Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoe vind ik het aantal Beats Per Minutes in een track/song?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe vind ik het aantal Beats Per Minutes in een track/song?

Hallo,

Ik ben een beginnende DJ en ik wil graag leren beatmatchen. Heeft iemand een handige site waar ik dit makkelijk kan leren? Ook, zoals in de titel staat, vraag ik me af hoe ik het BPM van een lied kan vinden, weet één van jullie dat misschien?

Later

De BPM, die vind je niet, die voel je aan.
    Er bestaat geen kant en klare handleiding ivm beatmixen.
    De enige tip die ik je kan meegeven is oefenen, oefenen, oefenen en nog eens oefenen.
    Belangrijkste is dat je zelf een goed gevoel voor ritme hebt, en de beats aanvoelt.

Comment

En als je geen gevoel hebt voor ritme en toch heel erg graag muziek wilt mixen, dan spiek je op je CD-speler (deck). Ik ken geen deck die het niet aangeeft. Of als je digitaal draait, de software die je gebruikt kan het heel precies berekenen. Er is (vooral op MIDI controllers) zelfs een knop die je nummers precies gelijk zet, maar dat vind ik een beetje valsspelen, die gebruik ik zelf daarom niet.

EDIT: Mol, je hebt gelijk, zie ik nu. Ik heb het direct veranderd :p
      Last edited by Guest; Sunday-06-05-2012, 19:58.

Comment

Originally posted by DJMa5treat View Post
        Er is (alleen op MIDI controllers) zelfs een knop die je nummers precies gelijk zet.
        Ook cd spelers hebben dat soms, kijk maar naar de pioneer cdj 350, daar kan je een beat vastzetten op een BPM wat je zelf instelt en als je dit niet veranderd dan speel je de ganse avond je muziek op die BPM.

Comment

Tellen, aanvoelen en veel oefenen.

Comment

Ik zou je ook adviseren te beginnen met software zoals Virtual Dj of Traktor. Van Virtual Dj is sowieso ook een gratis versie te krijgen.

Software heeft namelijk twee grote voordelen. Ten eerste heb je een waveform, een "plaatje van de beats" waarbij je precies ziet waar de beats in je nummer zitten. Zo leer je ze snel herkennen en je leert ze ook "op elkaar" te zetten zodat ze gelijk lopen.

Het tweede voordeel is de eerder genoemde beatcounter, die je precies vertelt hoeveel beats er in een nummer zitten.

De makkelijkste muziekstijl om mee te leren beatmixen is dance (de top 40 house, maar ook clubhouse), dat zit allemaal rond de 128 bpm.

Comment

Working...
            X