Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audiophony cdx4 bpm probleem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Audiophony cdx4 bpm probleem

Hallo,
    Ik ben van plan 2x Audiphony cdx4 te kopen maar heb gehoord dat ie een fout heeft bij de bpm aangeven of niet de goede bpm aangeeft.
    Graag snel antwoord van iemand die hem al een audiophony cdx4 in bezit heeft.
    Groeten ,
    Denilsonr98 (Dj Nilie)
    Last edited by Denilsonr98; Thursday-26-07-2012, 00:01.

Er is er geen 1 enkele cd-speler of software of wat dan ook die het altijd 100% goed heeft. Er is nog geen 1 enkele bpm teller die het altijd juist heeft.

Hier kan je gewoon NOOIT volledig op vertrouwen. Dus luister met je oren! Gebruik eventueel de tap knop als je zelf wel het ritme ( bpm ) kunt bepalen.

Dus of je nu 1 van de duurste cdj2000 spelers koopt of de aller goedkoopste. Ze zullen er altijd wel eens naast zitten. De cdj2000 misschien minder vaak maar ook deze zal het zeer zeker niet altijd goed hebben!

Comment

Audiophony cdx4

Oh oke,
      Ik las bij de reviews dat de cd speler per moment rekent hoe hoog/laag de bpm is en niet per lied.Dus niet over het gehele lied maar per moment. Weet u of je dat anders kan instellen ?

Groeten,
      Denilson

Comment

waarom zou je voor het gehele liedje de bpm willen?

Wat je ook kan doen is een weekje verlof nemen en bij ieder liedje op de tracklist van je cd de bpm naast het nummer schrijven.

Comment

Lijkt me handiger omdat hij per moment steeds verandert heb ik gelezen en dat is nogal vervelend. hoe zou ik aan de bpm moeten komen vant nummer voor ze ernaast te schrijven ?

Comment

Boven de cue knop op de speler zit de knop tab / auto. Druk op deze knop precies op de maat van de muziek mee.

Tadaa hier is je bpm

Opschrijven kan handig zijn om een beeld te hebben van hoe snel of traag een plaat is maar heel veel meer kan je er niet mee. Als je de plaat draait en de bpm klopt niet in het scherm klopt deze namelijk ook niet als je de pitch hoger of lager zet. Dan gaat deze ook fout mee. Als je dan puur op de cijfers van pbm wil draaien zal je weer met de tap knop de bpm zelf moeten ontdekken.

Dus luister gewoon naar je plaat of je bpm wel of niet klopt. Bij twijfel gewoon met de tab knop de bpm alsnog zelf handmatig instellen.

Comment

ik heb zelf de cdx 4 van audiophony, bij mij zijn er weinig problemen met de bpm functie, via usb stick heeft hij hem al vrij accuraat voordat je de track ook maar start, via cd duurt het wat langer.
              Het enige is dat hij soms bijv. op 127bpm staat maar dat hij dat na een paar seconden aanpast naar 128 (het juiste bpm)
              en als je twijfelt, gewoon de tap functie gebruiken

Comment

Bedankt iedereen!!
                Nu helemaal ggeen twijfel meer of ik een set ervan ga kopen !!
                Groeten,Denilson
                Last edited by Denilsonr98; Wednesday-01-08-2012, 22:19.

Comment

Working...
                X