maar ga voor één van die twee modellen. DAP, nog nooit van gehoord. Voorname belangrijke verschillen, of voorkeur? Want mijn mening stelt niet veel voor denk ik :D

Comment

DAP Audio maakt soortgelijke producten als JB Systems. DAP Audio (samen met DMT en Showtec) is Nederlands, JB Systems (samen met Briteq, SynQ en JB Systems Light) komt van oorsprong uit België. In de afgelopen jaren was er wat verschil, tegenwoordig is DAP Audio goed te vergelijken met JB Systems als het gaat om kwaliteit van de meeste producten.

Comment

Als je het budget hebt van 300 euro, welke zou jij nemen? Want ik ben iemand die voor zijn geld absoluut het meest kwalitatieve product wil :D

Nog iets, ik heb een netbook. Een Lenovo Thinkpad x121e. Ik heb 4GB ram en dual core van 1.6 GHz. Normaal moet dat lukken zeker? De programma's draaien vlot, wat trager bij het laden van een nieuwe track maar dat valt nog wel mee. Maar die midi controller, gaat die de prestaties veel beïnvloeden?
            Last edited by JorisL; Friday-20-04-2012, 19:02.

Comment

Mooie aanbieding nu (helaas wel de virtual dj editie en niet de traktor editie maar gezien je laptop is dat misschien wel beter)

Ook een mooie controller voor dat geld.

Dit zijn twee aanbiedingen en dus ik weet niet hoe lang die nog lopen...

Comment

Die American Audio heeft geen of slechte effecten en die Hercules spreekt me totaal niet aan. Ik baseer me op reviews, hetgene ik zelf lees en zie dus sorry als ik verkeerd zit!

Ik weet het zelf niet goed, mede omdat ik er niet al te veel van ken...

Comment

Originally posted by JorisL View Post
                  Die American Audio heeft geen of slechte effecten
                  Dit is een onzin argument want het gaat om een midi controller. Die heeft geen effecten. De effecten zit in de software die je gebruikt.

en die Hercules spreekt me totaal niet aan. Ik baseer me op reviews, hetgene ik zelf lees en zie dus sorry als ik verkeerd zit!

Ik weet het zelf niet goed, mede omdat ik er niet al te veel van ken...
                  Ik ken een aantal mensen die er een gehad hebben en waren er dik tevreden over. Ze zijn alleen overgestapt naar een andere (de S4) omdat ze meer wilde.

Op bax uit 51 reviews een gemiddelde van 4 sterren! dus ik weet niet waar je je oordeel vandaan haalt. Dat je hem misschien niet mooi vind ok maar dat maakt het geen slechte controller.

Comment

Ik had gelezen dat de effectknoppen nauwelijks iets deden bij die American Audio. Dat ze niet gevoelig genoeg waren. En die Hercules vind ik echt niet mooi, niet dat het een slechte controller is maar als je in dezelfde prijsklasse wel iets mooi vindt dan ga ik toch liever daar voor.

Comment

Mijn Radius 1000 s werken nochtans perfect in Traktor 2 en de effecten doen het ook niet slecht (Eigen effecten geen software effecten in je programma).

Dit zijn dan CD spelers die eigenlijk niet eens gebruikt worden hier om digi te mixen.

Jups American Audio :)

De Hercules RMX heeft erg goede reviews overigens (ook op hardware.info waar ze puur de hardware ofte materiaal voor je poen bekijken/reviewen) en is met name zeer geschikt voor beginners (had hem ook al es opgesomt geloof ik).

Betreffende de JB Systems blijf ik erbij dat ze (en ik ben een Belg) erg slechte reputatie hebben hier in Belgie. Jups ze zijn overal te zien maar dit komt eerder door de prijs van JB systems dan door hun reputatie. Of plots moet heel JB Systems van *blijf eraf* rep naar *Wow Nice* rep gegaan zijn maar aan hun prijzen te zien denk ik dat het nog altijd de rep van vroeger is. Maar goed dit is een mening dan nu FEITEN.

Support voor JB Systems in Software programmes = ? Ik draai nu persoonlijk met Traktor ok jij wilt VDJ draaien ieder zen meug offc. maar het is altijd handiger om goede support in de vorm van *Mappings* te vinden dan weinig tot geen support. Reden waarom ik je waarschuw is omdat de meesten starten op Virtual DJ Pro en vanaf ze wat meer effecten/mogelijkheden wensen (net hetgeen jij wilt aangezien je vooral doorbeunt over EFFECTEN en gebrek aan terwijl dit echt in de SOFTWARE zit en niet in de HARDWARE) massaal overstappen op Traktor PRO (toevallig heb ik dik een maand rond zitten kijken naar welke iets of wat degelijke midi controllers in schappelijke prijsklasse ook iets of wat degelijke mapping support hebben in Traktor en JB Systems valt helemaal af nuja geen probleem natuurlijk als je een halve programmeur bent en het ziet zitten om zelf al je keys te gaan mappen maar dat mappen op zich kan ook wel es tegenvallen dan heb ik liever een reddingsboei in de vorm van een zeker werkende mapping voor mijn produkt was trouwens de reden dat die JB Systems hier afviel want vond hem leuker/mooier/enz. enz. dan mijn andere opties.

Ik zou beginnen met eens rond te kijken op traktorbible en djtechtools daar kan je makkelijk zien welke mappings en support er voor je produkt is.

http://www.digitaldj.se/?p=database is ook erg handig en informatief over de verschillen/mogelijke software support enz. enz.

Reden waarom ik je waarschuw betreffende die JB is vrij simpel eigenlijk. Midi controllers kunnen meestal niks zonder software. En in software/hardware land geld er een algemene regel. De produkten die veel verkocht worden krijgen meer support softwarematig. JB Systems is qua midi ehr nuja net niet onbekend dus vermoedelijk zullen de verschillende DJ softwaremakers er minder tijd/geld in investeren om het COMPATIBEL te maken met je hardware.

@Rick dank voor de informatie betreffende B Shop en zie nu idd. als ik op een produkt klik de reden waarom dat produkt in de B shop is geraakt. In de toekomst eens in de gaten beginnen houden dat gedeelte van de shop.

Edit: Op je vraag welke zou je kiezen met een budget tot 300 euro is mijn antwoord Hercules RMX.

Redenen:

1. Erg populair dus ook zekerheid qua software support (en klopt ook als je ff checked op een paar sites).
                      2. Erg scherp geprijsd voor zijn mogelijkheden.
                      3. Enkel positieve reviews over gelezen. Enkel als mensen wat meer mogelijkheden/proffesioneler wouden gaan draaien stappen er een heleboel over van dit model (meestal richting eerder genoemde Traktor S4) Maar bedenk wel dat je dan in de budgetklasse 500 euro and above komt.

Reviewtje en de VCI-100 heeft idd. geen ingebouwde soundcard de VCI-100 mkII wel. Maar goed das een midi controller waar je ongeveer 200 euro er nog bovenop mag gooien.

Last edited by SqueeZr; Friday-20-04-2012, 20:53.

Comment

Betreffende de JB Systems blijf ik erbij dat ze (en ik ben een Belg) erg slechte reputatie hebben hier in Belgie. Jups ze zijn overal te zien maar dit komt eerder door de prijs van JB systems dan door hun reputatie. Of plots moet heel JB Systems van *blijf eraf* rep naar *Wow Nice* rep gegaan zijn maar aan hun prijzen te zien denk ik dat het nog altijd de rep van vroeger is. Maar goed dit is een mening dan nu FEITEN.
                        Mijn ervaring met JB Systems persoonlijk is vooralsnog zeer positief.

Reden waarom ik je waarschuw betreffende die JB is vrij simpel eigenlijk. Midi controllers kunnen meestal niks zonder software. En in software/hardware land geld er een algemene regel. De produkten die veel verkocht worden krijgen meer support softwarematig. JB Systems is qua midi ehr nuja net niet onbekend dus vermoedelijk zullen de verschillende DJ softwaremakers er minder tijd/geld in investeren om het COMPATIBEL te maken met je hardware.
                        Voor de Kontrol 2 en 3 zijn direct Traktor mappings te downloaden, zie onderaan de productpagina in onze webshop. En daarnaast kun je ze direct met virtual DJ gebruiken. Daarnaast kun je in de meeste software die MIDI ondersteunt, ook zelf mappings maken. Uitzonderingen (zoals bijv. Serato DJ Intro) daargelaten.

Is JB Systems laat met het instappen rond het digitale DJ MIDI gebeuren? Ja. Maar ik ben wel blij dat ze niet eerst hals-over-kop een matig product hebben uitgebracht, maar juist goed de tijd hebben genomen om zoveel functies netjes te implementeren. Er is over nagedacht. :) Zelfde geldt overigens voor de nieuwe CORE serie van DAP Audio overigens.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                          Mijn ervaring met JB Systems persoonlijk is vooralsnog zeer positief.
                          Kan ik jammer genoeg niet zeggen en ik ben zuinig op mijn materiaal (maar zoals ik zei ik spreek over tien jaar + geleden en laat het merk een beetje bewust links liggen sindsdien). Algemene reputatie hier in Belgie is trouwens nog altijd laag.

Voor de Kontrol 2 en 3 zijn direct Traktor mappings te downloaden, zie onderaan de productpagina in onze webshop. En daarnaast kun je ze direct met virtual DJ gebruiken. Daarnaast kun je in de meeste software die MIDI ondersteunt, ook zelf mappings maken. Uitzonderingen (zoals bijv. Serato DJ Intro) daargelaten.
                          Vandaar mijn melding liever een populair product (hoe populairder des te meer allround software support bvb. hij start met VDJ groeit naar Traktor en ooit wilt ie Serato?) al moet ik toegeven dat Bax net werk heeft vericht met deze Traktor mappings en dat ik blind aan het staren was op traktorbible en consorten en niet goed genoeg gekeken had op Bax shop toen ik aan het checken was of die JB Systems in Traktor reeds mapping support had (volgens mij hebben jullie dan wel de enige mapping voor deze midi controller of ik heb echt slecht gegoogled :p )
                          Last edited by SqueeZr; Friday-20-04-2012, 21:06.

Comment

Misschien de Reloop Digital Jockey? Lees ik ook veel goed over.

Comment

Hangt af in welke vorm je hem wilt.

Zijn namelijk verschillende variaties van maar dan nog word je budget gemiddeld 100 euro opgeschroefd opnieuw.

Goedkoopste Jockey 2 start ergens regio 300 de duurdere gaan richting 400 en above en de nieuwe Jockey 3 gaat nek aan nek met de Traktor S2 (en dan gaat mijn keuze terug ombeugen naar een Traktor S2)

Best wel een fijn merk overigens maar kan je nog moeilijk over
                              Maar om te beginnen dus iets simpel, leuk en zo kwalitatief mogelijk al.
                              spreken (afhankelijk van welke jockey je bedoelt).

Comment

Ik heb de interface edition voor 279 hier...

Comment

Working...
                                X