Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd voor keuze CDJ's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Enigste 2 grote nadelen wat ik tot nu toe heb ondervonden aan de cdj 350.
    Je kan ze niet linken dus je hebt echt 2 usb sticks nodig als je met stick draait.
    Wat ook een erg groot nadeel is wat ik vind.

Je draait met je laptop ( midi ) gaat naar usb of cd draait hier een paar nummers mee en gaat terug naar je pc. Tadaa problemen. Ding herkent hem niet meer gezijk met je software. Om gek van te worden. Enigste oplossing is om je software af te sluiten en weer op te starten. Helemaal niet handig dus.

Ik weet niet of hier al een update voor is of nog voor komt maar zeer irritant is het zeker.

Ook ondersteunt traktor 2.0 geen tekst in je scherm.

Comment

Waarom doe je dan niet je CD in je laptop, zelfde geld voor je USB. Kijk, als je de MIDI functie hebt, begrijp ik zelf niet helemaal wat je nog hebt aan de CD optie en de USB optie, aangezien je die ook gewoon in je laptop kan proppen. Als je daar maar 1 disk drive in hebt zitten, koop je een externe voor een paar tientjes, en dan kan je alsnog met 2 CD's draaien ;)
      Wat ik dus wil zeggen is, waarom koop je geen gewone MIDI controller zoals de S4? Of als je graag pioneer wilt, de DDJ S1.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post

Je draait met je laptop ( midi ) gaat naar usb of cd draait hier een paar nummers mee en gaat terug naar je pc. Tadaa problemen. Ding herkent hem niet meer gezijk met je software. Om gek van te worden. Enigste oplossing is om je software af te sluiten en weer op te starten. Helemaal niet handig dus.

Ik weet niet of hier al een update voor is of nog voor komt maar zeer irritant is het zeker.
        Dit heb je ook met de cdj 2000, mijn dealer hoopt dat dit probleem ooit met een update verholpen zal worden, daarom bestuur ik traktor 2.5 met de cdj 2000 en ik heb nog 2 cdj 350 in mijn booth staan die ik dan gebruik om cd's en eventueel usb stick te draaien.

Comment

Dat is wel erg vervelend inderdaad. Cd heb je gewoon nodig als drive-in dj, ik krijg er regelmatig 1 in mijn handen geduwd van iemand die een stukje wil doen ofzo.

Ook hebben mensen steeds vaker een USB stickje bij, en juist die stop ik niet graag in mijn computer. 1 keer gedaan, toen liep de hele computer vast en heb ik systeemherstel moeten doen om 'm weer aan de gang te krijgen.

Dan is het erg handig om een CDJ te hebben waar je gewoon cd's en USB stickjes mee af kan spelen.

Comment

En wat als je enkel met computer draait en de boel crasht of je pc laat het om de één of andere reden afweten, daar sta je daar als je geen cd kan afspelen, gedaan met het feest.
            Ik kan uiteraard wel verder met mijn cdj 2000 maar ik heb graag nog een paar extra cd spelers en veel moeite is het niet om extra 2 cdj's mee te nemen.

Comment

en veel moeite is het niet om extra 2 cdj's mee te nemen.
              Dat niet, maar dan ben je wel weer minimaal 1000 euro verder...

Comment

Ik vind het behoorlijk beschamend voor pioneer dat ze gewoon een speler van 1700 euro op de markt brengen als er nog van deze bugs in het product zitten.

Voor 1700 euro mag ik toch wel verwachten dat het gewoon werkt zoals het hoort.

Wie heeft het bij pioneer verzonnen om dit gewoon door te duwen. Dat een product engineer er eigenlijk dus nog niet mee klaar is kan. Maar dat dan de overige afdelingen en het bestuur zeggen goh laten we het toch gaan verkopen voor een 1700 vind ik ronduit beschamend voor een merk als pioneer. Dat een budget merk dit doet kan maar is niet goed maar in het top segment willen bevinden en dan nog dit soort fouten. Schandalig.

Om eerlijk te zijn heb ik een paar keer gedraaid met de cdj350 en moet zeggen een zeker meer dan leuk speelgoedje maar ik draai vooral met traktor en af en toe dan natuurlijk ook met usb of cd. Was dus een erg onaangename verrassing dat het niet werkte zoals ik gehoopt had.

Dat feest is allemaal wel weer goed gekomen maar was even vervelend.

Meteen op een aantal andere pc's getest ( zal toch niet aan de pc liggen ) en jawel hoor ook hier precies het zelfde probleem. Ook een mac ook een vaste pc gewoon allemaal stuk voor stuk. Windows xp of windows 7 het maakte allemaal helemaal niets uit.

Dit vind ik echt een enorme blunder en fout die gewoon totaal niet gemaakt had mogen worden door pioneer.

Dus voor mij stelde pioneer erg teleur en ik voelde alsof ze een beetje tekort schoten. Voor de rest zijn het best fijne en overzichtelijke spelers. Daar is niets mis mee. Alleen deze error was toch wel een heel erge domper.

Hoop snel op een updat. Dat dit maar snel opgelost word.

Comment

Werkt dit bij Denon spelers wel naar behoren (dus gewoon schakelen tussen midi en usb/cd)?

Ik werk zelf overigens met een Denon HC 4500 als midi controller voor Virtual Dj en heb bij de drive-in een Denon HD 2500 met cd unit als backup, en als ik als dj zonder drive-in wordt ingehuurd heb ik altijd 2 USB stickjes en een stapeltje MP3 cd's als backup bij (naast mijn laptop met controller).

Comment

Ik heb heel erg fijn met de CDJ350 gewerkt. Prima spelers en zoals boven beschreven barst deze van de afspeelmogelijkheden.

Ik heb ze nu wel verkocht en ben overgestapt op een Xone92 (TOPDING) en 2x een X1....Lekker 4 kanaals draaien via Traktor en poddome wat werkt dat lekker!!

Comment

Dan ben ik heel erg benieuwd naar hou jij het door mij beschreven probleem hebt opgelost als je wil wisselen tussen pc ( midi ) en een cd of usb.

Ik heb al heel erg veel geprobeerd maar het gaat gewoon niet. Ook een mail naar pioneer gedaan maar net als altijd hoor je daar het komende jaar ook niets meer van. Dus als jij wel een oplossing voor het probleem hebt hoor ik het graag.

Comment

Working...
                      X