Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cd speler stoort

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cd speler stoort

Ik heb een probleem

ik hoor een gebrom op het ritme dat de lampjes van cue/play&pause knipperen
    hoe kan ik dit probleem oplossen ?

Ik heb al een stroomkabeltje van gnd naar het ijzer van mn versterker gedaan maar dat helpt niet
    (dat heb ik ook geprobeerd op een geaard stopcontact)

Lijkt me meer een softwarematige storing.
    Begin eens met het posten van het merk & type en maak desnoods eens een filmpje wanneer deze storing zich voordoet. 'brommen' is nogal een vage beschrijving van een probleem. ;) Zo heb je brom, ruis, tik e.d.
    Het lijkt me ook geen aardingsprobleem, voor zover ik weet heeft geen enkele hedendaagse CD-speler een aparte aardingskabel nodig. Zit deze wel verwerkt in de stekker? Altijd aarden.

Comment

ik heb een jb systems mcd 580 cd speler (heeft geen geaarde stekker)
      en een jb sytems beat 6 mk2 mengpaneel (ook ongeaard)

ik kan op dit moment geen opnames maken omdat ik het niet op internet kan zetten
      maar dit kan ik later evt. nog wel doen

het geluid kan ik niet echt thuis brengen het is een beetje een ruis een kraakstoring en een geluidje wat verzoorzaakt word door de lampjes die knipperen van mn cue en play pause knop op mn cd speler

mischien dat er filmpjes op youtube staan die dat geluid weergeven?
      Last edited by --Djdave--; Wednesday-15-04-2009, 17:51.

Comment

Heb je nog garantie? Zoja, terug naar de dealer waar je hem hebt gekocht ter reparatie.

Comment

wat moet er dan gerapareert worden ? het mengpaneel of de cd speler ?
          cd-speler lijkt me ?

En hoe kan ik nog meer controleren waar het aan ligt? zoiezo de cd speler want als ik daar de 2 rca kabels uithaal hoor ik het gestoor niet meer, wel een ruis als de master fader helemaal open staat maar dat heb je altijd neem ik aan.

De cd speler heb ik op bax-shop gekocht en de factuurdatum is 22-12-2008
          het mengpaneel heb ik ergens anders vandaan
          Last edited by --Djdave--; Wednesday-15-04-2009, 18:14.

Comment

In dat geval even contact opnemen met Bax en de CD-speler ter reparatie aanbieden.

Comment

Je kan toch meteen je cd speler op je speakerset aansluiten? Wanneer je nog steeds last hebt van deze storing dan ligt het aan de je cd speler.

Comment

direct op mn speakerset ? hoe?
                er zit geen rca aansluiting op mn versterker ( Dap palladium p-700 )

Comment

Als je niet de juiste verloop stekkers hebt gaat dit natuurlijk niet.

Comment

Zoals rick al zei, brommen zijn er in soorten en maten, ik denk echter wel dat het een aardingsprobleem is (dat is namelijk 9 van de 10 keer zo bij een brom), alleen dan wel een interne, kan jij dus niks aan doen. Als je een filmpje (met goed geluid) kan posten, dan kunnen we het misschien herkennen, anders even bax bellen en een afspraak maken over reparatie.

Comment

Ik zou hem sowieso niet openschroeven als er nog garantie op zit, want bij de meeste producten vervalt deze dan per direct, en dat zou zonde zijn.

Comment

Klinkt inderdaad als een aardingsfoutje.. maar goed even naar bax bellen en die roggelen het wiel! (h)

Comment

heb er net iemand naar laten kijken.
                          maar die wist het ook niet wat het was

Hij zij dat ik het is moest proberen met een andere cd speler
                          hij wist wel zeker dat het geen aardingsfoutje was

moet ik hem nu wel opsturen of niet?
                          Want ik kan niet zo snel aan een andere cd speler komen

en ik ben bang dat het niet zoveel is waardoor ik voor de kosten moet opdraaien ?

Comment

Als er nog garantie op zit, gaat het jou als het goed is niets kosten.
                            Stuur even een mailtje naar hen om het af te handelen, zij helpen je wel verder.

Comment

ik had al een mailtje gestuurd en ze zijden dat ik hem kon opsturen maar ik dacht dan als er niks aan de hand was dat ik het dan moest betalen.

Ik denk het haast wel dat er wat aan de hand is maar het kan mischien ook ergens anders aan liggen ofzo?

Comment

Working...
                              X