Announcement

Collapse
No announcement yet.

Numark ndx 400 plus m6?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Numark ndx 400 plus m6?

Hallo,,

Hallo allemaal. Ik draai nu al een jaartje of 3 met het zelfde simpele setje. Bestaande uit numark d2 director en numark m1. Nu ben ik dat setje een beetje zat en zit ik te kijken voor een nieuw setje. Zelf ben ik wel een beetje Numark fan dus zal het ook van dat merk worden. Raden jullie de set bestaande uit aan:
    2X NDX 400
    1x M6

Sorry dat ik zoveel post de laatste tijd maar ik had echt wat hulp hierbij nodig.

Alvast bedankt

Gr william

Hangt ervanaf wat je bedoeling hiermee is. Als je wilt mixen met cd tjes alsook muziek over de usb wilt laten afspelen zal dit geen probleem zijn.

Wil je ook de muziek op je computer in het DJ programma gaan mixen (controllen / midi dus) dan ga je van een kale reis huiswaarts keren want zowel de NDX400 als de M6 hebben geen midi support (kunnen dus niks controllen in je software over de usb).

Als je dat laatste wenst kan ik je wel de NDX900 s aanraden als vervanging voor die 400 s . Die hebben wel de midi support ingebouwd.

Nu de M6 ik heb hem ook tis een basic 4 channel mixertje dat vrij solide aanvoelt maar dan nu de maren:

1. Geen effecten (dus je kan nergens wat gaan prutsen met effecten nu geen problemen want je NDX400 s kunnen een paar effecten dacht ik maar toch vind ik dit een minpunt).
    2. Een heleboel knoppen zijn ENORM stroef, vind ze allesbehalve aangenaam werken.

Ik had hem zelf ook gekocht omdat ik herbegon met dj en en heb vrij snel een Reloop rmx40 usb tweedehands aangekocht vanwege die knoppen die niet lekker aanvoelden (te stroef) alsook de effecten. Nu is die M6 een mengpaneeltje dat rondslingert en ehr niet echt gebruikt word (naja ligt in zijn doos is een keer gebruikt dat was het en ben er nog niet echt aan uit wat ik ermee ga aanvangen voorlopig gaat ie telkens mee als backup just in case).

Hopelijk helpt deze postje een beetje.

Edit: Persoonlijk raad ik je eigenlijk niet de Numark mixers aan aangezien ze allemaal (op de duurdere varianten na) erg stroef aanvoelen alsook niet echt veel meekrijgen zoals effecten enz.)

Indien je budget het toelaat raad ik je wel de Numark NDX900 s (of een andere cd speler met goede midi support) aan omdat je dit toch vroeg of laat gaat missen en naderhand alsnog terug verkoopt en aankoopt om die midi maar te hebben (zit in een zelfde schuitje heb 2 x AA Radius 1000 die zogenaamd midi zou moeten supporten in Traktor maar probeer ze maar es alletwee tegelijk in traktor actief te maken *en dan bedoel ik meer dan alleen het play knopje kunnen bedienen* met andere woorden is dat een miskoop van een goede 6 a 700 euro geweest en ben ik alweer aan het sparen/rondkijken om dit setje mettertijd in te wisselen voor een set Numark NDX900 s of Denon S3700 of SC3900 al zijn die laatste twee eerder de dromen maar we zien wel voorlopig toch nog een extra 200 euro moeten uitgeven om alsnog voorlopig met midi te kunnen werken in de vorm van een midi controller maar mijn moraal van het verhaal is dat dit mij een boel troep oplevert en een uitgave van 900 euro die ik beter gewoon in 2 x Numark NDX900 had kunnen droppen om meteen hetzelfde te kunnen in een kleinere verpakking)
    Last edited by SqueeZr; Tuesday-15-05-2012, 17:54.

Comment

Ik heb hier zelf ook vragen over, dit setje staat voor een niet al te hoge prijs in de webshop:
      Numark M6 en 2x NDX-900 kopen? Groot assortiment leverbaar. Bekijk Bax-shop NU! ★★★24-uurs-levering★★★ Laagste prijs garantie ★★★ Gratis verzenden

Hier zitten volgens mij (op de NDX 900) toch een leuk stel effecten op. Of heb ik dat mis? En hoe zit dat met die mixer? Als je de MIDI ondersteuning gebruikt op de NDX, werkt de mixer dan nog, aangezien die geen MIDI ondersteunt?

EDIT: Moet je hier trouwens nog zelf software bijkopen? Ik zie het er niet bij staan.

Comment

De M6 gebruik je in dit geval volledig analoog.

De NDX900 spelers gebruik je eigenlijk per stuk als een volwaardige MIDI-controller met ingebouwde audio-interface.

De audio-uitgang van de NDX 900 sluit je aan op je mixer.

"Maar die mixer heeft toch ook USB?"
        Dat klopt. Die kun je onder meer gebruiken voor een extra deck, of een jingle-player, noem het maar op.

De NDX900 wordt geleverd met Traktor LE.

Comment

Originally posted by SqueeZr View Post
          2. Een heleboel knoppen zijn ENORM stroef, vind ze allesbehalve aangenaam werken.
          En het is de paar honderd euro extra waard als je een andere mixer koopt?
          NDX900 is los 400
          M6 is los 180
          Zou 980 euro kosten, combi aanbieding voor 809 euro. Als je een betere mixer koopt, is de mixer duurder, dus kost het je waarschijnlijk >1000 euro.

Comment

Ehr @ Rick enige geluid dat ik uit die mixer kreeg over de USB is naja geluid dat afspeelt op die pc over de usb driver. Wat wou ik ermee zeggen? Je idee van een extra deck of een jingle player vergeet het (en jups heb meer dan geprobeerd en over pc s ken ik zat *is mijn beroep* )

@ DJMa5treat.

Ik zou de NDX900 s kopen in set (ok is 9 euro duurder maar heb je die M6 erbij voor 9 euro) Je kan dan zelf effe kijken of dat mengpaneel iets is voor jou want bedoel ieder heeft zijn eigen smaak (al blijf ik erbij dat de knopjes op dat ding enorm stroef zijn). Wil je een ander mengpaneel kan dat nog altijd later (reloop rmx40 is een leuk betaalbare optie maar idd. dan land je inclusief de set cd spelers regio 1000 a 1200 euro maar het zal hoe dan ook veel fijner werken dan die M6 en dat is op zich ook geen miskoop want indien het mis gaat als je moet draaien heb je nog altijd een M6 goedkoop ding als backup).

Comment

Ehr @ Rick enige geluid dat ik uit die mixer kreeg over de USB is naja geluid dat afspeelt op die pc over de usb driver. Wat wou ik ermee zeggen? Je idee van een extra deck of een jingle player vergeet het (en jups heb meer dan geprobeerd en over pc s ken ik zat *is mijn beroep* )
              Wanneer je maar de juiste geluidskaart selecteert voor een bepaald deck, of een bepaalde functie, moet dit gewoon goed zijn. En lukt het niet en heb je hem bij ons gekocht, dan kun je het aan de helpdesk voorleggen.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                Wanneer je maar de juiste geluidskaart selecteert voor een bepaald deck, of een bepaalde functie, moet dit gewoon goed zijn. En lukt het niet en heb je hem bij ons gekocht, dan kun je het aan de helpdesk voorleggen.
                Probleem is dat je dan in gevecht gaat met je andere audio drivers voor midi en dergelijke.

Nuja ik vind het geen probleem want vind de knoppen ook bah dus behoud ik die M6 gewoon als backup mixertje was eerder een tip aan de vragende dat ik het *wegens conflicten en gebruiksgemak* gewoon op die 2 x cd speler -> PC over usb CD spelers dan richting mengpaneel en in Traktor (of Virtual DJ) gewoon externe mixer selecteren en dan werkt je crossfadertje ook zou houden.

Comment

reloop rmx40 is een leuk betaalbare optie
                  Die is uit het assortiment... (ik neem aan dat je deze bedoeld)

Comment

Jups die bedoelde ik mjah er zijn nog alternatieven binnen die prijsklasse denk ik.

Comment

En wat is de prijsklasse? Aangezien die er niet meer bij staat..
                      3, 4 honderd euro?

Comment

Voor mij beginnen de wat leukere vier kanaal mixers met effecten en een beetje degelijkheid toch regio 3 a 500 euro inderdaad. Synq heeft ook een degelijke (zelf al eens in de handjes gehad in een shop en ik lees er tevens goede reviews over) maar das al meteen eind de 400 euro.

SynQ heeft een opvolger gevonden voor de welbekende SMX-2. Mogen wij aan u voorstellen, de SMX-3. Nog meer mogelijkheden, meer functies, maar nog steeds een strakke mixer met het herkenbare SynQ uiterlijk.

Boven dat budget heb je natuurlijk nog betere maar goed ik ga geen spul van 700 a 1000 euro aanraden als ik een reloop van rond de 400 zelf ook maar gebruik en afdoende vind, ok Pioneer en Denons en dergelijke zijn stukken beter maar langs de andere kant noem ik dat al geen hobby materiaal meer. Alsook ga ik geen raad geven betreffende andere producten binnen die prijsklasse van 300 tot 500 euro dus aangezien ik niet graag raad geef over spul dat ik nog niet aangeraakt heb alhoewel dat de JB Systems Bpm 4 er mij ook leuk uitziet:

De BPM 4 USB is de perfecte mixer voor DJ\'s die graag via een PC, laptop of Mac werken en niet op zoek zijn naar talloze opties en functies. Het stijlvolle design en de witte en blauwe LEDs maken hem helemaal af!

Mischien kan iemand anders die het ding al in zen handen heeft gehad de vergelijking maken/geven tegenover een Reloop en dergelijke qua kwaliteit enz.
                        Last edited by SqueeZr; Wednesday-16-05-2012, 16:28.

Comment

Voor mij beginnen de wat leukere vier kanaal mixers met effecten en een beetje degelijkheid toch regio 3 a 500 euro inderdaad.
                          Ik zie altijd dat mensen het alleen hebben over 4-kanaals mixers, maar er zijn ook 2 en 3 kanaals. Ik heb begrepen dat je met een 2-kanaals 2 tracks tegelijk kan spelen, met een 3 kanaals 3 tracks, enzovoort. Maar waarom zou je dan per se 4 kanalen willen hebben? Wie gaat er nou 4 tracks tegelijk afspelen? Of zijn er nog andere dingen waardoor je dat 4e kanaal toch meer dan een enkele keer gaat gebruiken?

Comment

Heb je een punt in als je wilt starten is een 2-kanaals goed genoeg maar goed de topicstarter begon met een 4-kanaals dus nam ik aan dat hij 4-kanaals zocht? Logisch dus.

Tevens heb jij ook nergens aangegeven dat een 2-kanaals goed genoeg is voor jouw eisen dus ... blijf ik bezig over 4-kanaals? Juist ja :)

Dan nu wat kan je extra met een 4-kanaals?

1. Stel nu je mixt twee cd s door elkaar en wilt er nog een effectje of weet ik veel wat via een derde bron doorheen jagen dan heb je dus een kanaal tekort bij 2-kanaals? Juist.

2. Werkt gewoon veel handiger als je meerdere inputs gebruikt (vb. bij mij 2 x CD / 1 x TT / 2 x een kanaal van Traktor

3. De meeste stappen vroeg of laat toch naar een 4-kanaals vanwege het completere pakket.

4. Veel 2-kanaals mixers zijn goedkope broertjes (met minder mogelijkheden/opties/effecten) van hun 4-kanaals mixers.

In elk geval of ik nu zou starten met mixen of herbeginnen of name it ik zou hoe dan ook persoonlijk met een iets of wat kwalitatief (hoeft niet meteen een der topmerken te zijn van 1000 euro en meer) 4-kanaals mixertje omdat het bij de iets of wat degelijke mixers toch al niet veel prijsverschil meer geeft alsook het feit dat je dan tenminste de complete broer van de broertjes krijgt alsook dat je het vroeg of laat gaat missen die 1 of 2 extra kanaaltjes.

Comment

Working...
                            X