Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe PC.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Bedenk wel, dat als je apple koopt, ongeveer 7/10 van de prijs de naam is, 2/10 van de prijs de levensduur (kapot), en ongeveer 1/10 de specificaties, die pas rond de 3000 echt hoog zijn. Ik heb zelf laatst een laptop gekocht:

Ik heb alleen eentje met 1 TB opslag. Verder is alles gelijk. Een handig apparaatje: de vingerscanner. Die zit er op, als je liever niet hebt dat anderen op jouw computer kunnen. Maar ik heb dus deze laptop en ik vind hem heel fijn werken. Het duurde even voor het goed was, maar dat kwam door verouderde drivers.

Comment

Ik weet dat Apple meer betrouwbaarder is. Die gebruikt minder programma's achter de schermen. Echter is die wel meer diefstal gevoelig op zo'n feest / evenement. Dus windows / apple, maakt niet super veel uit.

Comment

Als je het geld hebt zou ik zeker voor een MacBook pro gaan. Deze zijn (vind ik zelf) kwalitatief toch een stuk beter als een Windows computer. Ook vind ik os x veel makkelijker werken als windows. Dat je voor €3000 pas een echt goede hebt is echt totaal onzin. De goedkoopste MacBook pro is al gewoon heel goed.

Comment

Ik zeg niet dat ie pas rond de 3000 goed is, maar hij heeft pas rond de 3000 echt hoge specificaties. Als je kijkt naar de goedkoopste heeft ie bijvoorbeeld nog een i3 processor. Wat echt niet geweldig is. Mijn laptop, die even duur is als de goedkoopst,e heeft een i7, 8 GB RAM, een beats audio kaart, AMD Radeon HD 6770M, heeft 1 TB opslag, een mooi uiterlijk, en kan tegen een stootje. Wil je dit zelfde, maar dan van apple, dan ben je toch wel het driedubbele kwijt.

Comment

In de goedkoopste zit gewoon een i5 processor hoor. Als je er echt processor intensieve taken mee gaat doen kan je ook nog upgraden naar i7. Qua ram zit er nu 4 in maar dat kan eventueel nog naar 16 GB (!) geüpgraded worden. De harde schijf maakt al helemaal niets uit, het is veel interessanter om er een Ssd schijf in te stoppen, dan is je laptop helemaal snel. Dit leuke speeltje kost je wel rond de €2000. De prijs word zo hoog omdat Ssd schijven momenteel nog erg duur zijn, de upgrade naar i7 en 16GB aan ram kost je niet echt veel geld.
            Last edited by Guest; Sunday-03-06-2012, 13:22.

Comment

Als je er alleen dj'ing mee wilt gaan doen heb je echt niet zo'n i7 nodig, een i5 is dan ook helemaal prima. Als je al je muziek op een externe HDD zet, heb je aan 1TB toch gewoon te veel.

Ik heb een oude imac, uit mijn hoofd 2006, op mijn kamer staan. 2,5gb Ram geheugen, een 2.16 Ghz Intel Core 2 Duo. En die loopt bijna nooit vast, tenzij ik echt alle applicaties tegelijkertijd geopend heb.

Verder vind ik de apple makkelijk werken. Al je programma's blijven, ondanks dat dat je op 'kruisje' klikt, geopend en zijn zo weer te openen. Bij windows is dit niet, en wil het wel eens wat langer duren voordat een programma geopend is!

Comment

als ik jou was zou ik nog even wachten. intel heeft derde generatie i5 en i7 processoren aangekondigd, dus nog sneller en nog hogere prestaties. ook komt straks windows 8 uit. weet alleen niet of je daar wat aan hebt. ik heb zelf een tweede generatie i3 2350M, die is vergelijkbaar met een bovengemiddelde i5, alleen heeft de mijn egeen turbo. het is namelijk de hoogste uit de klasse. aan 500 GB heb je over het algemeen wel genoeg, je kan altijd via externe HDD gaan werken. SSD is trouwens wel een groot voordeel. laadt veel sneller, maar is wel erg duur. zelf heb ik ook 6 Gb werkgeheugen, uitbreidbaar tot acht. hier heb je echt genoeg aan.

Comment

Ik heb laatst 2 nieuwe hp dv7-B70ed gekocht. Zeer fijne laptops alle het nieuwe aan boord, incl. SSD.

Comment

Asus, K serie (K53 bijvoorbeeld). Prima dingen, goede prijs, mooie specs.

Comment

Ik denk dat ik toch ga voor een MacBook Pro.

Asus, heb ik nu. De K series, echter leeft deze bij mij niet lang. Dat vind ik toch zonde, aangezien deze toch aardig wat heeft gekost.. HP ga ik wel eens naar kijken. Hoor toch goede ervaringen hierover.

Comment

Een goede keus, daar ga je erg veel plezier van hebben.

Comment

Welke versie ga je nemen?

Comment

neem de mac pro 12-core versie! hahaha grapje.

Comment

trouwens, als mijn pc kapot gaat, ga zelf een pc bouwen. lijkt me veel fijner!

Comment

Originally posted by Dj-scratch View Post

Asus, heb ik nu. De K series, echter leeft deze bij mij niet lang. Dat vind ik toch zonde, aangezien deze toch aardig wat heeft gekost.. HP ga ik wel eens naar kijken. Hoor toch goede ervaringen hierover.
                                Ik ben een roepende in de woestijn, dat weet ik maar toch.
                                Zelf ben ik echt GEEN Apple fanboy. Maar toch heb ik een Pro 15". Achteraf misschien niet de beste keuze, maar ik heb er nooit een seconde spijt van gehad. Ze zijn razendsnel, en lopen gegarandeerd NIET vast... nooit! Zelf draai ik er zonder moeite 5 programma's van Adobe op terwijl mijn €700,- HP'tje net alleen After Effects vol draait.
                                Wat ik probeer te zeggen is dat Apple misschien asociaal duur is, maar ze doen er alles aan om je waar voor je geld te geven. Het scherm is héél scherp en in de zon heb je nergens last van. Apple zelf zegt dat de accu's 7 uur meegaan. Dat is waar... als je alleen de rekenmachine gebruikt. Met bijvoorbeeld Photoshop en Aftereffects is hij na 1,5 uur leeg. Een ander voordeel is dat de toetsen licht geven en dat is ideaal in het donker.

Apple, 't is mooi spul... alleen de prijs is wat té hoog.
                                P.S. Laat je laptop nooit vallen resultaat

Comment

Working...
                                X