Announcement

Collapse
No announcement yet.

eerste digtale dj set.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• eerste digtale dj set.

ik wil na mijn verjaardag (20 mei)
    wil ik graag mijn eerste dj set aanschaffen.

ik dacht zelf aan dit.
    De Reloop Beatmix dj console. (moet met virtual dj) (anders een die kan opnemen).

daarnaast wil ik een goede microfoon kopen
    en een goede koptelefoon.

met de microfoon wil ik ook wat meer mee kunnen dan praten meschien voor wat studio gebruik. maar hoofdzakelijk gewoon kunnen praten. (graag een bedraade) (merk liefst senseheiser).

daarnaast een goede koptelefoon ook van senseheiser ook bedraad.
    zat ik aan deze koptelefoon te denken.
    De Sennheiser HD 215

wat voor kabels heb ik nodig ik ga vanuit deze mixer naar mijn pc en van uit mijn pc naar mijn speakers. (genelec 8020b) (die kabels vanuit mijn pc naar mijn speakers heb ik al)

als er nog geld over is wil ik zo,n wit flikker licht erbij kopen.
    wat is een mooie instap voor thuis gebruik en heel meschien op locatie??.

mis ik dan nog wat??

wat levert mijn senseheiser r110 op weinig gebruikt??.

plus dat bedrag heb ik tot maximaal 250 a 260 euro denk ik te besteden. ruimer gaat hem niet worden. (dus dat is exclusief de opbrengst van mijn oude senseheiser).

greets dj donkey kong.

Ben je wel zeker dat je voor een reloop wil gaan ik zou eerder een traktor kontrol s2 aanraden heb zelf een s4 heel goede controller en je krijgt er traktor pro 2 bij en zou je in plaats van een strobe misschien niet beter een goedkoop lichteffect kopen want een strobe wordt je nogal snel beu en is vervelend in je ogen voor een hele avond

Comment

maar ik ga hem niet de gehele avond aan hebben en ik heb nog een draaiende discobal met gekleurde lampjes en een politie sirene.

en de controller die jij mij aanprijst is ver buiten mijn budget.

Comment

Volgens mij is je budget hoe dan ook al vrij nipt.

Reloop Beatmix 199 euro (goedkoopste dat ik hem zag voorlopig)
        Kabels (heb je al)
        Sennheiser HD215 69.15
        Sennheiser Microfoontje begint regio 50 euro geloof ik?

Is samen nieuwprijs van regio 318.15 en je hebt slechts 250 a 260 euro te besteden. dus kom je nog iets van een 70 euro tekort wat je R110 zou moeten gaan opbrengen.

Dit gaat hem echt niet lukken he als je even logisch nadenkt (Je tweedehands koptelefoon kost regio 70 euro nieuw dus ga je mss. met wat geluk 40 euro nog voor krijgen met andere woorden zelfs zonder lichtje zoals je vertelde kom je reeds 30 euro tekort voor je geplande midi controller/Sennheiser koptelefoon/Microfoon. En dan ben je nog niet eens zeker dat je die koptelefoon verkocht krijgt.

Mijn raad spaar er ff 100 euro bij vooraleer je met zulke eisen afkomt of kijk rond op marktplaats en andere tweedehands sites.

Verder thuisgebruik kan je doen met deze set maar wat bedoel je met *Op Locatie* want ik zie enkel een midi controller en een paar basic home usage monitor speakertjes maar als je plots van zin bent muziek te gaan draaien voor regio 30 a 50 man kom je toch wel een hoop tekort (actieve luidsprekers of versterker/luidspreker combinatie/verlichting enz. enz. enz. maar dat kan je natuurlijk ook huren al moet ik de eerste dj nog tegenkomen die enkel met 1 midi controller, een laptop en wat luidsprekers een avond vult *en dan spreek ik niet over Traktor S4 / Pioneer mensen voor ik comment krijg*.

Edit: Kijken voor een goedkopere midi controller zou ik je ook niet aanraden om je budget te drukken want denk dat je al regio bodemprijzen zit als je een iets of wat degelijke midi controller wenst met ingebouwde soundcard alles onder de prijs van 200 is meestal speelgoed zonder soundcard en dan mag je dat terug apart gaan kopen.

Comment

op locatie bedoelde ik meer een beetje 10 a 20 man want dan ga ik natuurlijk pa gebruiken maar dat kan dan in overleg.

de sensehieser die ik nu heb ga ik dus verkopen.
          meschien kan ik een goedkopere hoofdtelefoon nemen.
          om de kosten wat te drukken.

ik kan denk ik dan nog 40 euro extra maximaal bij leggen dus ik kom er al aardig in de buurt. dus dan maar bezuinigen om een koptelefoon.

ik ga via mijn pc spelen dus geluidskaart heb ik niet nodig zit in mijn pc.

greets dj donkey kong.

Comment

Originally posted by donkey kong View Post
            ik ga via mijn pc spelen dus geluidskaart heb ik niet nodig zit in mijn pc.

greets dj donkey kong.
            Dat je via pc gaat spelen had ik ook al door maar als je enkel over een ONBOARD soundcardje beschikt in die pc dan raad ik je ten stelligste af om met een midi controller zonder soundcard of aparte soundcard te draaien (toch niet als je je publiek wilt wegjagen)

Betreffende besparen op koptelefoon. Die sennheiser HD215 is al erg laag qua prijs als je kijkt naar welke kwaliteit je ervoor in de plek krijgt. Denk dat je enkel rommel gaat kopen als je nog lager gaat qua budget.

Zou toch eens kijken naar tweedehands en/of mijn budget/eisen aanpassen.

Persoonlijk zou ik zelfs kiezen om de microfoon op de lange baan te schuiven en daarop te besparen. Zonder microfoon kan je muziek draaien (heb je niet perse van in het begin nodig) en heb dan toch liever een goede koptelefoon maar geen microfoon dan een rommelkoptelefoon en een microfoon om te draaien want die mic heb je niet perse nodig om je publiek te entertainen maar die koptelefoon kan je weldegelijk helpen bij beatmatchen enz. enz. nuja draaien zonder mijn hoofdtelefoon kan ik mij gewoon niet inbeelden.

Snap ook dat je die sennheiser gaat verkopen maar zoals ik zei nieuw kosten die iets van een regio 70 euro. Als je een gek vind krijg je er mischien nog 40 van maar wees alvast voorbereid dat het evengoed 20 euro kan worden.
            Last edited by SqueeZr; Friday-27-04-2012, 20:45.

Comment

ik heb een xonar d2 geluidskaart.

is deze koptelefoon een beetje leuk Sennheiser HD 203??
              of raad je aan om bij andere merken te kijken?? met een prijs klasse van 40 a 50 euro.
              ik hoef tog alleen maar voortebeluisteren en wil er mp3 op gaan luisteren.

Comment

ik heb een xonar d2 geluidskaart.

is deze koptelefoon een beetje leuk Sennheiser HD 203??
                of raad je aan om bij andere merken te kijken?? met een prijs klasse van 40 a 50 euro.
                ik hoef tog alleen maar voortebeluisteren en wil er mp3 op gaan luisteren.
                Je staat in publiek met een PA set (wat redelijk wat lawaai maakt) en dan kom je af met een koptelefoon die niet genoeg performed = je zal je voorbeluisteren niet eens horen voor ik herbegon met draaien gebruikte ik mijn audiofiele Sennheiser HD598 *enorm bekende koptelefoon in het hifi wereldje* open design, ding gaat lekker luid enz. en is erg zuiver en name it als je lekker relax in je zeteltje zit maar op locatie hoorde ik er dus geen BAL door (vanwege het open design) tov. de speakers. Hopelijk snap je hierdoor wat ik bedoel met ik zou niet al teveel meer besparen op ....

xonar hums opent perspectieven al is het niet echt een geluidskaart die bedoeld is om te dj en. Maar je zou mischien tijdelijk kunnen besparen op een midi controller zonder soundcard ingebouwd en dan via TRS naar RCA kabel werken. Enig nadeel hieraan is dat je ongebalanceerd geluid zult doorsturen maar dat is geen ramp want dat deed je reeds met de RCA uitgangen op die reloop.

Comment

oke maar daarom koop ik een dj hoofdtelefoon die is gesloten.

dus mijn lijstje zit er nu als volgt uit.
                  reloop Beatmix DJ Controller
                  ik wou eerst voor De Sennheiser HD 205 gaan maar wegens de slechte revieuws kijk ik uit voor de HD 203 anders als ik het geld er voor heb de HD 215
                  senseheiser E 815 S Microfoon en schakelaar

ben ik dan nog wat vergeten?? (kabels??)

Comment

De Sennheiser 202 is trouwens ook wel een goede hoofdtelefoon!

Je had toch al kabels?

Comment

ik heb een kabel om vanuit mijn pc naar mijn speakers te gaan.
                      voor de rest weet ik nog niet wat aan kabels nodig heb anders moet ik hier effe kijken of ik het nog liggen heb.

oke dan neem ik die senseheiser koptelefoon.
                      is de gekoze mic aan te raden of zal ik tog voor een moddeltje hoger kijken.
                      ik hoef alleen te spreken. zitten er tasjes bij voor de koptelefoon en de microfoon.

welke case is aan te raden om bij deze set te gebruiken.

mis ik dan nog wat??.
                      ooh jaah muziek maar dat heb ik wel.

Comment

ik heb een kabel om vanuit mijn pc naar mijn speakers te gaan.
                        voor de rest weet ik nog niet wat aan kabels nodig heb anders moet ik hier effe kijken of ik het nog liggen heb.

oke dan neem ik die senseheiser koptelefoon.
                        is de gekoze mic aan te raden of zal ik tog voor een moddeltje hoger kijken.
                        ik hoef alleen te spreken. zitten er tasjes bij voor de koptelefoon en de microfoon.

welke case is aan te raden om bij deze set te gebruiken.

mis ik dan nog wat??.
                        ooh jaah muziek maar dat heb ik wel.
                        Niet "Senseheiser" maar "Sennheiser" anders kom je straks bij een winkel aan en snapt niemand waar je het over hebt.

Comment

jaah ik weet maak wel eens spellingsfouten maar back ontopic.

Comment

Die Xonar D2 is leuk voor spelletjes maar niet echt voor muziek.

ipv alles in een keer aan te schaffen spaar eens door voon een fatsoenlijke controller, spaar dan opnieuw voor een koptelefoon en dan microfoon etc.

Comment

oke maar ik houw het bij een simpel setje omdat ik niet van plan ben om ook echt live werk te doen en ik gewoon huis/tuin en kueken dj wil zijn en heel af en toe wel eens wat live optreden.

dus daarom koos ik waar die controller.
                              daarnaast zoek ik er nog een goede microfoon en koptelefoon.

welke microfoon raden jullie mij aan??

Comment

Working...
                              X