Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kraakgeluid Traktor Scratch 2 + AUDIO 6

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kraakgeluid Traktor Scratch 2 + AUDIO 6

Beste lezer,

2 keer dat ik op een festival gedraaid heb waar de stroomvoorziening via aggregaat was kreeg ik een kraak door m'n geluid heen. Kraak kwam 99% zeker uit m'n macbook (klinkt niet als een analoge kraak maar meer digitaal). Kraak kwam na mijn idee een paar minuten nadat me macbook van het stroom was gehaald. (iemand had de adapter uit het stekkerdoos getrokken). De andere keer had ik hem er per ongeluk zelf uit getrokken, maar hetzelfde probleem. Overigens heb ik in de tussentijd gewoon thuis en ergens anders gedraaid zonder probleem. Zelfs nog een 6 uur setje en niks aan de hand.

De eerste keer was ongeveer een uur in mn set en ik kreeg het daarna ook niet meer er uit (gelukkig sloot ik het podium af en mocht ik toch niet langer door).
    Tweede keer was aan het begin van mijn set (toen er gelukkig nog niemand was) en na een stuk of 5 keer alles opnieuw opstarten kwam de kraak niet meer terug. Ik heb er toen ook voor gezorgd dat laptop, cdj's en mixer in dezelfde stekkerdoos zaten.

Setup:
    Macbook pro 13" i7 + traktor audio 6 (gebruik de adapter nooit)
    met multicore aangesloten
    2x CDJ2000 andere keer 2 CDJ1000
    DJM900nexus andere keer DJM800 (nieuwe)

Iemand bekend met dit probleem? Of hoe ik het vermoedelijk kan voorkomen in de toekomst?
    ik moet er niet aan denken dat het gebeurt op het moment dat ik primetime op een festival aan het draaien ben namelijk!

mvg,
    Derek
    Last edited by DerekHimself; Thursday-07-06-2012, 20:52.

Originally posted by DerekHimself View Post
    Beste lezer,

2 keer dat ik op een festival gedraaid heb waar de stroomvoorziening via aggregaat was kreeg ik een kraak door m'n geluid heen. Kraak kwam 99% zeker uit m'n macbook (klinkt niet als een analoge kraak maar meer digitaal). Kraak kwam na mijn idee een paar minuten nadat me macbook van het stroom was gehaald. (iemand had de adapter uit het stekkerdoos getrokken). De andere keer had ik hem er per ongeluk zelf uit getrokken, maar hetzelfde probleem. Overigens heb ik in de tussentijd gewoon thuis en ergens anders gedraaid zonder probleem. Zelfs nog een 6 uur setje en niks aan de hand.

De eerste keer was ongeveer een uur in mn set en ik kreeg het daarna ook niet meer er uit (gelukkig sloot ik het podium af en mocht ik toch niet langer door).
    Tweede keer was aan het begin van mijn set (toen er gelukkig nog niemand was) en na een stuk of 5 keer alles opnieuw opstarten kwam de kraak niet meer terug. Ik heb er toen ook voor gezorgd dat laptop, cdj's en mixer in dezelfde stekkerdoos zaten.

Setup:
    Macbook pro 13" i7 + traktor audio 6 (gebruik de adapter nooit)
    met multicore aangesloten
    2x CDJ2000 andere keer 2 CDJ1000
    MDJ900nexus andere keer MDJ800 (nieuwe)

Iemand bekend met dit probleem? Of hoe ik het vermoedelijk kan voorkomen in de toekomst?
    ik moet er niet aan denken dat het gebeurt op het moment dat ik primetime op een festival aan het draaien ben namelijk!

mvg,
    Derek

Denk dat je de DJM 900 & 800 bedoelt.

Hoe je dat probleem kunt oplossen weet ik niet, maar ik vraag mij af waarom je draait met traktor.. kun je niet gewoon via rekordbox alles ordenen en dan live draaien? Of is het echt noodzakelijk dat jij Traktor gebruikt?

Niles.

Comment

Als je met cdj 1000's moet draaien en al je muziek digitaal hebt los je dat op door timecode te gaan draaien. Daar heb je een programma als traktor, een geluidskaart, timecode cd's en alle aansluitkabels voor nodig. Zelf doe ik dit ook (met een witte MacBook en audio 8 dj) maar ik heb geen last van een kraak. Met 2000's draai je midi in traktor. USB of recordbox/link vanaf je Mac kan in dit geval ook, dan heb je wel je gekraak opgelost met 2000's.
      Last edited by Guest; Thursday-07-06-2012, 20:59.

Comment

Niles,

Draai bewust met traktor zodat ik thuis time-code vinyl kan draaien en verder op bijna elk draaitafel/CD setup die er te vinden is.

Derek

Comment

Ik heb de kraak slechts 2 keer gehad en dat waren de 2 keer dat ik aangesloten zat op aggregaat stroom.

Of ik het mogelijk dat de storing ontstaat op het moment dat je macbook over moet van adapter naar accu? Om eerlijk te zeggen denk ik dat deze 2 keer ook de enige keren waren dat dat is gebeurt. (dat ik me kan herinneren in ieder geval)

Derek

Comment

Ik heb nooit last van een kraak bij het loskoppelen van de lader. Misschien dat het toch iets te maken heeft met aggregaat stroom, ik zou het anders ook niet weten.

Comment

volgens mij is het ook zo dat een aggregaat niet stabiel genoeg is.
              en omdat je stroom nog door een trafo heen moet heeft ie geen stabiele stroom krijgt ie een piek, wat overal naar toe gaat, en dus ook in je geluidskaart. en dan kan je een kraak krijgen.

teminste dat is mijn theorie.

Comment

Dat is mijn theorie ook idd. Fijt is alleen wel dat er tig DJ's zijn die ook met traktor draaien en daar geen last van hebben.

Comment

Niet iedereen met traktor draait op een aggregaat!

Comment

stroom is en blijft stroom. waar het ook vandaan komt. en als je macbook aan het opladen was, had je dus ook geen problemen met je amperage en je voltage. zou dus niet weten waar het vandaan zou moeten komen. probeer allerlei verschillende opstellingen, dan komt er wel een mogelijke factor uit. gewoon proberen dus.

Comment

De adapter is een "universele" adapter, die werkt tussen de 90 en 240 volt. Daar zit het probleem niet echt. Het kan wel dat het aggregaat erg slecht was en een hele beroerde wisselstroom leverde, een slechte sinus. Zeker bij overbelasting van een slecht aggregaat kan er zelfs bijna een 50 hz blokgolf uitkomen.... Maar in dat geval is de rest ook al uit of kapot...

Comment

Punt is dus, dat het alleen met de opstelling die ik boven heb genoemd op aggregaat stroom is gebeurt. Verder dit probleem nooit gehad.

Comment

Working...
                        X