Announcement

Collapse
No announcement yet.

controller traktor

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• controller traktor

Welke van deze 2 spelers vinden jullie het best geschikt als traktor-controller : de denon 3700's of de pioneer cdj 850's ?

Alvast bedankt voor de info

Beiden zijn even goed? :)

Persoonlijke voorkeur Denon.

Comment

Misschien wel even goed, maar wel verschillend.

Ze verschillende behoorlijk qua 'feeling' van elkaar. De Pioneers zijn echt het digitale jogwheels.

Met Denon SC3700 krijg je de platter en dus het vinyl gevoel. Ook de techniek onder de motor is anders. (De denon heeft een hi-track motor in zitten, wat Pioneer heeft weet ik niet)

Dus als je voor de feeling gaat heb je de keuze uit:
      Denon - Vinyl
      Pioneer - Digitaal....

Aan jouw de keus.

Comment

De motor van de Denon platter kan volgens mij ook uitgezet worden, dan heb je dus ook gewoon een jogwheel met vinyl look.

De Pioneer heeft geen hot starts, dat heeft Denon wel (evenals auto loop, wat pioneer ook heeft). Aan de andere kant, als je 'm alleen als midi controller gaat gebruiken zou je die functie wel moeten kunnen programmeren (in midi kun je immers iedere knop zelf een functie toekennen).

Als je dan ook nog eens kijkt naar het prijsverschil zou het voor mij een makkelijke keuze zijn, maar ik heb alles van Denon dus mijn mening is wel een beetje gekleurd.

Voor de verhuurbaarheid hoef je in elk geval geen 850's te kopen, daar is geen vraag naar. Dan moet je echt de 2000s hebben.

Comment

Ja kijk en nu word het inderdaad moeilijk.

De denon kun je inderdaad de platter gewoon uitzetten. Geen enkel probleem.

Ik heb echter nog wel een probleem om mee te nemen. Als je een midi controller hebt die ook een ingebouwde geluidskaart heeft die ook gebruikt word wanneer je een cd draait heb je vaak het probleem dat de software de controller en geluidskaart niet meteen weer herkent als je een cd gedraaid hebt.

Dit heeft zowel pioneer als denon ( wij werken met bijde. )

Als het echt alleen om midi gaat. Ga gewoon voor de cdj350 als je graag pioneer wil Zit ook zowat alles op wat je nodig zal hebben. Werken verrasend lekker met traktor. Maar zoals al aangegeven je moet niet gaan lopen switchen tussen pc en de usb/cd functie. Dan gaat vaak mis.

Comment

Oei en ik die net ga overschakelen naar digitaal + cd met mijn cdj"s 2000

Comment

No worries Mol jij hebt een Audio2 soundcard die we gaan gebruiken voor je geluid :)

Uit ervaring heb ik onderhand allang door dat er niks boven een losse (speciaal hiervoor gemaakte) soundcard gaat (zowel bij midi controllers als cd spelers met midi controller en ingebouwde soundcard). Daarom raadde ik je die Audio2 dus ook aan heb je meteen de software en een goede soundcard afdoende voor jouw gebruik
              Last edited by SqueeZr; Monday-28-05-2012, 21:47.

Comment

Nog steeds het zelfde probleem.

Ik heb dit ookal geprobeerd met de cdj350. Dus een externe geluidskaart eraan. Dit in traktor instellen dat daar het geluid door moet van deck a en deck b ( allebij een eigen stereo kanaal natuurlijk).

Switch tussen de pc modus naar de usb of cd modus en draai hier wat nummers vanaf en ga dan weer terug naar pc control modus en jawel de cdj bestuurd de software niet en moet opnieuw ingesteld worden. Het lijkt wel alsof de verbinding verbroken word wanneer je een ander medium kiest.

Geen idee waar het probleem vandaan komt of hoe het op te lossen is. Heb al een mailtje gedaan naar ni en naar pioneer maar nog niets terug gekregen.

ALs je het opgelost hebt ben ik benieuwd wat jij hebt aangepast om dit probleem te omzeilen.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                  Nog steeds het zelfde probleem.

Ik heb dit ookal geprobeerd met de cdj350. Dus een externe geluidskaart eraan. Dit in traktor instellen dat daar het geluid door moet van deck a en deck b ( allebij een eigen stereo kanaal natuurlijk).

Switch tussen de pc modus naar de usb of cd modus en draai hier wat nummers vanaf en ga dan weer terug naar pc control modus en jawel de cdj bestuurd de software niet en moet opnieuw ingesteld worden. Het lijkt wel alsof de verbinding verbroken word wanneer je een ander medium kiest.

Geen idee waar het probleem vandaan komt of hoe het op te lossen is. Heb al een mailtje gedaan naar ni en naar pioneer maar nog niets terug gekregen.

ALs je het opgelost hebt ben ik benieuwd wat jij hebt aangepast om dit probleem te omzeilen.
                  Zal tegen dan een tutorial maken want het moet gewoon werken *zelf ook mijn Radiusjes die veel minder support geven bijna opgegeven maar doen het nu ook zoals het moet* , eerst even maken dat Mol zijn setup werkt tegen dan, strikt gezien moet het te omzeilen zijn en had ik ook al her en der zaken gelezen over firmware updates voor de CDJ2000 betreffende een soortgelijk voorval als wat jij verteld *zelfde voor de Denons trouwens*.
                  Last edited by SqueeZr; Monday-28-05-2012, 22:25.

Comment

Working...
                  X