Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd voor keuze CDJ's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies gevraagd voor keuze CDJ's

Dag,

Ik ben op zoek naar een set cd-spelers die ik kan plaatsen in mijn booth, en heb besloten dat ik voor Pioneers wil gaan maar nog niet bekend welke.
    Mijn doel is om 4-kanaals te draaien, dit wil ik gaan doen met 2 draaitafels en 2 cd-spelers.
    Momenteel ben ik in het bezit van 2 Technics sl1200 mkII's draaitafels & 2 Numark NDX800's, maar ik ben van plan de cd-spelers te verkopen en Pioneers te kopen omdat deze toch wel bekend staan om hun cd spelers en de Numarks er af en toe een beetje naast zitten met het BPM.

Maar mijn vraag is nu welke CDJ's aan te schaffen, aangezien er toch aardig wat CDJ's op de markt zijn. Want ik hoef niet zo zeer de 2000's, als ik met bijvoorbeeld 200's al goed uit de voeten kan en niet hoef te wennen aan 2000's wanneer ik in een club zou moeten draaien.

Verder heb ik op dit moment een Behringer DDM4000 mengpaneel, zeer tevreden mee, echter zou ik graag de overstap op korte termijn willen maken op een Xone van Allen&Heath of een DJM van Pioneer, daarover vraag ik mij af wat in mijn geval beter zou zijn of wat überhaupt beter uit de test komt.

Bij voorbaat dank voor de tijd&moeite.

Ik zou gaan kijken naar de cdj 400's of gaan voor de nieuwere 850, 900, 950, 2000.

Dit omdat deze volgens mij allemaal midi hebben en dus op een pc aangesloten kunnen worden.
    En usb af kunnen draaien.

Maar zeker weten doe ik het niet.

Comment

Kijk ook eens naar de cdj 350, die is met zijn 600 euro betaalbaar, heeft midi, je krijgt er recordbox bij, kan usb afspelen. Kortom een fijn spelertje, ik gebruik deze naast mijn cdj 2000

Comment

Je kunt ook voor de oude clubstandaard gaan; de cdj 1000. De cdj 1000 serie bestaat uit 3 "modellen", de mk1, mk2 en mk3. Deze volgde elkaar gewoon op. De mk1 is dus het oudst en de mk3 het nieuwst. Het ligt aan je budget wat je er precies aan uit wil geven en welke het dan zou worden.

Comment

Originally posted by Dj funkey View Post
          Je kunt ook voor de oude clubstandaard gaan; de cdj 1000. De cdj 1000 serie bestaat uit 3 "modellen", de mk1, mk2 en mk3. Deze volgde elkaar gewoon op. De mk1 is dus het oudst en de mk3 het nieuwst. Het ligt aan je budget wat je er precies aan uit wil geven en welke het dan zou worden.
          Maar deze bevatten geen USB, wat mensen nu toch steeds vaker gaan gebruiken.

Dus ik zou of gaan voor de types die ik zei of voor de cdj350(deze was ik helemaal vergeten), die Mol zei.

Comment

Als je al cd's hebt maakt dat niets uit. De 1000's zijn wel een pak goedkoper als 2000's.

Comment

Top, ik ga alles is afwegen, ik denk dat ik opzich geen midi en usb functie nodig heb aangezien ik toch alles van plan ben om op cd te branden alhoewel het wel handig kan zijn. Het gaat mij er puur om dat ik niet hoef te wennen op club cdj's wanneer ik thuis op mijn eigen draai, maar dat is denk ik bij elk type wel ongeveer hetzelfde.

Comment

Het gaat mij er voornamelijk ook eigenlijk alleen maar om -naast het wennen- dat het BPM nauwkeurig is maar ik neem aan dat dit bij elke cdj even goed geregeld is.

Comment

Ik heb zelf dik 3 / 4 jaar de CDJ-400's hier staan. Worden volop gebruikt en werken perfect. USB functie, PC functie en natuurlijk CD's. Ik kan ze je echt aanbevelen. BPM werkt voor dat ik het weer gewoon goed en netjes. Maar uit eindelijk moet je toch afgaan op je eigen gehoor.

De CDJ-350 zijn ongeveer het zelfde dan de 400's, alleen de 350's zijn iets goedkoper en nog leverbaar. De 400's vind je alleen 2e hands nog.

Comment

Originally posted by Loranzz View Post
                    Het gaat mij er voornamelijk ook eigenlijk alleen maar om -naast het wennen- dat het BPM nauwkeurig is maar ik neem aan dat dit bij elke cdj even goed geregeld is.
                    Het maakt totaal niets uit welke speler je neemt ( als het om de betere versies gaat ). Er is namelijk geen enkele cd-speler die dit elke keer 100% doet. Je zal toch echt voor gehoor moeten gaan en niet 100% op de cijfers van je speler moeten gaan vertrouwen.

Helaas is er geen enkele speler of software die dit voor 100% altijd goed doet.

Comment

Originally posted by Loranzz View Post
                      Top, ik ga alles is afwegen, ik denk dat ik opzich geen midi en usb functie nodig heb aangezien ik toch alles van plan ben om op cd te branden alhoewel het wel handig kan zijn. Het gaat mij er puur om dat ik niet hoef te wennen op club cdj's wanneer ik thuis op mijn eigen draai, maar dat is denk ik bij elk type wel ongeveer hetzelfde.
                      Ik dacht ook geen usb te gebruiken, maar ik neem nu tijdens een feest een extra loptop mee met een mobiele internet stick, vragen de mensen plaatjes aan wat ik niet heb dan download ik die ter plaatse, zet ze op stick en binnen de 5 minuten kan ik die draaien.

Comment

Originally posted by Dj-scratch View Post
                        Ik heb zelf dik 3 / 4 jaar de CDJ-400's hier staan. Worden volop gebruikt en werken perfect. USB functie, PC functie en natuurlijk CD's. Ik kan ze je echt aanbevelen. BPM werkt voor dat ik het weer gewoon goed en netjes. Maar uit eindelijk moet je toch afgaan op je eigen gehoor.

De CDJ-350 zijn ongeveer het zelfde dan de 400's, alleen de 350's zijn iets goedkoper en nog leverbaar. De 400's vind je alleen 2e hands nog.
                        oke top, ja ik overweeg zelfs eventueel nog de cdj 200's tweedehands! maar ik ga eerst alles is even goed uitdiepen

Comment

Originally posted by Mol View Post
                          Ik dacht ook geen usb te gebruiken, maar ik neem nu tijdens een feest een extra loptop mee met een mobiele internet stick, vragen de mensen plaatjes aan wat ik niet heb dan download ik die ter plaatse, zet ze op stick en binnen de 5 minuten kan ik die draaien.
                          ja dat is wel weer het gemak inderdaad, ik denk eerlijk gezegd toch ook wel dat je het op een gegeven moment gaat missen wanneer je het niet hebt.. dat is ook zo

Comment

Ik zou gewoon voor de CDJ-350 gaan, prima speler. Ondersteund MIDI en USB. Perfect toch?

Comment

Originally posted by DJ Lars View Post
                              Ik zou gewoon voor de CDJ-350 gaan, prima speler. Ondersteund MIDI en USB. Perfect toch?
                              Ik denk inderdaad ook dat ik hiervoor ga

Comment

Working...
                              X