Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beatgrid

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beatgrid

Binnen traktro ben ik bezig met Hotcue's en Beatgrid. Hier is veel info over te vinden op Youtube en diverse fora.

Toch blijven 2 vragen spoken bij me:

1. klopt het dat een track bijna nooit 100% goed staat voor wat betreft Beatgrid? Ik doel dan op het feit dat ik diverse tracks heb, waar ik de eerste beat als basis gebruik om de eerste Hotcue en/of Beatgrid te plaatsen en vervolgens halverwege de track de beatgrid er toch weer (licht) naast zit. Met name met loops kom je dan niet helemaal lekker uit

2. Veel mensen gebruiken tot wel 8 Hotcue's (HC). Nu vind ik dat wat overdreven en wil me daar waar nodig beperken tot 3 hotcue's.
    HC 1 = eerste beat
    HC 2 = bekend stuk in de track (bijv. vocals)
    HC 3 = beatgrid marker

De vraag hierbij is wat een beatgrid-marker eigenlijk is? :shock::oops:

Beatgrids staan alleen goed als het nummer de hele tijd precies hetzelfde loopt. Een beatgridmarker is eigenlijk een punt in de track waar de grid op synchroon loopt. plaats die dus op de beat.

Comment

En wat is dan het verschil nog tussen HC 1 (eerste beat) en een beatgrid-marker? :oops: En waarom zie ik vaak bij mensen dat de beatgrid-marker ook een HC is?
      Ik heb blijkbaar een probleem met de terminologie..... sorry
      Last edited by Surreallistic; Wednesday-11-07-2012, 15:12. Reason: .

Comment

omdat mensen dat in willen stellen, en omdat dit mogelijk is. Ik zet zelf eerst een HotCue en dan maak ik daarvan ook een gridmarker wanneer een liedje uit het grid loopt.

Comment

Working...
        X