Announcement

Collapse
No announcement yet.

Draaien met software

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik heb met verschillende software drive-in gedraaid. ik hou het nu op Traktor, het klopt inderdaad dat je met Traktor het beste creatief kan zijn met de track. VDJ is wat mij betreft een wat mindere optie, omdat het minder goed aansluit op mijn controller. Ik draai met een Denon MC-6000. Met deze controller kan ik snel tracks opzoeken en afspelen, de Sidelist van VDJ mis ik echter wel, ik hoop dat daar nog een keer iets handigs op wordt gevonden.

Voor Drive-in werk kan ik ook OTSav aanraden. Een uiterst professioneel DJ programma met een goede midi compatibility. Bij dit programma, dat overigens zelf cue-points zet, draait het om de sidelist. Deze sidelist is nog beter uitgewerkt dan bij VDJ.

Comment

Klopt een ots draait wel mooi als het om play listen gaat. Maar als je zelf creatief wil zijn zou ook ik eerder gaan voor een traktor.

Ik draaide in het verleden altijd met een bpm studio incl controller. Dit gebruik ik nu nog wel eens maar het nadeel vind ik dat het een beetje gedateerde software is en er niet echt update's / veranderingen voor zijn. Ook is het erg jammer dat er maar zeer weinig controllers voor verkrijgbaar zijn en deze erg duur zijn.

Ik denk daarom dat er op het moment als het om djén met midi gaat eigenlijk alleen maar een 3 echte opties zijn.

Traktor
      virtual dj
      serato

Traktor en virtual dj ken ik en veel mee gewerkt serato geen idee. Nooit echt mee bezig geweest hier kan ik dan dus ook niet over oordelen.

Comment

Serato leent zich het beste voor gebruik met timecode. Het is namelijk de uitgeklede versie van traktor. Je kan Traktor het beste gebruiken met de geadvanceerde controllers. Dat komt omdat Traktor veel meer ingebouwde effecten heeft om te triggeren via midi dan serato. VDJ leent zich beter voor de wat goedkopere klasse controllers omdat, jah, de software zelf ook goedkoper is.
        Het is nu aan de topic-starter om te beslissen met welke looks and feels hij het beste overweg kan qua software.

Comment

VDJ is duurder dan Traktor...

Comment

Whoww, je hebt gelijk, moet ik ff mijn mening veranderen... hahaa... Waarom eigenlijk?

Comment

Working...
            X