Announcement

Collapse
No announcement yet.

welk paneel en software kopen ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• welk paneel en software kopen ?

Hallo, ik zou graag even jullie advies vragen

Ik ben een beginnende dj en zou graag een nieuw meng paneel kopen

Nu raak ik er niet zo goed meer aan uit en daarom hoop ik dat jullie me kunnen helpen

Momenteel heb ik een mixmeister control (numark) en ik moet zeggen dat ik vrij tevreden ben van de software enkel is het paneel minder goed vind ik

Ik hoop dat het gelijk zetten en mixen van nummers makkelijker/beter/leuker zal gaan met een ander paneel

Nu twijfel ik tussen wat panelen maar nieuwe modellen mag je ook gerust voorstellen

- pioneer ddj t1 of de s1 : mijn voorkeur gaat uit naar de t1 vanwege de 4 kanalen maar zijn er voor de rest nog grote verschillen ? werk de t1 bv ook goed met serato en andere programma’s ? en wat is de kwaliteit van de geluidskaart en de mixer in het geheel ?

- numark ns7/ns6 : is deze beter en te gebruiken met meer programma’s of maakt dat niet zoveel uit ?

- andere opties in die prijsklasse ( tot 1250 max )

Verder vraag ik me ook af met welk programma je best werkt, dit is waarschijnlijk persoonlijk maar het ene is waarschijnlijk makkelijker of het andere en later eventueel beter als professioneel gebruik

Ik wil vooral liedjes met elkaar mixen en ze makkelijk kunnen synchroniseren, effecten invoeren …

Alvast bedankt

Ik denk dat je als eerste voor je zelf eens moet gaan uitmaken met welke software je verder wil. De meeste controllers werken wel met meerdere soorten software maar zijn eigenlijk gericht op 1 soort software. Soms zit dit in het pakket er al bij soms moet je het er nog los bij kopen. Let hier dus ook mee op in je keuze.

Dan wat ik zou doen. Maar ik ben niet iemand die alles al uitgebreid heeft kunnen uitproberen.

Ik zou voor of de s4 van native instruments gaan of de ddj t1 van pioneer. Bij allebij zit de software er al bij. Dus meteen een volledige versie en hoef je dus niet meer te kopen. Allebij geleverd met traktor alleen de ddj t1 schijnt een andere skin te hebben zodat deze beter overeen komt met de controller.

Met traktor kan je meer dan goed genoeg draaien met zowel effecten, sampels en loopjes. Kortom de enige echte beperking van vriijheid en creatief zijn ben je zelf. Zeker als je er ook nog 1 of liever nog 2 f1 controllers bij neemt van native Dan zijn de mogelijkheden eigenlijk een heel erg groot.

Hier zit wel een synq en snap functie op maar ja moet je die als je een stapje verder wil zetten nog wel willen gebruiken? Nou die twijfel is aan jou. Je blijft namelijk ALTIJD platen houden die niet 100% goed vallen in de auto beat dus toch nog een beetje op gevoel en gehoor. Wat voor software je ook neemt wat voor systeem het blijft altijd voorkomen dat het niet automatisch kan. Verder geweldige software met veel mogelijkheden en makkelijk te personaliseren.

Daarom zou dit dus mijn keuze en voorkeur krijgen boven een vooral bpm studio maar ook een virtual dj. Serato kan ik niet echt iets over zeggen meer dan een 15 minuten heb ik hier nog niet mee gespeeld.

Comment

Working...
    X