Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traktor Kontrol X1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Traktor Kontrol X1

In 2009 heb ik bij bax-shop een DJ-set gekocht, bestaande uit 2 x Pioneer CDJ-800 MKII en een Pioneer DJM-700 mixer. Sinds kort draai ik voornamelijk techhouse en techno en ik zit over de aanschaf van een Traktor Kontrol X1 na te denken, alleen weet ik nog niet voor welke optie ik wil gaan:

1. Ik koop een Kontrol X1 erbij en sluit ook de CD-spelers aan op de computer. Welk Traktor-programma heb ik hier voor nodig? Hoe zou ik dat allemaal aan moeten sluiten op mijn PC/mixer en wat heb ik daar voor nodig?

2. Ik vervang de cd-spelers voor 2 x Traktor Kontrol X1. Wat voor externe geluidskaart heb ik nodig? Hoe zou ik dat moeten aansluiten op mijn PC/mixer en wat heb ik daar voor nodig?

Graag zou ik ook willen weten welk optie jij zou adviseren. Alternatieven zijn uiteraard ook welkom!

Alvast bedankt!

Ik koop een Kontrol X1 erbij en sluit ook de CD-spelers aan op de computer.
    CD-spelers op je computer aansluiten? Dat is zonde. Je moet dan namelijk een timecode pakket aanschaffen en dat kost je eigenlijk meer dan dat het oplevert. Je zou eens kunnen denken aan een upgrade naar CDJ-850 spelers, die kun je namelijk wél aan je PC hangen en vervolgens je software besturen via MIDI over USB.

Ik vervang de cd-spelers voor 2 x Traktor Kontrol X1.
    Is mogelijk, maar is dat echt wat je wilt? Het cue-en wordt dan namelijk wat lastiger en je mist dan opeens je play- en cue-toetsen per deck (of die moet je bijzonder gaan mappen...)

Denk nog eens heel goed na over wat je precies wilt. ;) Misschien kunnen wij dan aangeven of het technisch haalbaar is.

Comment

Ik denk dat het verstandiger is om mijn cd-spelers gewoon zo te laten staan en te beginnen met 1 x Traktor Kontrol X1. Pas dan kan ik beslissen wat ik ga doen: of CDJ-800 vervangen door CDJ-850 of een tweede Traktor Kontrol X1 aanschaffen.

Dus mijn vraag voor nu: wat voor extern geluidskaart moet ik bij een Kontrol X1 aanschaffen voor de aansluiting op mijn mixer? Welke attributen heb ik daar nog meer voor nodig?

Alvast bedankt!

Comment

Ik zou er een Audio 2 bij nemen. Die heeft twee aparte outputs (via stereo 6.35mm jacks), dus kun je apart op 2 kanalen van je mixer aansluiten.

Extra attributen heb je dan niet nodig, kabeltjes om de Audio2 op je mixer aan te sluiten zitten er al bij.

Comment

Ik zou juist gaan voor bijvoorbeeld de Traktor Scratch a6 of de a10. Heb je gelijk alle functionaliteiten van Traktor op je CD spelers, en je kunt ook nog gewoon met cd's draaien. Werkt altijd! Traktor en Pioneer cdj's hebben nog wel eens moeite elkaar te vinden via USB. Dit werkt ook perfect i.c.m. met de Kontrol X1, ik denk zelfs dat deze hiervoor op de markt gezet is. Misschien is het wel interessant om er een DJM 800 bij te nemen, maar dit is niet noodzakelijk.

Comment

Working...
          X