Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hercules DJ console RMX

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hercules DJ console RMX

Hallo iedereen,

ik wil de (zie titel) kopen en ik vroeg me af:

krijg je de adapter, kabels etc erbij geleverd of moet je die nog kopen?

ik weet dat je een draagtas erbij krijgt, maar dat is alles wat ik erover weet.

als de kabels + adapter niet krijgt, kunnen jullie mij dan iets aanraden?

De enige kabel die je krijgt is een USB-kabel. (Zodat hij in ieder geval werkt als je hem uit de doos haalt.)

De rest van de kabels is afhankelijk van je setup. Als je wilt aangeven wat je er op wilt aansluiten kunnen we helpen.

Comment

ik wil deze kopen:

die kan er wel aan toch?
      en ik heb al een speaker set met een jack voor telefoon, laptop etc en 3 extra tullip kabels.

kan ik die er gewoon in steken? (ik heb ook nog wel een grotere jack om eraan te doen)

Comment

Voor je speakersetje zou ik dit kabeltje even meebestellen. De rood/wit pluggen gaan dan op output 1-2.

Het hoofdtelefoon/microfoon-setje kun je direct aansluiten, maar let wel op dat de microfoon wellicht niet (goed) werkt.

Dat komt omdat de RMX volledig USB-gevoed is en niet genoeg vermogen aan de microfoonvoorversterker kan leveren voor professionele (lees: hoog-oohmige) microfoons.
        Helaas geldt dit dus voor bijna alle microfoons die wij in de webshop hebben staan.

Mocht je de microfoon toch willen aansluiten, sluit dan de uitgang van de RMX aan op een mixertje zoals de Behringer Xenyx 502 met een paar verlooppluggen zoals deze. De microfoon plug je dan eveneens in op de Xenyx 502.

Comment

ik heb nog een oud mixertje liggen: mc crypt dj one mixer, ik denk dat het daarmee wel kan. Ik heb gekeken naar het kabeltje, die heb ik ook nog. Nog een vraag: Als ik er Cd spelers op aansluit, kost dat dan ook niet te veel vermogen?

Comment

Nee, aangezien dat een normaal lijnsignaal is dat afkomstig is van een apparaat dat reeds gevoed wordt.

Een microfoon heeft geen eigen voeding. ;)

Comment

en een draadloze microfoon dan? Daar zit altijd wel een batterijtje in, zou dat niet werken ?

Comment

draadloze zijn naar mijn mening best wel duur... Of iemand weet een goedkope te vinden ik vind 18€ max voor zo' n microfoon. (het is geen must ;) )

Comment

Originally posted by CVD View Post
                  draadloze zijn naar mijn mening best wel duur... Of iemand weet een goedkope te vinden ik vind 18€ max voor zo' n microfoon. (het is geen must ;) )
                  Voor €18,- vindt je geen draadloze microfoon, Dus gewoon lekker gaan voor een simpele met kabel.

Comment

Ik denk dat DJ sjamou niet bedoelt dat het een mogelijkheid is voor de topicstarter, maar gewoon of een draadloze microfoon wel een eigen voeding heeft.

Comment

Het probleem zit hem vooral in de microfoonvoorversterking. Die moet en zal in de mixer gebeuren waar je hem op aansluit. Professionele microfoons (zowel bedraad als draadloos) hebben vaak een uitgang met een weerstand van ongeveer 600 Ohm. Dit betekent dat je behoorlijk wat vermogen (energie, elektriciteit, spanning) nodig hebt om van het relatief zachte microfoonsignaal een bruikbaar signaal te maken.

Multimedia-microfoons hebben vaak een wat lagere weerstand, waardoor je minder vermogen nodig hebt om een bruikbaar signaal te krijgen. De kwaliteit is dan ook doorgaans een stuk minder en veel dynamiek heb je niet. ;)

Correct me if I'm wrong.

Comment

Working...
                      X