Announcement

Collapse
No announcement yet.

dj-setup vraag.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• dj-setup vraag.

Ik ben al lang bezig met muziek. maar nog maar kort met mixen.

Mijn setup nu, is gewoon een reloop digital jockey IE2, een laptop en 2 krk rpg5 (bij jullie gekocht en zeer content van :)

Nu heb ik van mijn broerke ne reloop rmp1 en rmp2 gekregen. Ws zal het wel mogelijk zijn om deze ook in mijn set-up te betrekken. Aangezien ik veel originele cd's heb, kan dat wel eens handig zijn. Maar wat heb ik dan nog nodig? Ik gok op een mengpaneel. Maar welk? Er is zoveel keuze...ms zelfs een mengpaneel in combinatie met nog een externe geluidskaart. Ik weet het echt niet.

Eerste en meest essentiële vraag: 'wat is je budget?'

Indien je 200 euro te besteden hebt. Dan is een 2e hands RMX 40 een goed idee... degelijke mixer met vele optie's (inclusief effecten bak).

Maargoed, eerst je budget maar horen.

P.s. Bax verkoopt geen Reloop meer...

Comment

budget zal rond de 500 liggen :)

Comment

ik ga kijken voor je...

P.s. Heb je nog voorkeuren/wensen. (voor dat bedrag denk ik wel?)

P.p.s, ik heb voor je gekeken. de enige die een beetje in de buurt komt is de Pioneer DJM 350. Maar als je over meer functie's en mogelijkheden wilt beschikken en eventueel nog een externe geluidskaart erbij. Dan raad ik de Reloop RMX 40 + een willekeurig geluidskaart die jij binnen het budget vindt passen.

Beargumentatie: 'Goede bevindingen met Reloop als het gaat om de RMX 40. Genoeg mogelijkheden om mee te spelen. + Veel mogelijkheden tot uitbreidingen. (Je kan eventueel zoeken naar de USB variant op een willekeurige 2e hands site.

Reden waarom ik erop hamer is omdat er geen Reloops meer door bax worden verkocht.
        Last edited by Firespace Recordings; Saturday-26-05-2012, 05:45. Reason: Voorkeuren

Comment

Persoonlijk was ik aan het denken aan ne xone 22. Maar is er een mogelijkheid om die xone in combinatie met de reloop digital jockey te gebruiken? Vestax pmc-280 leek me ook interessant.
          enige wens is eigenlijk dat ik met cd's en traktor kan draaien via mijn laptop :)

Comment

Euhmm even denken.

Heeft je digital jockey al een geluidskaart ingebouwd?

Comment

dacht het wel, anders zou ik nu toch ook geen geluid uit m'n krk's krijgen. Of ben ik nu mis? :)

Comment

Normaal wel :)

Comment

Sorry, iets te vluchtige vraag van mijn kant. Je hebt gelijk.

Even zien...
                  Je hebt nog een line in ter beschikking, daar sluit je dan je (master) mengpaneel op aan. En op je mengpaneel sluit je dan de RMP 1 en 2.... het is wat omslachtig, maar volgens mijn met een 1 knopje om te zetten op je Reloop digital jockey.

Dan heb je geen externe geluidskaart meer nodig. Aangezien die al in de Reloop zit.

Eventueel wel de juiste kabeltjes. (Maar aan de hand van je opmerkingen denk ik wel dat dat goed zit ;))

Comment

Lijkt me wel lastig om op een 2 kanaals mixer drie inputs te gebruiken (telkens knopje switchen) zou persoonlijk al richting 4 channel gaan maar bovenstaande uitleg werkt.

Wat ook leuk kan zijn en zo draai ik eigenlijk op heden (ik bypass mijn ingebouwde soundcard met een externe Audio 2)

Traktor -> Reloop / Audio2 (Geluid per deck naar een kanaal van de Audio2 en alles van de midi controller naar de reloop (op crossfader na) Audio2 -> Mengpaneel (waarbij iedere deck een line in is. Crossfaden doe ik dus op mijn mengpaneel alle andere goodies op de midi controller. Voordeel hiervan is dat ik makkelijker kan mixen tussen CD/Plaat/Digitaal.

Comment

dat klinkt in ieder geval al goed :) ma dan moet ik zeker al een drie-kanaals mixer hebben om het geluid van mijn 2 cd-spelers en mijn laptop te kunnen bedienen, een 2-kanaalsmixer is geld weggegooid denk ik dan. Tis maar dat ik mijn opties dan kan halveren ;)

Comment

Daarom dacht ik ook aan de RMX 40, Heeft 4 kanalen + 1 mic kanaal. Kun je wel even vooruit denk ik zo ;).

Comment

Squeezr was me voor :)

Comment

Naja is persoonlijke voorkeur he :) Als JIJ het echt wilt op een 2 kanaals dan gaat het ook wel werken op een 2 kanaals al is het hoe dan ook onhandig mixen.

Reloop rmx40 blackfire is een leuk mengpaneeltje (en dan heb je nog geld over voor de kabels en Audio2)

Edit: Ik zie dat Firespace hetzelfde aanraad :) en me voor was

Ik gebruik dat mengpaneel met 5 aangesloten inputs (binnekort een 6 de) 2 x CD / 2 x 1 deck in Traktor / 1 x Vinyl en dat werkt wel vrij handig. Nog een voordeel hieraan is het feit dat je ok ook nog wel eens een knopje moet omswitchen als je van input verandert maar bij een 2 kanaal heb je het volgende:

1 Knopje switchen = slechts 1 kanaal waar nog altijd audio uitkomt.

Bij 4 kanaals = 1 knopje switchen nog altijd 3 kanalen waarmee ik verder kan werken om audio te laten uitkomen.
                            Last edited by SqueeZr; Saturday-26-05-2012, 06:08.

Comment

Audio2?

Comment

Working...
                              X