Announcement

Collapse
No announcement yet.

Numark 4TRAK of Pioneer DDJ T1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Numark 4TRAK of Pioneer DDJ T1

hoi,

ik ben van plan om binnenkort mijn gear te vervangen. Ik heb nu een ION Discover DJ PRO, erg basic, maar erg goedkoop en leuk om mee te beginnen,

ik wil graag beter gear, en wat ik op het oog heb is dit:

- Pioneer DDJ T1
    - Numark 4TRAK

op dit moment denk ik zalf aan de 4TRAK, omdat deze 4 ingangen heeft en een volwaardige analoge mixer is. Iets waarmee je kan doorgroeien door er table-tops op aan te sluiten. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Op de DDJ kan je maar 1 speler aansluiten. Is de optie om meer spelers aan te sluiten echt zo handig? en werken de effecten op de 4TRAK ook over de ingangen?

graag jullie mening + argumenten!

alvast heel erg bedankt! :)

TomTheMusicFreak

ps. de prijs maakt niet uit, die honderd euro..

Is de optie om meer spelers aan te sluiten echt zo handig?
    Wordt door liefhebbers van oldschool vinyl nog her en der gebruikt. Gaat dan met name om thuis-setups met een setje SL1200's. ;)

en werken de effecten op de 4TRAK ook over de ingangen?
    De effecten en parameters die je met de FX module van de 4Trak selecteert, haal je uit je software. Dus dat gaat niet werken.

Comment

Originally posted by Rick View Post
      Wordt door liefhebbers van oldschool vinyl nog her en der gebruikt. Gaat dan met name om thuis-setups met een setje SL1200's. ;)

De effecten en parameters die je met de FX module van de 4Trak selecteert, haal je uit je software. Dus dat gaat niet werken.
      Maar later CDJ's aansluiten heeft dus weinig zin, omdat je de effecten van de 4trak niet kan gebruiken.. en dan heeft de 4trak dus eigenlijk weinig voordelen op de DDJ, als ik het goed begrijp...

Comment

Bwah je hebt nog altijd het voordeel dat je meer inputs kan aansluiten op je 4Trak?

In mijn ogen heeft de 4Trak dus nog altijd net iets meer te bieden tov. de DDJ

Buiten dat als je nu al weet dat je later voor CDJ s zou gaan dan neem ik aan dat je (als ik kijk in welke richting je nu kijkt qua budget aan midi controllers) vermoedelijk richting de duurdere varianten zult kijken. En die hebben zo goed als allen ingebouwde effecten zitten.

Maar goed nu even iets anders nadat ik je gehele verhaal heb gelezen wil je eigenlijk een grote stap voorwaarts zetten qua mixen en wil je eigenlijk EN digitaal leren mixen EN (naderhand mss.) met CD s er ook nog bij gaan mixen voor een budget van regio 900 a 1000 euro (prijsklasse van de twee controllers die je melde).

Kan je dan niet beter voor iets als :

2 x http://www.bax-shop.nl/table-top-cd/...t-details.html

1 x http://www.bax-shop.nl/dj-mixer/amer...l#!prettyPhoto (of een andere mixer naar jouw smaak/voorkeur) Zou zelfs durven zeggen zoek een Reloop rmx40 Blackfire (of USB) maar die verkopen ze niet bij bax atm.

In elk geval kom je dan ergens regio 1100 a 1200 euro uit voor hetgeen jij wilt namelijk EN midi controllen EN cd s afspelen/erdoorheen mixen EN effectjes op je mengpaneel (dus niet in je software).

NDX900 s zijn namelijk midi controllers zowel als cd spelers inclusief ingebouwde soundcard. en een mengpaneel is een mengpaneel he :)

In elk geval het is maar een ideetje maar zowiezo een ideetje waar ik voor zou gaan (ook omdat ik de meeste mensen die eens ze geprutst hebben met midi controllers met tijd richting een CD speler met ingebouwde midi controller en mengpaneel (al dan niet met midi mogelijkheden) zie gaan om hun midi controllers te vervangen alsook meer mogelijkheden te hebben om te draaien.

Comment

Originally posted by SqueeZr View Post

Kan je dan niet beter voor iets als :

2 x http://www.bax-shop.nl/table-top-cd/...t-details.html

1 x http://www.bax-shop.nl/dj-mixer/amer...l#!prettyPhoto (of een andere mixer naar jouw smaak/voorkeur) Zou zelfs durven zeggen zoek een Reloop rmx40 Blackfire (of USB) maar die verkopen ze niet bij bax atm.

NDX900 s zijn namelijk midi controllers zowel als cd spelers inclusief ingebouwde soundcard. en een mengpaneel is een mengpaneel he :)

In elk geval het is maar een ideetje maar zowiezo een ideetje waar ik voor zou gaan (ook omdat ik de meeste mensen die eens ze geprutst hebben met midi controllers met tijd richting een CD speler met ingebouwde midi controller en mengpaneel (al dan niet met midi mogelijkheden) zie gaan om hun midi controllers te vervangen alsook meer mogelijkheden te hebben om te draaien.
          ik werk nu ook met MIDI, en ik vind het idee van een visuele software, dat ik goed zie wat ik doe enzo, erg handig. en moet ik dan eigenlijk niet een MIDI mixer hebben?

En het voordeel van de 4Trak en de DDJ op jouw optie is dat het al vier decks is.

Maar ik ga maar even over jou optie brainen, denk ik..

Maar om terug te komen op de 4Trak en de DDJ, het aansluiten van een of meerdere spelers is dan dus een grote stap verder, aangezien je dan de duurdere variant wil hebben als je de effecten wil behouden. maar dan kan je ook gewoon een andere MIDI mixer er tussen leggen ipv de 4Trak. en aangezien dat nog ver weg is, is dan de DDJ een betere keuze, door de looks en de CDJ feeling?

En als je die mogelijkheid om aan te sluiten even weglaat, dan heeft de 4Trak als voordeel op de DDJ dat die een apart filter heeft voor elk kanaal en een stand-alone mixer is... en daar kan ik dan dus spelers op aan sluiten, waar ik de filters nog op kan gebruiken? en als ik MIDI spelers aansluit, kan ik die dan niet via Traktor koppelen? Ik wil sowieso upgraden naar Traktor Pro, aangezien dat meer functies heeft en maar 80 euro meer kost...
          Last edited by TomTheMusicFreak; Sunday-27-05-2012, 23:55.

Comment

Kijk ook een naar de Traktor S4, ik gebruik hem zelf en been er ZEER tevreden over.

Comment

We hebben momenteel ook nog een andere controller in je prijscategorie in de B-stock staan, de Numark NS7. Ben hier zelf nog steeds fan van, dankzij de gemotoriseerde platters. Is het een Pioneer gevoel? Nee. Maar naar mijn (persoonlijke) mening voelt dit beter aan dan bijvoorbeeld een Pioneer tabletop. Die zou je dus ook nog kunnen overwegen. Maar dit is strikt persoonlijk en daar kan iedereen dus een andere mening over hebben. ;)

Ik denk daarnaast dat je eens het een en ander zult moeten gaan uittesten. Pas dan kun je zelf ook een afweging maken, betreffende de controller die het beste aanvoelt en waar je het makkelijkst mee kunt werken. Of er nu Pioneer, Native Instruments of Numark op staat maakt dan niet zoveel uit, het gaat er om wat je er mee doet. :)

Comment

Ik heb een redelijk uitgebreide review geschreven over de Pioneer DDJ-T1, en dan de vergelijking gemaakt met de 4Trak. Heb je vast ook wel wat aan! Gewoon op bax-shop.nl

Comment

Originally posted by JasperA View Post
                  Ik heb een redelijk uitgebreide review geschreven over de Pioneer DDJ-T1, en dan de vergelijking gemaakt met de 4Trak. Heb je vast ook wel wat aan! Gewoon op bax-shop.nl
                  die had ik al gelezen ja.

Comment

iedereen bedankt voor alle meningen en info. ik ga ze inderdaad allemaal een keer proberen als het kan, liefst in goed natuurlijk.. :) De B-stock aanbieding is al weg, dus dat wordt hem niet. Ook lijkt mij de Native Instruments S4 niets voor mij, ik word nu al helemaal gek als ik er naar kijk, maar ik laat de optie wel open.

ik leid (voor mezelf) uit jullie info af dat,

- aangezien je de effecten van zowel de 4Trak en de DDJ-T1 niet over de ingangen kunnen worden gebruikt, je dus duurdere cd spelers (danwel CDJ's danwel van een ander merk) nodig hebt. Zeg dat dit minimaal 500 euro per speler is, en je er dan dus 4 wilt gebruiken, je uitkomt op minimaal 2000 euro. als je er dan je 4Trak tussen legt, kom je uit op hetzelfde als waar je met een redelijk basic vierkanaals mixer zou uitkomen (verbeter me als ik het fout heb, aub. :)).

Dus is het dan de investering waard, als ik de goede review op de DDJ lees, met dank aan JasperA, om voor de 4Trak te gaan ipv de DDJ? jouw review geeft as enige echte minpunten ten opzichte van de 4Trak het missen de Booth (kan je me dat ff uitleggen? :$) en het in-en uitschakelen van de NeedleSearch, als je even de ingangen weglaat...

Dus ik weet het nog niet. ik ga nog even brainen. nogmaals bedankt. ik kom ze wel een keer uitproberen in Goes, als dat mogelijk is.

Mochten jullie nog wat weten wat mij op een ander spoor kan zetten, laat het hier dan maar achter. :)

Tom

Comment

Op de Numark 4Trak zit een aparte Boothmonitor uitgang, op de Pioneer DDJ-T1 zit deze niet.
                      Ik gebruik meestal mijn koptelefoon samen met speakers om te mixen.
                      Als je in een club of zaal staat te draaien kun je meestal niet goed mixen met de PA (weerkaatsingen, delay etc). Daarom hebben veel DJ's 1 of 2 monitors in de booth staan, booth monitors genaamd. Dit zijn gewone speakers. Deze zet ik hard tijdens het mixen, en zacht/uit als ik niet mix. Deze functie ontbreekt dus op de T1. Je kunt ze eventueel wel aansluiten via de Master 2 output (RCA) maar niet regelen.

Je kunt wel een ipod aansluiten via het aux ingang kanaal.

Ik denk niet dat je de 4Trak moet kopen als je hem wilt gebruiken als mixer tussen cdspelers. Het is een functie, maar ik denk niet dat hij er voor bedoelt is.
                      Ultiem zou natuurlijk een pioneersetje zijn met de DJM 850/900 en 2 CDJ 900/2000, of eventueel een timecode systeem met andere cdspelers. Dit is echter een stuk duurder.

Ik zou zeggen draai eerst nog ff lekker digitaal, hiermee kun je ook prima 'analoog' leren mixen.
                      In Traktor de Phase meter en de BPM teller uitzetten (hiden) en zelf op je gehoor mixen.

Volgens mij kan je trouwens ook nog gaan voor deze: http://www.bax-shop.nl/cd-speler-set...t-details.html

Weet alleen niet zeker of dat goed werkt met traktor!

Comment

maar voor die booth kan ik dus ook gewoon actieve monitoren gebruiken met een regelaar op de monitor zelf, en die dan via master 2 aansluiten. Ik weet nog helemaal niet of ik hem als mixer wil gebruiken, tussen twee spelers, het is alleen een doorgroei optie. en die cd-speler set is me te duur, aangezien ik ook niet weet of ie lekker werkt in Traktor. en als ik hem als mixeer wil gebruiken, is ie eigenlijk vrij basis. ik bedoel, alles MIDI-functies vallen weg, en je hebt dus eigenlijk een simpel mengpaneel wat je overhoudt, of niet?

Comment

sorry voor de late reactie, maar dat is inderdaad waar. een midi controller als mengpaneel is niet gewenst. heb je ondertussen al een keuze gemaakt?

Comment

ja. ik ga voor de Pioneer DDJ-T1. zeker nu met alle cashback acties. inclusief cadeaubon kom ik dan rond de 630 euro uit. voor dat verschil in prijs, bijna 350 euro na aftrek 5% (cadeaubon) van de prijs van de 4Track, is het me die kleine beetje extra functies niet waard. want als je de mogelijkheid om aan te sluiten (waar je dus niet erg veel aan hebt) weg laat vallen, zijn ze bijna hetzelfde, op wat kleine dingetjes na.

Dus dan is het mij wel duidelijk :)

iedereen heel erg bedankt voor de adviezen en meningen. :)

Tom

Comment

Je kunt nu een extra'tje van Pioneer uitkiezen, je krijgt korting op Pioneer producten, dan nog op de Pioneer DDJ-T1 korting. En als je nu besteld heb je ook nog eens een jaar extra garantie van bax!

Comment

Working...
                              X