Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gemini CNTRL-7 werkt niet met Virtual DJ

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gemini CNTRL-7 werkt niet met Virtual DJ

Hoi allemaal,

Ik heb zojuist de Gemini CNTRL-7 binnen gekregen. Ik heb hem aangesloten en Virtual DJ opgestart. Maar de knoppen/lampjes gaan niet branden.

Ditzelfde probleem had ik met de iON Discover DJ PRO.
    Ze doen beide wel op een andere computer.

Weet iemand of ik net iets verkeerd doe of verkeerd heb ingesteld op mijn laptop?

Hij vind hem wel in Virtual DJ als ik kijk bij config->mappers daar staat hij tussen en geeft dan de naam Gemini ONE/SIX.

Alvast bedankt,

Scheus

Ik weet niet of dat bij jouw controller zo is, maar soms moet je eerst drivers installeren. Als je dat nog niet hebt gedaan, doe dat dan. Anders kan je proberen om VDJ opnieuw te installeren. Dit was bij mij ook, hij werkte niet, opnieuw geïnstalleerd, en hij deed het.

Comment

Indien hij bij ons is aangeschaft kun je altijd contact opnemen met de helpdesk, dan kunnen ze even meekijken naar je instellingen via Teamviewer.

Comment

Originally posted by DJMa5treat View Post
        Ik weet niet of dat bij jouw controller zo is, maar soms moet je eerst drivers installeren. Als je dat nog niet hebt gedaan, doe dat dan. Anders kan je proberen om VDJ opnieuw te installeren. Dit was bij mij ook, hij werkte niet, opnieuw geïnstalleerd, en hij deed het.
        Overal staat dat je geen Windows of Mac drivers nodig hebt.
        Ik heb gezocht maar waar zou ik die drivers kunnen vinden?

Comment

Op de meegeleverde CD, en anders op de website van Gemini.
          Als je hem moet downloaden, dan zul je waarschijnlijk je controller moeten registreren, want ik heb geen drivers gevonden zonder dat te doen. Maar je zult waarschijnlijk geen drivers nodig hebben als het er staat.

Comment

Op de meegeleverde CD, en anders op de website van Gemini.
            Als je hem moet downloaden, dan zul je waarschijnlijk je controller moeten registreren, want ik heb geen drivers gevonden zonder dat te doen. Maar je zult waarschijnlijk geen drivers nodig hebben als het er staat.
            Zelfs op dezelfde laptop. Niet mijnen maar precies dezelfde van iemand anders heb ik precies hetzelfde gedaan. Hij doet het. Maar op mijn computer nog steeds niet. Wat kan er fout zijn gegaan. Ik heb in het register ALLES van Virtual DJ verwijderd voordat ik hem er weer opzette. Alle antwoorden zijn welkom!

Comment

Bedenk wel dat er een hoop mappen en bestanden zijn die je niet vanzelf ziet. Maar ik denk niet dat je daar iets fout hebt gedaan. Misschien is je USB poort stuk?? Probeer eens een USB stick erin te stoppen, reageert je computer dan wel?

Comment

Bedenk wel dat er een hoop mappen en bestanden zijn die je niet vanzelf ziet. Maar ik denk niet dat je daar iets fout hebt gedaan. Misschien is je USB poort stuk?? Probeer eens een USB stick erin te stoppen, reageert je computer dan wel?
                Ja mijn usb-poorten zijn goed. Ik kan ook wel gewoon het geluid afspelen via de controller maar het besturen van VDJ wil gewoon niet. Bedankt voor je antwoorden, ga zo door. ;)

Comment

Heb je in VDJ wel een mapping staan? Als je dat niet hebt, kan je er of een downloaden op VDJ, of je maakt er zelf een, is eenvoudig te doen. Je gaat naar het kopje mapping in config, en dan moet je alle knoppen aan VDJ leren, en dan bij auto learn zeggen wat ie moet doen bij welke knop. Dan selecteer je in de lijst de knop, en druk je op auto learn. Dan klik je in VDJ op de knop die jewilt gebruiken ervoor, en je kan verder met de volgende.

Comment

Heb je in VDJ wel een mapping staan? Als je dat niet hebt, kan je er of een downloaden op VDJ, of je maakt er zelf een, is eenvoudig te doen. Je gaat naar het kopje mapping in config, en dan moet je alle knoppen aan VDJ leren, en dan bij auto learn zeggen wat ie moet doen bij welke knop. Dan selecteer je in de lijst de knop, en druk je op auto learn. Dan klik je in VDJ op de knop die jewilt gebruiken ervoor, en je kan verder met de volgende.
                    Het probleem is dat je bij LE de mappers niet ziet. Ik heb hem hierop gehad met illegale VDJ PRO en toen stond alles precies hetzelfde als op de computer waar hij het doet. De mappers enzo klopten dus ook wel..

gr. scheus

Comment

Het moet aan iets van je laptop liggen. Want anders zou hij het ook niet bij een andere computer doen. Maar ik denk dat ik nu toch wel door mijn lijstje met "gebruikelijke problemen en iets minder gebruikelijke en hun oplossingen" heen ben. Sluit eens een andere controller aan op je eigen laptop. Doet ie het dan wel? Of heb je geen vriend die er ook 1 heeft?

Comment

Het moet aan iets van je laptop liggen. Want anders zou hij het ook niet bij een andere computer doen. Maar ik denk dat ik nu toch wel door mijn lijstje met "gebruikelijke problemen en iets minder gebruikelijke en hun oplossingen" heen ben. Sluit eens een andere controller aan op je eigen laptop. Doet ie het dan wel? Of heb je geen vriend die er ook 1 heeft?
                        Ik had eerst de Discover DJ PRO en met die controller had ik precies hetzelfde probleem. Het ligt inderdaad aan mijn laptop.. Maar waar kan het fout zijn?

Bedankt,

Scheus

Comment

Misschien heeft je laptop gewoon problemen met VDJ, ergens een bug, of iets anders. Probeer het eens met Traktor (desnoods illegaal, dat maakt voor nu even niet uit.)

Comment

De LE versie van Virtual DJ is een OEM versie.
                            Is deze versie bij de controller geleverd, of had je deze al?
                            Sommige versies van deze software werken namelijk enkel met de controller die erbij geleverd is.
                            Zie ook hier

Comment

Misschien heeft je laptop gewoon problemen met VDJ, ergens een bug, of iets anders. Probeer het eens met Traktor (desnoods illegaal, dat maakt voor nu even niet uit.)
                              Oke dat zal ik eens proberen als ik vanmiddag thuis ben.

Comment

Working...
                              X