Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat informatie gezocht, beginners setje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat informatie gezocht, beginners setje

Beste leden,

Mijn naam is Bart, ben net nieuw op dit forum.
    Ik wil misschien een beetje gaan draaien op kleine feestjes, vooral als hobby dus.

Omdat, ik nog niet zo veel verstand overal van heb wil ik jullie om wat advies vragen.
    Ik ben op zoek naar een (goedkoop) mengpaneel en een setje boxen.
    Mengpaneel wil ik er graag een hebben waar ik een koptelefoon in kan doen en voor kan luisteren.

Kun jullie mij een beetje een betaalbaar setje adviseren met boxen.
    Als ik informatie vergeten ben vraag het gerust.

Groet,
    Bart

Eerst en vooral welkom op het forum!
    Een eerste vraag die in mij opkomt, wil je met cd's gaan draaien of via de computer.
    Indien je met cd's gaat spelen heb je ook nog 2 cd-spelers nodig.
    Indien je voor computer kiest, ben je beter af met een midi controller.
    Heb je ook al een budget voor ogen? Wat voor mij goedkoop is, is het daarom voor jou nog niet ;-)

Comment

En op wat voor feestjes wil je gaan draaien? Daar moet je je boxen dan ook op afstemmen, maar wat showtechnics zegt, het is idd handig als je even je budget neerzet.

Comment

Waarschijnlijk zul je met MIDI willen werken, dit kan ik afleiden uit het feit dat je het als hobby wilt gaan doen, een goede CD setup is een heel stuk duurder dan een goede MIDI controller. Bij dat laatste moet je overigens wel een laptop hebben. Een erg leuke controller is de Numark Mixtrack Pro: http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-c...t-details.html
        Dit is plug en play, tenzij je andere software wilt. Boxen kan ik en anderen nog niks over zeggen.

Comment

Richting DJ-gear...

Comment

Als je een goede MIDI-controller wilt hebben moet je even naar de Gemini CNTRL-7 kijken. Veel opties. Kan je koptelefoon met 2 verschillende aansluitingen in doen. 2 microfoon aansluitingen en veel uitgangen. Heel goed dus voor zijn prijs.

Comment

Working...
            X