Announcement

Collapse
No announcement yet.

Opzoek naar een Midi-controller

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Opzoek naar een Midi-controller

Hallo.
    Ik ben op zoek naar een midi-controller die alles heeft om redelijk tot goed te kunnen mixen. Ik mix nu gewoon met m'n muis maar omdat (naar mijn mening) het handig is om twee schuifen tegelijk te kunnen bedienen wil ik dus een midi-controller aanschaffen

Het liefst één die niet al te duur is (misschien zelfs onder de €150?), dit omdat ik nog een 'beginner' ben en gewoon nog niet zeker weet of ik het na langere tijd nog steeds leuk vind.

Alvast bedankt voor het advies :)

Wat is je budget?
    Ik denk als ik kijk naar je hoopvolle onder de 150, denk ik aan 200 euro. Klopt dat?
    Dat is namelijk precies goed voor de Numark Mixtrack Pro. Hij heeft alles in huis wat je als beginnende DJ wilt, en waarschijnlijk ook wel meer. Effecten, ingebouwde geluidskaart (om voor te kunnen beluisteren op je koptelefoon), hotcues (je kunt hiermee met een druk op de knop naar een opgeslagen punt in het nummer gaan). Je kunt er zelfs, met enige moeite, 4 decks mee aansturen! Dat is dan weer ingewikkeld, maar je zult het waarschijnlijk niet gebruiken, want 2 is al genoeg in het begin.

Comment

De mixtrack is inderdaad iets heel moois. Maar mischien vind jij het niks ( waarschijlijk wel) maar heb je nog speciale eisen voor je ideale controller?

Comment

Voor 200 euro heb je nog geen 'ideale controller', maar wel een erg strak apparaat waar jij goed op kunt werken en kunt leren beatmatchen. Het voordeel zit hem vooral in de grote jogwheels, waardoor je precies kunt werken. Daarnaast is hij dankzij zijn redelijke formaat ook overzichtelijk.

Heel veel beginners kiezen mede hierom voor een Mixtrack Pro.

Comment

Link werkt niet bij mij

Comment

Ten eerste bedankt voor de snelle reacties!

Mijn budget is inderdaad €200.

Ik zag laatst ook in een folder (ik weet niet meer welke) deze staan.

Deze was (volgens mij) €120. Kan iemand mij vertellen wat hier de voordelen / nadelen van zijn voor een beginnende DJ?

Comment

Die is uitlopend en wordt volgens mij niet meer gemaakt. Wij hebben 'm in ieder geval niet meer. Daarnaast was het een OEM apparaat met eigen sticker van DAP, dat niet altijd even goed wilde meewerken. Verder vind ik hem persoonlijk onoverzichtelijk, maar dat is een mening.

Ik denk zelf dat je met een Mixtrack Pro beter af bent. ;)
              Probeer nu niet kleine beetjes te beknibbelen, neem een controller die bij je past, waar je goed op kunt werken en die voor jou het beste is. Je zult er namelijk zelf mee moeten draaien en hij zal waarschijnlijk ook een poosje mee moeten gaan.

Comment

Oke ik weet genoeg en ga voor de Mixtrack Pro. Bedankt!

Comment

Originally posted by Luc2510 View Post
                  Oke ik weet genoeg en ga voor de Mixtrack Pro. Bedankt!
                  Ik zou dan toch de Reloop Mixage IE aanraden. Deze biedt vrijwel hetzelfde als de Mixtrack Pro, voelt m.i. steviger aan én: heeft per kanaal nog gain, wat ondanks autogain in de DJ software toch wel handig kan zijn. My two cents.

Comment

Maarrr.. hij is wel minder overzichtelijk, en word niet bij bax verkocht. En hij heeft kleinere jogwheels. My three cents ;)

Comment

Die hebben we wel hoor. Reloop Mixage Interface Edition MKII.

Comment

Aha, ik vroeg me al af waar die IE voor stond.
                        Last edited by Guest; Tuesday-03-07-2012, 13:42.

Comment

Originally posted by DJMa5treat View Post
                          Maarrr.. hij is wel minder overzichtelijk, en word niet bij bax verkocht. En hij heeft kleinere jogwheels. My three cents ;)
                          Eerste punt: snap ik, maar raak je zo aan gewend, zoals dat geldt bij alle apparatuur.
                          Tweede punt: jawel, maar dat antwoord is inmiddels door Rik gegeven :-)
                          Derde punt: feit, valt niks aan te weerleggen.

Maar neem beiden in overweging en ik ben zelf van mening dat als je ze naast elkaar zet en eens voelt hoe ze aanvoelen, je zelf de beste keus kunt maken. Geldt sowieso voor deze producten. Er zijn controllers die hoog aangeschreven worden waarvan ik vind dat ze overgewaardeerd zijn wanneer ik ze zo voel, maar ook controllers waar ik zwaar van onder de indruk geraakt ben, die dus juist ondergewaardeerd zijn.

En het mooie van de controllers is: je kiest zelf wat jij prettig vindt, waar jij graag mee wilt werken. Wil jij geen jogwheels? Prima, koop je een Twitch of een andere controller zonder of met kleine jogwheels. Wil jij juist wel (grote) jogwheels, dan zijn er diverse Numark, Vestax en nu ook Reloop controllers met grote(re) en vaak ook gevoeligere jogwheels. Grote, controller, kleine controller, wel of geen hotcues, CUP (CUe and Play), sample banks, effecten, dedicated filter en ga zo maar even door.

:D

Comment

Ik denk wel dat je jogwheels wilt, zonder kun je namelijk niet makkelijk bijsturen..
                            Ik heb dat wel eens met die pitch bend geprobeerd die op de mixtrack pro zit, maar bij die hou ik hem of te lang of te kort ingedrukt, waardoor het dus geen zin heeft.

Comment

ik raad je de mixtrack aan is beter van kwaliteit dan reloop

Comment

Working...
                              X