Announcement

Collapse
No announcement yet.

Denon HD2500 of HC4500

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Denon HD2500 of HC4500

Beste forumleden,

Na een beetje rondgekekente hebben wat het aanbod is in midi-controllers, kwam ik tot hetvolgende:
    - moet 19 inch inbouwbaar zijn
    - van Denon
    - betrouwbaar zijn

Nu viel mijn oog op een Denon HD2500 en een Denon HC4500.
    Wat is naar jullie mening het beste en fijnste apparaat om mee te werken? (voor te mixen)

Alvast bedankt!

Mvg,
    Gert-Jan

Ik zou gaan voor de hd2500.

Ik heb zelf de 4500 maar af en toe is het wel jammer dat je dan toch nog altijd een laptop nodig hebt. Bij de hd2500 kan je gewoon nummers op het interne geheugen zetten. Dan kan je dus zonder een laptop of wat dan ook gewoon muziek draaien. Ideaal voor een beetje achtergrond of zo....

Wil je echt gaan mixen en draaien. Nee niet doen. Koop dan een table top. Als ik echt een feestje heb waarbij het gewoon echt lekker mixen geblazen is vind ik de hc 4500 niet een verkeerd apparaat maar komt nog niet in de buurt van 2 table tops.

Comment

Ik draai al jaren met een HC 4500 en kan daar prima mee mixen en draaien hoor... ligt misschien aan de kwaliteiten van de dj :p

Comment

Ik zeg ook niet dat het niet kan. Het kan wel maar de plater is nu niet echt dat van een table top. Wij hebben zelf ook een hc 4500 maar ook de denon s3500, de cdj 1000 en cdj 350 en als het dan op beatmixen aankomt vind ik een table top velen malen fijner. Ook de BPM studio rcp 2000 is eigenlijk gelijk kwa bediening dan de hc 4500 maar dan voor bpm studio en vind ik niet zo lekker om mee te beatmixen dan een table top.

Maar heb je zelf wel eens een paar keer echt gedraaid met een setje table tops. Dan bedoel ik dus niet plaat fade uit plaat fade in maar echt draaien met mooie strakke overgangen. Dan ben ik namelijk benieuwd of je dat kleine schuifje en platertje nog steeds zo fijn vind ;)

Comment

Nee ik heb geen ervaring met mixen op tabletops. Ik geloof je meteen dat het makkelijker mixen is met tabletops.

Maar de TS wil kiezen tussen de HC 4500 en HD 2500 en jij zegt "Wil je echt gaan mixen en draaien. Nee niet doen. Koop dan een table top". Dat is onzin.

Het zal best fijn werken maar dat wil niet zeggen dat je met een HC 4500 of een HD 2500 niet kan mixen en draaien. In het "pre cdj 1000 tijdperk" waren de dubbele spelers van Denon immers de standaard en deden dj's niets anders dan mixen en draaien op dit soort spelers (en ja, ik ben al zo oud ;-)). Kan dus prima, maar dj's van tegenwoordig zijn nu eenmaal meer verwend met grotere knoppen en platters enzo.

Die grote knoppen en platters doen echter precies hetzelfde als de knoppen en platters op een 19 inch model, ze zijn alleen wat groter waardoor je er preciezer en eenvoudiger mee kan werken.
          Last edited by Geluid-en-licht.com; Sunday-15-07-2012, 10:12.

Comment

Het hoeven van mij ook zeer zeker niet cdj 1000 te zijn een reloop, denon of zeg een stanton. Mij allemaal best.

Ik wilde alleen gaan aangeven dat wanneer je gaat beat mixen een table top naar mijn idee fijner werkt. Natuurlijk zijn de functies van de knoppen het zelfde. Mag het wel hopen. Alleen door de wat grotere plater en dader vind ik het net wat soepeler en eenvoudiger.

Ik ben ook van de denon 1800f en zo. Maar tijden veranderen en er zijn gewoon meer mogelijkheden. Ik zie ook niemand meer met een cassette speler in zijn rack. Dus daarom denk na als je iets koopt er kan veel er is veel. Dus dan moet je helaas ook meer gaan nadenken van ik wil wel dit maar niet dat want....... Als je nu dan iets gaat kopen zou ik zeker over een table top nadenken.

Comment

Tabletops zijn voor een ander setje, deze vraag gaat puur over een bepaalde samenstelling in een case. Naar jullie mening de HD2500 dus?

Comment

Ik gebruik zelf de HC 4500, die is ingebouwd in een kistje met een laptop. Ik heb wel een HD 2500 als backup bij de mixer ingebouwd maar die gebruik ik niet als MIDI controller, daar zit een USB stick in.

Het grote nadeel van de HD 2500 is dat het display niet werkt in MIDI mode, je krijgt dus geen titels, tijd of andere info op het display te zien. Uiteraard wel in de software maar dat vind ik toch een serieus minpunt, de HC 4500 geeft dat allemaal wel netjes op de controller weer.

Het grote voordeel van de HD 2500 is dat je er ook een USB stickje in kan stoppen. Altijd een backup bij de hand dus.

Overigens vind ik de Pioneer MEP 7000 ook een erg cool apparaat, maar die is wel een stuk duurder. Aan de andere kant, als je ook nog de DND 4500 cd unit wilt hebben scheelt het weer niet zo heel veel meer...

PS ik neem aan dat je weet dat de HD 2500 niet meer nieuw te krijgen is in Nederland?
                Last edited by Geluid-en-licht.com; Sunday-15-07-2012, 20:52.

Comment

Een Denon DND-4500 heb ik al in bezit, dat van die display is inderdaad niet echt handig te noemen. DJ-Robin verkoopt een HD2500 op het forum hier.

Dus even kort samengevat:
                  - HD heeft display als minpunt, USB als pré
                  - HC heeft goede display met tijd e.d.

Verder hebben ze allebei dezelfde functies en effecten?
                  Alvast bedankt!

Comment

de 2500 heeft een ingebouwde harde schijf, de 4500 niet.

Comment

De HC 4500 heeft 5 extra functieknoppen, daar kun je zelf een functie in de software aan toewijzen. Je kunt ze bijvoorbeeld gebruiken als hot cues, samples, effecten enzovoorts.

De HD 2500 heeft zelf enkele effecten aan boord, maar niets spectaculairs. Verder zijn ze vrijwel identiek.

Als je de speler echt alleen als MIDI sturing wilt gebruiken kun je het beste kiezen voor een HC 4500.

Comment

Dat ga ik zeker doen! (Een HC 4500)
                        Bedankt voor de reacties!

Comment

Working...
                        X