Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies nieuwe midi controller gevraagd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies nieuwe midi controller gevraagd

Hallo,

Ik ben hier omdat ik om advies kom vragen bij jullie, ik zelf weet het eigenlijk ook niet en op het internet kan ik niets vinden. Ik ben van plan om deze zomer een nieuwe midi controller te halen van maximaal €200,-
    Nou zit ik al een langere tijd te kijken naar de DJ Tech i-Mix Reload MKII: http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-c...l#!prettyPhoto
    Maar ook heb ik wel gekeken naar de Mixvibes U-Mix Control 2: http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-c...l#!prettyPhoto[detail]/1/
    Een vriend van mij heeft de Mixvibes U-Mix Control 2 pro en ik moet zeggen dat hij er goed uit ziet en mooi massief is. Deze controller trekt mij kwa uiterlijk meer aan dan de DJ Tech i-Mix Relead MKII. Maar daar gaat het niet om natuurlijk. Kwa toepassing lijkt de MKII mij weer beter.

Ik vraag jullie maar gewoon even om advies omdat ik over i-Mix geen reviews kan vinden en ik die toch wel zie zitten. Wat zouden jullie doen? Of hebben jullie misschien nog een hele andere aanrader dan 1 van deze 2?
    Het liefste moet ik de controller goed kunnen gebruiken met traktor en moet ik er ook mee op feestjes kunnen draaien (schoolfeesten e.d.). Effecten wil ik goed kunnen gebruiken en ik wil gewoon iets hebben waar ik lekker mee kan mixen en verder mee kom.

Owja nog iets, als ik hier toch ben haha.
    Ik wil eigenlijk ook wel de Pioneer HDJ-500 halen voor tijdens het mixen. Alleen ik heb hier al een panasonic RP-HTF600 liggen. De hoofdreden dat ik een andere koptelefoon wil is omdat ik er eentje wil met een gekruld snoert, wat de RP-HTF600 niet heeft. Verder is er niets mis met de koptelefoon die ik nu heb.

Groetjess
    Last edited by BrianK; Wednesday-27-06-2012, 21:19.

Edit:
    sorry foutje, geplaatst in verkeerde onderwerp

Comment

Hoe kom je van een DJ controller naar een MIDI keyboard? De enige vergelijking is dat ze MIDI hebben. Om even op je eerste 2 vragen in te gaan; Ik raad je de Mixtrack Pro aan. Hij is 10 euro duurder dan de i-mix, dat wel. Maar dan heb je wel een controller met ingebouwde geluidskaart, en hij is overzichtelijker en heeft als ik het goed heb meer functies. Ik heb hem zelf ongeveer 1,5 jaar geleden gekocht, en ben er zeer tevreden over. Nog geen deukje gezien, tewrijl hij toch wel wat te verduren heeft gehad ;)
      Over je koptelefoon, waarom zou je een hele nieuwe kopen als je ook het snoertje zelf kan vervangen? Waarschijnlijk zal deze wel volstaan, hoewel het verstandig is het even na te vragen bij de service van bax. http://www.bax-shop.nl/producten-uit...l#!prettyPhoto

Comment

Dat over MIDI keyboard was een foutje en hoorde in een ander topic.
        En het probleem is dat het snoer van mijn koptelefoon niet vervangbaar is en ik er liever niet mee ga lopen knutselen. Dan koop ik liever de HDJ-500 of eventueel als mijn budget groot genoeg is de HDJ-1000, maar dat ligt aan mijn vakantie werk. Ik kijk nu dus ook alleen maar rond eigenlijk en ga de mogelijke kansen af.

Comment

Originally posted by BrianK View Post
          Dat over MIDI keyboard was een foutje en hoorde in een ander topic.
          En het probleem is dat het snoer van mijn koptelefoon niet vervangbaar is en ik er liever niet mee ga lopen knutselen. Dan koop ik liever de HDJ-500 of eventueel als mijn budget groot genoeg is de HDJ-1000, maar dat ligt aan mijn vakantie werk. Ik kijk nu dus ook alleen maar rond eigenlijk en ga de mogelijke kansen af.
          Dan zou ik zelf eerder dat geld wat je dan aan een hoofdtelefoon uit zou gaan geven, aan een beter/duurdere/uitgebreidere midi controller uitgeven aangezien je al een hoofdtelefoon hebt. Die draad lijkt me toch niet zo'n heel groot probleem als je thuis staat te draaien? Dat kan je later altijd nog kopen. Je zal er dan langer van je controller plezier hebben.

Comment

Working...
          X