Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kan ik dit aansluiten..?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kan ik dit aansluiten..?

Hoi,

Mijn naam is Jamal en ik ben DJ. Ik wil langzaam over gaan naar cd spelers met een mixer natuurlijk. Ik heb 14 jaar en heb gewoon het geld niet om in één keer een hele set te kopen. Ik heb een hercules RMX en daar zitten echt heel wat aansluitmogelijkheden heb ik ontdekt. Zou ik gewoon cd spelers daar op aan kunnen sluiten?

Dus kan ik bijvoorbeeld deze mixer aan sluiten?
    --> http://www.bax-shop.nl/table-top-cd/...t-details.html <--

Ik hoor graag wat van jullie.

Mvg Jamal.

PS: Ik heb nu een oude platen speler gevonden kan ik die er ook op aan sluiten? Heb al in de handleiding gekeken maar hij doet het niet. Het is gewoon RCA (tulp) aansluiting.

Hey jamal erg fijn dat je 14 en dj bent. Maar om eerlijk te zijn weet ik dit nu ondertussen wel. Hoef je er van mij echt niet iedere keer bij te zetten.

Dan nu. Een platen speler is heel wat anders dan een cd speler. Voor een platen speler heb je namelijk een andere voorversterker nodig. Dit is namelijk een zwakker signaal.

Een platenspeler moet daarom op een phone ingang van de mixer. Helaas heeft de rmx die uit mijn hoofd geen. Dan gaat dat dus ok niet werken

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
      Hey jamal erg fijn dat je 14 en dj bent. Maar om eerlijk te zijn weet ik dit nu ondertussen wel. Hoef je er van mij echt niet iedere keer bij te zetten.

Dan nu. Een platen speler is heel wat anders dan een cd speler. Voor een platen speler heb je namelijk een andere voorversterker nodig. Dit is namelijk een zwakker signaal.

Een platenspeler moet daarom op een phone ingang van de mixer. Helaas heeft de rmx die uit mijn hoofd geen. Dan gaat dat dus ok niet werken
      Ja sorry ik stel me altijd effe voor bij een nieuw discussie. Ps de rmx heeft alleen een phono schakelaar en mischien kan je mijn andere vraag ook toevallig beatwoorden ,

Comment

Indien je een draaitafel op een line ingang wilt aansluiten kan dat. Maar dan heb je wel een Draaitafel voorversterker nodig.

Comment

als je een phono schakelaar hebt, werkt het dan ook niet als je die op phono zet? lijkt mij logisch...

je kan twee bronnen aansluiten die dan je virtuele decks vervangen. je kan dan alleen de volume faders en je eq's nog gebruiken, als ik het goed heb. de rest moet je op je spelers doen.

maar als je wil overstappen, is het dan niet handiger om even te sparen/krantenwijkje te gaan zoeken? want als je een iets grotere investering maakt, ben je over 6 maanden niet uitgekeken op je gear. dan kan je betere spelers kopen met bijvoorbeeld effecten of andere functies erop.

Comment

Originally posted by TomTheMusicFreak View Post
            als je een phono schakelaar hebt, werkt het dan ook niet als je die op phono zet? lijkt mij logisch...

je kan twee bronnen aansluiten die dan je virtuele decks vervangen. je kan dan alleen de volume faders en je eq's nog gebruiken, als ik het goed heb. de rest moet je op je spelers doen.

maar als je wil overstappen, is het dan niet handiger om even te sparen/krantenwijkje te gaan zoeken? want als je een iets grotere investering maakt, ben je over 6 maanden niet uitgekeken op je gear. dan kan je betere spelers kopen met bijvoorbeeld effecten of andere functies erop.
            Binnenkort ga ik bij de AH werken, word binnenkort namelijk 15. Dus dan ga ik zeker overstappen naar cd spelers. Welke raad je me dan aan? Ik wil in principe eigenlijk een heel setje. voor maximaal 500 á 600,- euro.

Comment

Originally posted by DJ sjamou View Post
              Binnenkort ga ik bij de AH werken, word binnenkort namelijk 15. Dus dan ga ik zeker overstappen naar cd spelers. Welke raad je me dan aan? Ik wil in principe eigenlijk een heel setje. voor maximaal 500 á 600,- euro.
              Numark M6 en 2x NDX-400 kopen? Groot assortiment leverbaar. Bekijk Bax-shop NU! &#9733;&#9733;&#9733;24-uurs-levering&#9733;&#9733;&#9733; Laagste prijs garantie &#9733;&#9733;&#9733; Gratis verzenden

Je beste keus met dat budget.

Comment

Of je spaart door voor de NDX 900 set. Die is laatst wat in prijs gedaald, hij is nu 787, eerst 800. Als je wilt wachten, dan is het dat zeker waard! Deze hebben namelijk ook mogelijkheid om MIDI te gebruiken.
                Numark M6 en 2x NDX-900 kopen? Groot assortiment leverbaar. Bekijk Bax-shop NU! &#9733;&#9733;&#9733;24-uurs-levering&#9733;&#9733;&#9733; Laagste prijs garantie &#9733;&#9733;&#9733; Gratis verzenden

Comment

Originally posted by DJMa5treat View Post
                  Of je spaart door voor de NDX 900 set. Die is laatst wat in prijs gedaald, hij is nu 787, eerst 800. Als je wilt wachten, dan is het dat zeker waard! Deze hebben namelijk ook mogelijkheid om MIDI te gebruiken.
                  http://www.bax-shop.nl/cd-speler-set...t-details.html
                  Hoewel het absoluut geen verkeerde set is, in tegendeel, denk ik dat hij dan beter af is om het eventuele extra geld in een leuke koptelefoon en evt. een set monitoren erbij te nemen.

Zoals bijv:
                  Numark Red Wave kopen? Groot assortiment, direct leverbaar. Bekijk Bax-shop NU! &#9733;&#9733;&#9733;24-uurs-levering&#9733;&#9733;&#9733; Laagste prijs garantie &#9733;&#9733;&#9733; Gratis verzenden

Om in het numark prijs segment te blijven
                  Last edited by Mescalino; Saturday-23-06-2012, 13:23.

Comment

Originally posted by Mescalino View Post
                    Zoals bijv:
                    Numark Red Wave kopen? Groot assortiment, direct leverbaar. Bekijk Bax-shop NU! &#9733;&#9733;&#9733;24-uurs-levering&#9733;&#9733;&#9733; Laagste prijs garantie &#9733;&#9733;&#9733; Gratis verzenden

Om in het numark prijs segment te blijven
                    ben zelf erg fan van de Pioneer HDJ 500-K. Veel draagcomfort, diepe bassen, mooi mids, heldere trebles. Incl. gouden connectoren rechte kabel van 1-1,5 meter en gekrulde kabel van 3 meter. gebruik hem ook gewoon voor muziek.

Comment

Ik heb zelf gehoord dat die wel heel erg kwetsbaar was (binnen een paar maanden een oor er af). Ik heb de Red Wave, en die is fijn en stevig met zijn metalen onderdelen. En hij klinkt ook nog goed. Echt een aanrader!

Comment

Ik sluit me ook bij djma5street aan. Ik heb de redwave ook en het is een hele stevige hoofdtelefoon. En hij kan knetter hard

Comment

he, maar als cd-spelers zou ik gwn op marktplaats kijken naar een setje ndx800/900 en een behringer ddm 4000 dat is een heel mooi setje.
                          en dat weet ik uit eigen ervarigne (ik ben ook dj van net 15).
                          maar een nieuw setje zou ik gaan voor ndx 400 (€250) en dan een behringer djx 750(€170) of vmx 200 usb(€100)

Comment

Hey Dj sjamou,

ik was nog wat vergeten in mn post en ik zelf ben ook 14. Ik ben aan het kijken voor een setje cdj 800 op marktplaats. Meschien is dat wat voor je?

Gr william

Comment

Originally posted by DJMa5treat View Post
                              Ik heb zelf gehoord dat die wel heel erg kwetsbaar was (binnen een paar maanden een oor er af).
                              nou, ik heb hem ruim een jaar, en ik ben soms best onhandig, maar dat is zelfs mij nog niet gelukt. wel wat (kleine) cosmetische beschadigingen maar hij blijft mooi :)

Comment

Working...
                              X