Announcement

Collapse
No announcement yet.

2 MIDI-controllers en Traktor

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 2 MIDI-controllers en Traktor

Ik gebruik 2 MIDI-controllers voor het aansturen van Traktor. De Reloop DJ2 en de ICON iStage. Ik heb een TSI voor de RDJ2 via de grote import-button geladen en de TSI voor de istage via de Add-in (aldus DJ Techtools op YouTube). So far so good. Alles werkt op zich zoals gewenst.

Ik heb in mn sample-deck (dat ik bedien met de istage) een aantal loops geladen die ik zelf heb gemaakt. Ik heb de ke-lock op het sample deck aanstaan en Deck A is de master. De BPM past zich nu ook netjes aan aan het mastertempo. Maar zodra ik de loop van het sampledeck erin wil gooien, heb ik een vertraging van een halve beat.

Volgens mij heeft dit niets met latency te maken te maken, de istage heeft geen ingebouwde geluidskaart en is dus ook niet selecteerbaar bij de settings binnen Asio. Verder handig om te melden dat beide controllers op een aparte 2.0 aansluiting zitten, geen hub, maar rechtstreeks op de PC. En verder zijn alle sub-processen uitgeschakeld op de PC. Hoe nu verder?
    Last edited by Surreallistic; Saturday-28-07-2012, 22:20. Reason: .

klopt, dat ligt niet aan latency. dit ligt denk ik aan de sync modus. heb je Snap en quantize aanstaan?

Comment

Sync modus staat op Tempo. Verder staat mousecontrol op vinyl, en quantize... geen idee waar ik die moet zoeken.... :oops:

Comment

Onder de draai knop van je main volume in traktro staat een s en een q. Als je deze aanzet zal de software automatisch naar je grid punt springen. Als je grid niet goed staat en dus niet klopt met het begin van je loop of sample zal je deze ook eerst goed moeten zetten anders blijft deze fout gaan.

Het grid klopt namelijk meer dan vaak gewoon niet. Dan word het dus of handmatig juist instarten of het grid aanpassen. Dit kan je doen door het tabje onder je player te openen en dan op grid te klikken. Nu kan je handmatig het grid van je track aanpassen. Is een soort auto dj functie. ( is een soort van functie om mijn peet kind ook nog als dj over te kunnen laten komen )

Comment

In dat geval staan beiden uit.

Comment

Dan is het hoogstwaarschijnlijk gewoon zo dat je gevoel voor ritme je een beetje in de steek heeft gelaten en je er gewoon net naast drukte met de beat. Aanzetten en iedereen kan het. Dan gaat het volledig automatisch.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
              Dan is het hoogstwaarschijnlijk gewoon zo dat je gevoel voor ritme je een beetje in de steek heeft gelaten en je er gewoon net naast drukte met de beat. Aanzetten en iedereen kan het. Dan gaat het volledig automatisch.
              Het werkte vandaag dus "spontaan" wel gewoon. Ik vermoed echter dat de MASTER niet op het spelende deck aan stond. En anders heb ik teveel lopen kl#ten met de mapping, want was daar ook mee bezig. Ennieweej, het werkt nu.

Comment

Working...
              X