Announcement

Collapse
No announcement yet.

Timecode Set

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Timecode Set

Hallo lezers van de Baxshop forum,

Ik ben van plan om een nieuwe dj set te kopen.
    De mixer: Behringer DDM4000 en cd spelers: 2x Numark NDX400.

Ik heb ook een laptop en ben van plan om timecode te gebruiken.
    Had er wat over gelezen op het Baxshop forum en was wel geïnteresseerd.

Ik had ook gelezen dat je beter een set kunt kopen dan losse onderdelen.
    Maar ik besteed er liever niet zoveel geld uit als de set's kosten.

Ik heb even gekeken, en vond deze:
    De Mixvibes U-MIX44 is een draagbare audio interface voor iedere computer gebruiker. Hij heeft twee stereo audio in- en uitgangen, voor produceer en digitale DJ toepassingen. Hij is compact en licht van gewicht.

en 2 van deze:
    Deze time code cd is speciaal gemaakt voor het vervangen van de cd`s die bij de mixvibes pro pack wordt geleverd of ter uitbreiding op de mixvibes dvs pack.

Zou dat werken?
    Alvast bedankt voor de reactie's:)

Waarom ga je dan niet voor een set NDX 900 spelers? Dan kun je véél meer elementen van je software bedienen omdat je dan via MIDI werkt in plaats van timecode.

Ik had ook gelezen dat je beter een set kunt kopen dan losse onderdelen.
    Maar ik besteed er liever niet zoveel geld uit als de set's kosten.
    Er is een reden dat de sets samengesteld duurder zijn. En dat is omdat het een alles-in-één pakket is met álle onderdelen die je nodig hebt. En het werkt gewoon vanaf de eerste keer. Denk alsjeblieft niet dat je zelf de set kunt samenstellen met onderdelen uit de shop, want je krijgt dan uiteindelijk een samengevoegd geheel dat gewoon niet werkt.

Het is niet voor niets dat we adviseren om de sets compleet te kopen.

Als het daadwerkelijk goedkoper en beter was geweest om de losse onderdelen afzonderlijk te kopen, hadden we daar wel een samengestelde set van gemaakt. ;)

Comment

Wou net zelfde zeggen maar Rick was me voor.

Denk dat je in elk geval goedkoper en makkelijker af bent met een stel NDX900 s tov. NDX400 s plus dit plus dat om time code te laten werken.

Comment

maar ik kom wel duurder uit als ik de ndx900 neem inplaats van de 400..

maar ik heb de 900 ook even nagekeken en is inderdaad een stuk makkelijker.
        In iedergeval bedankt voor de reactie's!

Hopelijk komen er nog een paar goeie tips langs (:

Comment

Er wordt bedoeld dat als je timecode gaat gebruiken, dat je dan extra dingen moet kopen die je niet hoeft te kopen als je de NDX900 (2x) koopt. En dat dus uiteindelijk die NDX900's goedkoper zijn dan je timecode idee.

Comment

ja oke...

maar een mixvibes timecode set kost 195,-
            en dat scheelt wel vergeleken met 2x ndx900...

maar het scheelt gedoe, want heb veel dingen gehoord dat timecode lang niet altijd goed werkt...

Comment

Het zal iets duurder zijn mss. wel tov. je mixvibes set maar goed das dan ook zowat de slechtste timecode set die je kan nemen volgens de reviews.

Dat er wel eens problemen voorvallen met timecode klopt ook. Maar de voornaamste reden dat we die NDX900 s aanraden is gewoon het feit (uit ervaring en miskopen onderhand in mijn geval) dat die cd spelers gewoon erg goede support krijgen en erg lekker werken in dj software zoals Traktor (wat je echt niet van timecode of alle cd / midi of midi controllers kan zeggen). Alsook het feit dat ze als meerwaarde bovenop je NDX400 s 300 euro zal schelen en voor een goede timecode set mag je toch al richting de 400 euro kijken (Rane serato of Traktor scratch) Dus eigenlijk ben je goedkoper af.

Ik las tevens dat je een mengpaneeltje ook nodig hebt. Welnu als je gelukkig bent met een mengpaneel zonder effecten op (al ben ik geen fan van dat paneel) en de effecten in je software/cd spelers gebruikt ben je ervanaf voor 809 euro

Numark M6 en 2x NDX-900 kopen? Groot assortiment leverbaar. Bekijk Bax-shop NU! ★★★24-uurs-levering★★★ Laagste prijs garantie ★★★ Gratis verzenden

Comment

Ik heb nu ook een Numark mixer (C2), en ben er van overtuigd dat ik liever geen Numark mixer meer wil hebben. Maar het scheelt veel met de prijs als ik die set neem.

Welke mixer raadt jij me anders nog aan?

Comment

Wat is je budget? Een degelijke mixer is al gauw rond de 400 euro.

Comment

ik wil het liefst onder de 1000 euro zitten voor de hele set,

Comment

Bwah dan zou ik zeggen geef de M6 een kans (twee losse NDX900 s kosten ook al 800 en dat mengpaneel kost eind de 100 euro normaal) ligt het je niet kan je naderhand nog altijd uitkijken richting een ander mengpaneel want 200 euro is dus echt PEANUTS voor een iets of wat deftig mengpaneel (en dat is je resterend budget na aanschaf van 2 x NDX900 dus eigenlijk krijg je er voor 9 euro gratis een mengpaneel bij in dat pakketdealtje).

Comment

ja klopt, dat is ook heel goedkoop...

en ik kan natuurlijk altijd nog overstappen naar een andere mixer:)

bedankt voor de reactie's :)

Comment

Ik verkoop mijn 2 cd spelers waarschijnlijk tweedehands ;) (2x Numark NDX800)

Comment

Hou er wel rekening mee dat de NDX 800 geen ingebouwde audio-interface heeft om het digitale signaal van je laptop terug naar je mixer te leiden via de speler zelf. (En dat is ook het grootste verschil ten opzichte van de NDX 900.)

Comment

ik neem zoiezo geen ndx800...
                              het wordt de ndx400 of ndx900 ;)

Comment

Working...
                              X