Announcement

Collapse
No announcement yet.

nieuw mengpaneel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• nieuw mengpaneel

hallo iedereen,

ik ben aan het kijken voor een nieuw mengpaneel omdat mijn oude DX1000 overleden is. nu heb ik ong 200,- euro te besteden dus ik zat al 2ehands te kijken. nu heb ik er een paar gevonden die me wel interesant leken.

- een nieuwe DX1000
    - een numark FX5000
    - een berhinger DJX750
    - een berhiner DJX 700
    - of tot nu toe de winnaar voor mij, een roland dj 2000

welke zou het beste zijn? of zijn er nog alternatieven die beter zijn?
    groetjes Fallgum (mike)
    Last edited by Fallgum; Thursday-31-05-2012, 17:56.

ik had ook nog een Behringer NOX1010 gevonden.
    deze is dan wel nieuw.
    iemand ervaring mee?

Comment

niemand?

Comment

De DJX700 en 750 zouden bij mij al afgeschreven zijn.
        Heb deze een aantal jaar geleden in de verhuur gehad voor de kleine familiefeestjes, maar jammer genoeg waren ze sneller terug buiten dan dat ze binnen gekomen waren.
        Over de roland DJ-2000 vind ik ook niet zo'n positieve feedback.
        Hier heb ik echter zelf nog nooit mee gewerkt dus kan ik enkel afgaan op hetgeen ik her en der op internet vind.
        De DX-1000 is dan weer één van de betere in het lijstje.
        Het is geen high end A-merk mengtafel, maar zeker ook niet het slechtste dat er in huis te halen is.

Waar je zeker moet op letten wanneer je tweedehands koopt is het volgende:
        - Geen krakende faders
        - Geen wegvallende kanalen
        - Wegvallende frequenties bij het verdraaien van de toonregeling
        - Gevoel van de faders en de crossfader (niet te stroef maar ook niet te los)
        - Uiteraard het uitzicht van de mixer zelf.

Comment

Originally posted by showtechnics View Post
          De DX-1000 is dan weer één van de betere in het lijstje.
          Het is geen high end A-merk mengtafel, maar zeker ook niet het slechtste dat er in huis te halen is.
          de dx1000 is wel goed maar bij mij branden in 1 keer de IC's in mijn master gedeelte, ik weet niet of de 2000 beter is?
          en de nox serie is die goed?

Comment

De nox heb ik eerlijk gezegd geen ervaring mee.
            De dx-2000 zou de opvolger moeten worden van de gerenommeerde DX-1000.
            Echter zijn zowel de NOX als de DX-2000 nog niet lang genoeg op de markt om een deftig oordeel over te kunnen vellen.
            Een mengtafel die wel binnen je budget valt en waar ik al redelijk wat positieve klanken over gehoord heb is de Q3433 van ADJ.
            Of als je met 3 kanalen genoeg hebt, is de Q-D6 ook zeker de moeite waard om eens naar te kijken

Comment

Je kunt beter een 2ehands dateq xtc kopen ipv. behringer/ numark voor dat geld, heb je voor langere duur veel meer aan. Een betere mixer is er volgens mijn ogen niet! Voor 150 euro staan ze soms al op marktplaats. En als er eens een fader vervangen moet worden is dit een stuk makkelijker en meestal goedkoper dan dat je merken als behringer/numark/zone. Laatste keer dat ik een fader moest vervangen betaalde ik 35euro bij de locale electronicazaak, en dan kan hij er weer een jaar of 6 tegenaan bij dateq!
              Last edited by dn1984; Thursday-07-06-2012, 22:37.

Comment

Working...
              X