Announcement

Collapse
No announcement yet.

Goedkope MIDI controller

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Word persoonlijke keuze dan van jou gok ik. Reloop is zeker niet slecht.

Comment

Maar waarom wordt Reloop eigenlijk zo goed onthaald? Want op het eerste zicht lijkt dat nu toch niet zo heel veel speciaals?
      Last edited by JorisL; Friday-20-04-2012, 22:28.

Comment

Originally posted by SqueeZr View Post
        Kan ik jammer genoeg niet zeggen en ik ben zuinig op mijn materiaal (maar zoals ik zei ik spreek over tien jaar + geleden en laat het merk een beetje bewust links liggen sindsdien). Algemene reputatie hier in Belgie is trouwens nog altijd laag.
        Ongeveer tien jaar geleden kocht JB Systems inderdaad voornamelijk OEM producten in vanuit China. Eigen stickertje er op, doosje er omheen en klaar. ;)

Toch is de afwerking en het ontwerp van dat soort producten vaak net-niet. Daarom is het merk de afgelopen jaren steeds meer bezig met het ontwerpen van eigen producten. (Wat vervolgens uiteraard wel in China wordt gemaakt.) Hierdoor ligt de kwaliteit van de producten hoger, maar is eveneens het design goed doordacht en de bouwkwaliteit tegenwoordig prima.

Vandaar mijn melding liever een populair product (hoe populairder des te meer allround software support bvb. hij start met VDJ groeit naar Traktor en ooit wilt ie Serato?) al moet ik toegeven dat Bax net werk heeft vericht met deze Traktor mappings en dat ik blind aan het staren was op traktorbible en consorten en niet goed genoeg gekeken had op Bax shop toen ik aan het checken was of die JB Systems in Traktor reeds mapping support had (volgens mij hebben jullie dan wel de enige mapping voor deze midi controller of ik heb echt slecht gegoogled :p )
        Die mapping komt gewoon van Beglec af, de overkoepelende naam en organisatie voor de JB Systems, Synq en Briteq producten. Wij besteden veel aandacht aan nieuws en voeren dat soort kleine product-updates altijd door. :)

Comment

Originally posted by Rick View Post
          Ongeveer tien jaar geleden kocht JB Systems inderdaad voornamelijk OEM producten in vanuit China. Eigen stickertje er op, doosje er omheen en klaar. ;)

Toch is de afwerking en het ontwerp van dat soort producten vaak net-niet. Daarom is het merk de afgelopen jaren steeds meer bezig met het ontwerpen van eigen producten. (Wat vervolgens uiteraard wel in China wordt gemaakt.) Hierdoor ligt de kwaliteit van de producten hoger, maar is eveneens het design goed doordacht en de bouwkwaliteit tegenwoordig prima.
          Goed je hebt me voldoende overtuigd om het merk een tweede kans te geven in de vorm van een microfoon. Als het deze keer wat degelijk klinkt/aanvoelt en meegaat ben heeft het merk mischien wel mijn vertrouwen terug gewonnen.

@ Topicstarter. Reloop is gewoon bekend als zijnde een kwalitatief merk. En hun midi controllers bieden veel mogelijkheden voor relatief weinig geld alsook een goede support enz. enz. Vermoedelijk is dat de reden waarom ze zo positief onthaald worden.

Comment

Misschien dat ik dan wel voor de Digital Jockey 2 IE ga gaan. Dan heb ik volgens mij de meeste kwaliteit voor mijn geld. Ik denk dat de Reloop qua bouwkwaliteit ook beter is, of dat lijkt dan toch zo...

Comment

Originally posted by SqueeZr View Post
              Goed je hebt me voldoende overtuigd om het merk een tweede kans te geven in de vorm van een microfoon.
              SqueeZr,

Ik kan je eens meenemen naar een kleine dealer in onze streek en niet zo ver van jou vandaan, het is iemand die meer dan 35 jaar in het vak zit en heel gekend is in de streek voor zijn herstellingen want hij hersteld zowat alle merken en apparatuur, fijne technieker en die verkoopt enkel JB system en aanverwante merken zoals rick al aangaf briteq en synq en na een babbel met die mens zal je wel overtuigd zijn van de kwaliteit wat JB nu levert.

Die persoon heeft ook mijn meubel gemaakt, is ook heel gekend als flichtcase bouwer en het maken van zelfbouw speakers.

Comment

Ik zou met jouw budget voor een Hercules RMX gaan.

Comment

Maar ik vind RMX echt maar niks... Sorry, maar het design spreekt me echt niet aan. En die Reloop daar zegt iedereen van dat de knoppen binnen het jaar kapot zijn dus dan vind ik het spijtig dat ik dan 280 euro aan iets geef waarvan ik weet dat het binnen het jaar kapot gaat zijn.

Comment

Hums hangt er natuurlijk vanaf op welke manier je ze kapot gemaakt hebt he.

Comment

Hums, de knoppen dan of wat bedoel je? En cues en dergelijke zal je allemaal moeten mappen want die staan er nog niet standaard op zie ik. Is dit een probleem?

Comment

Originally posted by JorisL View Post
                        En die Reloop daar zegt iedereen van dat de knoppen binnen het jaar kapot zijn dus dan vind ik het spijtig dat ik dan 280 euro aan iets geef waarvan ik weet dat het binnen het jaar kapot gaat zijn.
                        Iedereen? Ik heb het juist nog nooit gehoord, dus ben wel benieuwd waar dat vandaan komt. En wat SqueeZr zegt: hangt er vanaf hoe je er mee omgaat. Als ik de Numark Mixtrack Pro en de Reloop Mixage naast elkaar zet en voel aan knoppen en bouw, voelt de Reloop echt wel een stuk degelijker dan de Numark.

Overigens is het over het algemeen natuurlijk wel zo dat "iedere waar voor zijn geld" geldt. Hoe meer je voor een apparaat betaalt, hoe meer je er van mag verwachten, ofwel qua mogelijkheden, ofwel qua kwaliteit/bouw, ofwel allebei. Als je "niks" wilt uitgeven, krijg je ook "niks". Naar mijn mening beginnen de controllers bij € 199, alles daaronder is speelgoed.

Comment

Zoals hierboven aangegeven dat bedoelde ik inderdaad. Als je wilt krijg je alles kapot zelfs een tank :)

Qua mapping had ik je al non stop tips gegeven (zie traktorbible etc. ) Reloop is een van de spelers die goede support heeft voor mappings richting VDJ/Traktor/enz. enz.

Comment

Oké, bedankt iedereen. Ik denk dat ik ga gaan voor de Reloop Digital Jockey 2, die kost hier 279 euro (voor de Interface Edition). En inderdaad, ik ken mezelf, ik ben normaal nogal vrij voorzichtig met duur elektronisch materiaal dus zal dat met dit ook wel zijn.

Dan denk ik dat ik net iets beter heb dan de Mixtrack Pro enz. en toch niet te duur. Het is echt puur om mijn eerste stapjes te zetten en dan zie ik wil wat het geeft :)

Mappings, iemand een suggestie voor een goede site daarvoor?

Comment

Ehr zucht :p

Traktorbible? Heb deze al een paar keer genoemd dacht ik :)

http://www.djtechtools.com/ (op het forum kijken)

Voor virtual DJ heb je de site van Virtual DJ zelf duhh :p

http://www.bax-shop.nl/forum/f47-nie...j-gear-effects daar stonden er ook een paar dacht ik.

Sorry van de zucht maar alle sites die ik nu opsom waar je mappings kan vinden had ik al meermaals genoemd in voorgaande berichten :p

en anders www.google.be (.nl wss. in jouw geval) en dan Reloop Digital Jockey 2 Mapping voor (of for) je gewenste dj software

Op Youtube kan je ook zoeken met deze zoekterm en kom je er ook tegen.

@ Admin mijn excuses als er een foute link tussen staat maar volgens mij verkoopt geen enkele van die sites spullen die bax verkopen en vice versa (in elk geval niet opzettelijk gelinked)
                              Last edited by SqueeZr; Monday-23-04-2012, 17:11.

Comment

Ja oké bedankt, ik had gekeken maar vond precies op het eerste zicht niet al te veel. En nee hoor, .be is prima. Ik ben van Antwerpen ;)

En ik heb Traktor Pro 2 (deze versie denk ik) op mijn netbook gezet en alles draait prima. Het balkje van de CPU is amper gevuld en het draait veel vlotter dan Virtual DJ. Ik ga nu woensdag even naar een djshop, eens vragen of ik het eens mag aansluiten, dan testen en dan overgaan tot de aanschaf.

Iedereen heel hard bedankt voor jullie hulp! Het is voor mij ook niet altijd even makkelijk om een weg te vinden maar jullie hebben me zeer goed geholpen. En sorry Bax, moesten jullie de Reloop nog gehad hebben dan had ik hem direct bij jullie aangeschaft...

Comment

Working...
                                X