Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe controller maar welke? of toch cdspelers?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe controller maar welke? of toch cdspelers?

Hallo!

Ik heb nu een Numark Mixtrack pro maar ik eigenlijk een nieuwe/betere/uitgebreidere kopen.

Maar welke???

Ik gebruik sowieso Traktor dus dat moet zeker werken met de nieuwe!

Welke is aan te raden?
    Budget €500
    Heb zitten kijken naar :

Numark N4
    Pioneer Ergo(niet zo zeer uitgebreider maar wel beter denk ik?)
    Numark 4Trak (valt wel erg buiten het budget)

Of weet iemand een leuk cdsetje? Reloop/Pioneer/Numark oid
    Weet niet of die NDXseries wat zijn eigenlijk?

Kijk ook eens naar deze controller: Kontrol S2

Heb je ook gelijk volledige software, geen LE versie met beperkingen.

Comment

Als je echt een nieuwe controller wilt zou ik met jouw budget richting Traktor S2 even kijken. Zou zelfs durven roepen kijk eens tweedehands en gooi nog 100 a 200 euro extra bij je budget en je vind zelfs makkelijk degelijke Traktor S4 s (wat toch wel zowat de beste onder alle controllers lijkt te zijn als je voornamelijk met Traktor draait).

Andere kant als je meer functies wilt, je hebt al een leuke midi controller kan je natuurlijk altijd uitbreiden met effect controllertjes zoals bvb. een Traktor Maschine Mikro enz. enz?

Edit: Nog een optie is dit pakket (maar moet er wel nog 100 euro bij) http://www.bax-shop.nl/cd-speler-set...t-details.html

Dan heb je toch al iets of wat leuke cd spelertjes en een mengpaneeltje en kan je gewoon je huidige digi controller aansluiten op je mengpaneel en al met meer bronnen dan enkel Traktor mixen. Er is wel een nadeel aan ik geloof dat er niet echt effecten op die cd spelers zitten en op het mengpaneel zitten ze zowiezo niet (heb hem zelf is mijn backup mixer).

Andere kant zou ik persoonlijk voor het laatste gaan aangezien het je huidige setup laat groeien/meer toekomstmogelijkheden geeft (vinyl?/effectcontrollers?Meer aansluitingen in general) alsook het je meer bronnen geeft om mee te mixen.

Als je echt van je digi controller af wilt en een andere wilt zou mijn andere keuze de S2 zijn of een betaalbare S4 tweedehands zoeken.
      Last edited by SqueeZr; Tuesday-01-05-2012, 22:58.

Comment

Thanks! De S2 en 4 helemaal vergeten dat die er ook nog waren.

Alleen vind ik de layout niet zo mooi maar goed zal er zeker ff naar kijken :)
        Ga toch ook binnenkort ff ergens langs waar ze de genoemde hebben staan zodat ik ff kan kijken/testen.

Extra controller voor effects word hem niet,heb liever gewoon 1 apparaat waarmee het kan ;)

Comment

Originally posted by Shark_E View Post
          Extra controller voor effects word hem niet,heb liever gewoon 1 apparaat waarmee het kan ;)
          Heb je wel een punt in ik ben de helft van mijn materiaal terug aan het vervangen om het allemaal simpeler (lees minder apparatuur voor zelfde doeleind) te maken alhoewel ik toch ook een effects controller er nog bij wil (gewoon oneindig meer effecten mogelijk daarmee via send/return :) )

Comment

Haha eerlijk gezegd zoveel effects gebruik ik ook weer niet.

Zijn meestal de gebruikelijke zoals reverb,beatmash en delay enz
            Zitten nog wel meer in Traktor natuurlijk maar imo zijn de meeste overbodig voor de stijl die ik draai.
            Maar de Mixtrack icm Traktor is daarmee wel beperkt want kan niet 2 effecten tegelijk gebruiken(of ligt dat misschien aan mijn instellingen?)

Comment

Kan goed zijn dat dat aan je instellingen ligt (andere mapping proberen of zelf je knopjes/effectors eens mappen?)

Comment

Je weet dat je bij Traktor 3 afzonderlijke effect knoppen hebt.
                Mixtrack kan je er maar 2 bedienen in preciepe,1 daarvan kan je het effect progameren zodat als je hem kiest gelijk aanstaat maar op die 2e knop zit dat niet(niet inklikbaar zeg maar) dus die werkt dan ook helemaal niet.
                Heb al een keer lopen klooien ermee maar zonder succes.

Mapping zou goed moeten zijn aangezien het met Traktor LE werd geleverd.
                En waar kan ik andere mapping downloaden? bij Numark? Traktor? of ergens anders?

Edit: die cdjset zag ik ook al staan idd :)
                Toch ook iets om over na te denken.
                Last edited by Shark_E; Tuesday-01-05-2012, 23:37.

Comment

Wat zijn je wensen/eisen? (buiten Traktor) Afhankelijk daarvan zou je nog kunnen opteren voor:

- Reloop Jockey 3 (4-decks, maar wel met 2 linefaders en switch voor de decks): € 499
                  - Vestax VCI-100 MK2: € 399
                  - Reloop Digital Jockey 2 (worden nu Traktor Pro overlays bijgeleverd) € 299
                  - Denon DN-MC3000 € 449
                  - ADJ VMS4.1 Traktor editie € 449

Keuze genoeg, maar wel afhankelijk van welke (andere) wensen je nog hebt.

Comment

Originally posted by Hardcoresymbol View Post
                    Kijk ook eens naar deze controller: Kontrol S2

Heb je ook gelijk volledige software, geen LE versie met beperkingen.
                    Voor dat budget is dit alles wat je wil.

Comment

Thanks voor de input :)

Eisen mja.
                      Aparte hotcues knoppen,meerdere effects tegelijk kunnen gebruiken,4 deck(al hoeft dat niet perse),goede layout/overzicht(liefst met verlichting)

Niet super veel eisen maar dit is wel wat ik nu mis imo.

Ga eind van de maand met een maatje naar Bax.
                      Hebben ze daar veel staan om ff mee te spelen/kijken?

Comment

Ook al eens gekeken naar de Stanton DJC.4? Past ook mooi in je budget.

Verder staat er wel het een en ander aan controllers in de showroom, maar niet alles. ;) Wil je iets specifiek komen bekijken, dan kun je van tevoren een mailtje of belletje doen om wat klaar te laten zetten.

Comment

Thanks maar 4 weken levertijd...:s

Als ik iets koop wil ik het wel gelijk meenemen ;)

Maar thanks voor de tip,neem aan dat jullie wel de Ergo,N4 en de recente controllers wel hebben staan?
                          Heb nog ff de tijd om het een en ander te vergelijken dus als ik die kant op ga zal ik zeker ff mailen/bellen :)

Comment

Working...
                          X