Announcement

Collapse
No announcement yet.

Novation Twitch VS. Kontrol S2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Novation Twitch VS. Kontrol S2

Ik zit al een tijdje te twijfelen tussen de Novation Twitch en de Kontrol S2. Elke keer als ik denk dat ik eruit ben, zie ik weer een erg positief punt voor de andere controller staan.

Dit zal mijn eerste controller zijn dus software voorkeur speelt geen rol.... Wie kan mij helpen bij deze keuzen??

Alvast bedankt!
    Pim

Dubbel topic, heb diegene uit de 'review' sectie verwijderd.

Daarnaast: Ga ze beiden eens uittesten. Afgezien van functionaliteit, is de 'feeling' ook erg belangrijk bij zo'n product.

Comment

Voor mij zonder enige vorm van twijfel de S2 (ben de eigenaar van de S4)
      Op de een of andere mannier lijkt mij de Twitch gewoon helemaal niet fijn werken. Toegegeven heb hem nooit uitgeprobeerd, het is puur een gevoel.

Ik houd van jog wielen en pitch faders op een contrller, voor mij de twee belangrijkste gemissen.

S2 Grootste voordeel is toch wel traktor Pro. De controller is de software en de software is de controller. De twee zijn een kopie van elkaar en sluiten elkaar daarom naadloos aan.

Comment

Mijn eerste gedachten was ook de s2 leer omdat je het "traditionele" draaien hiermee leert. Als je het traditionele draaien onder de knie hebt kan je ook makkelijk met andere gear de set nog uitbreiden naar functies die je zelf nog handig lijken.

Het voordeel van de Twitch is wel dat ik ervan houd om veel aan muziek te tweaken. Al een dik jaar in ableton bezig met muziek produceren dus tracks omzetten naar iets totaal anders lijkt me daarmee weer interessant.

Comment

Misschien dan een idee om dan later nog 2 Kontrol F1's bij te kopen?

Comment

Ok en dan beginnen met een S2?

Comment

Ja s2 en dan later een Kontrol F1 (of 2 erbij). Allebei van NI dus sluit naadloos op elkaar aan.
              Sterker nog Traktor 2.5 is aangepas juist voor de F1 (althans de vroegere sampel decks)

Comment

Working...
              X