Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe boxen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe boxen

Hallo beste forum bezoekers
    Ik zoek nieuwe boxen/monitoren/speakers/subwoofers (weet nooit t verschil)
    Met goede bass zwarte kleur het liefst 2 in 1 pakket voor thuis en kleine feestjes (word het meest op mn kamer gebruikt) het liefst onder de 200 euro naast de goede bass moet ik ook de stem er nog door kunnen horen en niet gaan kraken
    Weten jullie de boxen of wat dan ook wat ik bedoel?

Voor hoeveel man wil je gaan draaien?
    Want met 200 euro red je het niet.

En is het inclusief mixer of exclusief?

Comment

Kraken, ofwel vervorming, doen alle speakers wel. Zolang je ze niet te hard zet, zal dit echter niet gaan gebeuren.

Hoe groot zullen die feestjes worden? Met een budget van €200,00 zal een feestje voor een kleine 30 à 40 man nog wel lukken, maar je geluidskwaliteit zal ronduit slecht zijn. Misschien een idee nog even te wachten, en wat meer geld te sparen!

Comment

idd met 200 euro ga je het gewoon niet redden.

Comment

gewoon soms klein feestje van 50 man maar meer voor me zelf op mn kleine kamertje jammer dat het niet met 200 zou lukken wat is dan een mooi setje met een lage prijs?

Comment

en... zonder mixer gewoon via jack/tulp naar mn dj mixer (mengpaneel)

Comment

Ik haal 50 a 70 man met mijn 2 x Vp2520 s + AA VLP2500

Om je een idee te geven dat is ongeveer 150 euro / luidspreker en een goede 400 euro voor de versterker. Ok was niet echt de BESTE keuze die ik gemaakt had voor dat budget maar toch heb je even een idee dat het niet mogelijk zal worden om feestjes van regio 50 man op OORLOGSniveau te draaien met een budget van 200 euro?

Als het perse monitors moeten zijn:

Behringer Truth setje haall je regio de 300 euro wel binnen (en deze zijn niet slecht maar denk niet dat je er feestjes van 50 man mee gaat halen).

Anders kijk es naar B212D speakers zijn actieve speakers van 200 euro / stuk dus 400 euro en je kan al eens een feestje geven alsook met tijd mischien nog uitbreiden met een paar actieve Subs.

Monitors zullen een eerlijker geluidsbeeld geven voor op je kamer maar zullen tekort komen als je er een feestje mee wilt geven.
              Active top speakers gaan een minder eerlijk geluidsbeeld geven en zal wss. wat overkill zijn op je kamer maar kan je tenminste wel eens een feestje mee geven en naderhand mss. nog uitbreiden.

Verwacht overigens ook geen geluidswonderen zoals je in een discotheek en dergelijke ervaren hebt want dit blijft de beste bang for the buck instappers speakers. En zoals met veel zaken is het bij speakers wel effectief zo dat hoe meer geld je erin pompt hoe beter het geluid zal klinken. Maar goed persoonlijk vind ik (ondanks uiteenlopende meningen op meerdere forums) Behringer Speakers best aangenaam klinken voor het geld en zeker voor mensen met beperkt budget de meest logische keuze.

In elk geval spaar er nog wat eurootjes bij tot je ergens regio 4 a 500 euro komt en dan kan je kopen wat je wilt (inclu. kabels want die ben je wss. vergeten meerekenen :) )

1 Topic per keer openen werkt overigens ook wat handiger (toch als het over dezelfde vragen gaat).

Comment

Voor feestje mag ik nu de boxen en alles van mn broer lenen dus dat is geen probleem meer

Nu nog wat voor op mn kamer ik heb een subwoofer 1 stuk ooit gekocht voor 70 euro en een speaker de speaker is gloednieuw maar de woofer is al 4 jaar oud en begint een halve aardbeving te bouwen als ik iets doe, ik zoek weer zo iets dus subwoofer of monitor of wat dan ook 1 of 2 stuks voor deze ook bass en zo goedkoop mogelijk

Comment

Wat wij je aanraden is al ZO GOEDKOOP mogelijk om nog een beetje kwalitatief verantwoord te blijven :)

Met andere woorden budget omhoog lijkt me aangeraden (ik raad niet graag producten aan waarvan ik op voorhand al bang ben dat het na 4 tal maand kapot gespeeld in de vuilbak ligt)

Behringer TRUTH B1031A koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis!

Ligt niet ver van je budget

Comment

Dit begint er inderdaad op te lijken ik wacht nog even af mischien komt nog iemand met de droom boxen

Comment

Droom boxen voor jouw budget kan snel veranderen in nachtmerrie boxen :) Zou echt niet lager gaan qua budget dan wat ik je net aanraadde.

Persoonlijk zou ik toch die 70 euro extra uitgeven aan de wat duurdere Truth set (specs liegen er niet om er is al een serieus verschil qua wattage alsook 5.25 inch woofer tegenover 8 inch woofer kan al een serieus verschil maken als je er ook nog es een feestje mee wilt geven (ik weet dat je extra speakers van je broer kan lenen maar je kan deze ook laten helpen en heb geen idee wat die speakers van je broer wel mogen wezen kan net zo goed ook onvoldoende zijn dus dan heb je liever een stel monitors erbij die assisteren).

De 1030A is een actieve studio monitor en onderdeel van de befaamde Behringer TRUTH serie. Degelijk, robuust en mooi: kortom een top product in zijn prijsklasse.

Al blijf ik erbij liever die 70 euro meer en de andere Truth set.

Maar goed succes met je keuze :)
                      Last edited by SqueeZr; Sunday-27-05-2012, 22:23.

Comment

Ja tot nu toe ga ik ook daarvoor

Comment

En hoe sluit je deze precies aan? Allebij stroom en dan spliiter en van jack naar de mixer?

Comment

Normaal gezien zit de stroomkabel erbij en kan je via XLR (beste oplossing) of ongebelanceerde RCA kabels deze speakers aansluiten op je mengpaneel.

Zou wel fijn zijn om te weten welke mixer je hebt want niet iedere mixer heeft dezelfde uitgangen enz. :)

XLR of RCA kabels zal je nog moeten bijkopen (al ben ik dat niet meer zeker).

Comment

Ja inderdaad ik heb een behringer vmx 100 mixer (de grijze editie)
                              En vroeger gebruikte ik die kabel met female jack naar male tulps

Comment

Working...
                              X