Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemen met traktor

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Problemen met traktor

Eerst eens wat info geven.

Ik heb traktor pro 2 ongeveer 2 maanden geleden gekocht bij bax.
    Achteraf naar bax gereden omdat ik het niet goed werkende kreeg en daar hebben ze mij dan geholpen en met succes.

Nu wil ik traktor op een 2de pc krijgen die ik als backup zal meenemen op feesten mocht mijn laptop er de brui aan geven.

Traktor kan je maar op 1 pc gebruiken, maar ik heb gemaild met NI en ik kreeg bij wonder een nieuw paswoord om traktor op een 2de pc te kunnen gebruiken, registratie gebeurde met dezelfde code wat ik bij traktor kreeg.
    Traktor staat inmiddels op mijn 2de laptop, in het begin kreeg ik 2x een melding, iets van een crashfile en dat zou ergens in een map zitten maar weet niet wat ik hiermee moet aanvangen, dus de melding weggeklikt en traktor opnieuw opgestart, opnieuw die melding gekregen, terug weggeklikt en traktor opnieuw opgestart, toen kreeg ik die melding niet meer.

Ik kan via de cdj 2000 bladeren in de mappen, traks kiezen en inladen maar als ik op play druk dan doet hij niets, zowel met de playknop op de cdj als de playknop op traktor zelf, het jogwheel op de cdj gaat wel oplichten/knipperen maar de trak start niet.

Ik heb ook 2 verschillende keuze mogelijkheden onder de installingen en dat is toch vreemd.
    Als ik onder de instellingen kijk bij de werkende traktor dan zie ik onder Audio setup/auto device de volgende keuze.

- Pioneer cdj asio
    - traktor audio 2 asio
    - realtek high definition audio

Hier staat hij op pioneer cdj asio

Op de laptop met de halfwerkende traktor zie ik iets anders onder Audi setup/auto device staan???

- Luidsprekers pioneer cdj 2000
    - Luidsprekers pioneer cdj 2000
    - realtek high definition audio

Kies ik voor Luidsprekers pioneer cdj 2000, dan krijg ik steeds de volgende melding 'traktor werkt niet meer" en dan kan ik traktor afsluiten en terug opstarten.
    Wel vreemd dat ik bij dezelfde traktor 2 andere keuze mogelijkheden krijg onder deze instelling?

Ik sluit beide laptops aan op dezelfde set (cdj 2000 + djm 900)
    Beide laptops zijn van hetzelfde merk en zelfde model en beiden nieuw.

probeer eens asio drivers te downloaden en te installeren. dan hebben we het laatste probleem waarschijnlijk uit de wereld.

Comment

Is die eerste goed, voor mij is dat chinees

Download asio drivers - ASIO4ALL 2.16: A universal ASIO driver for Windows, and much more programs.

Comment

jah die eerste kan je doen. Asio4all is een bekende driver.

Comment

Na wat zoekwerk kwam ik op deze pagina terecht, ik denk dat ik best deze download of toch voor Asio4all gaan?

Keep your product up to date with the latest software and firmware downloads. Pioneer DJ CDJ-2000, Pro-grade digital DJ deck

Comment

Heb je geen installatie cd bij je spelers gekregen?

Comment

Ja die heb ik.
              Toen ik traktor op mijn eerste laptop liet instaleren had ik die cd niet nodig, op die laptop werkt traktor uitstekend enkel op mijn 2de laptop werkt het niet.

Daarnet kon ik even een trak inladen maar al snel kreeg ik weer die melding en die blijft maar terug komen, ik denk dat ik naar een dealer zal bellen, traktor opnieuw aankopen en de dealer alles laat instaleren want als ik dat moet doen met mijn 2 linkerhanden dan komt dit nooit goed, liever 100 euro uitgeven maar dat alles perfect werkt.

Melding die ik altijd krijg.

Traktor werkt niet meer.
              Zoek hier naar een oplossing

Traktor 2.5.0 has encountered a major problem and has been terminated.
              A crashlog file has been created at the following location, c:/users/jacky/documents/Native Instruments/traktor 2.5.1/crashlogs/2_08_1012 13_19_52_traktor 2.5.1 mini.nicrash

Please provide this crashlog to the Native Instruments technical suports

Comment

Je kunt eerst die driver die je zelf aangaf eens proberen, maar ik neem aan dat die ook gewoon op de cd zelf staan. Maar goed, proberen kan geen kwaad he... anders installeer Traktor eens gewoon opnieuw, misschien is er iets fout gegaan.

Comment

De drivers heb ik al geinstaleerd maar geen succes, ik blijf die melding krijgen op het ogenblijk dat ik iets doe in traktor, track zoeken, track laden, instellingen aanpassen enz...

Ik zal traktor eens verwijderen en opnieuw instaleren, lukt het niet dan koop ik hem opnieuw en laat de dealer alles instaleren, het komt mischien omdat ik dezelde traktor op een andere laptop wil instaleren? Het zou niet mogen want ik heb van NI een nieuw paswoord en de toestemming gekregen om traktor op een 2de pc te mogen instaleren.

Comment

nee dat komt dus van de computer zelf. kan je het misschien proberen in compatibiliteitsmodus? wil bij mij nog wel eens helpen.

Comment

Hoe doe ik dat, ben geen computer expert ;-)
                      Maar als ik die laptop ooit op een feest moet gebruiken, dan wil ik er wel op kunnen rekenen.
                      Vreemd dat mijn andere laptop dit niet doet, beide laptops zijn samen aangekocht, zelfde merk (asus) en model.

Waarom krijg ik dan de melding van die crashlog? ik moet dit melden aan Native Intrument dus blijkbaar ligt het aan traktor en niet aan de laptop?
                      Last edited by Mol; Thursday-02-08-2012, 22:08.

Comment

rechtermuisknop op de snelkoppeling van Traktor. Eigenschappen; compatibiliteit; selecteer hier windows XP service pack 3.

Comment

Wat als je een demo versie download en die dan registreerd met de zelfde code maar met het nieuwe pasword

Comment

Ik had een demo versie gedownload en dat geregistreerd met de code van mijn eerder aangekochte traktor.

Originally posted by DJ eMPiii View Post
                            rechtermuisknop op de snelkoppeling van Traktor. Eigenschappen; compatibiliteit; selecteer hier windows XP service pack 3.
                            Als ik voor windows XP service pack 3 kan ik op deck B een track laden en afspelen maar ik heb heel slechte klank, net of je alles overstuurd, op deck A kan ik een track laden maar de play doet het niet, ik kan de track dus niet afspelen, goed nieuws is dat hij niet meer die foutmelding laat zien (voorlopig toch)

EDIT:

Ik zie dat bax nog steeds traktor pro verkoopt aan 95 euro, ik zal eens contact opnemen met bax en vragen of ze mij kunnen/willen helpen met het instaleren en de instellingen zoals de vorige keer, dan is mijn probleem meteen opgelost.

De Traktor Audio 2 van Native Instruments is de kleinste audio DJ interface ter wereld, maar met een groots geluid. Ideaal voor DJ’s die alleen maar twee stereo uitgangen, en geen ingangen nodig hebben.
                            Last edited by Mol; Friday-03-08-2012, 09:58.

Comment

Probleem opgelost.
                              Ik had een mailtje naar de helpdesk van bax gestuurd met de vraag of ze me konden helpen met de instalatie als ik traktor opnieuw zou aankopen, even later kreeg ik telefoon van joris die zei dat ik traktor niet opnieuw moest aankopen, ik moest alles van traktor verwijderen van mijn laptop en traktor opnieuw downloaden, eens traktor opnieuw was gedownload moest ik joris opbellen en dan heeft hij de pioneer drivers opnieuw geinstaleerd want daar zat blijkbaar de fout, de drivers waren niet up to date, joris heeft nog alle instellingen overlopen en juist gezet en na 5 minuten speelde mijn cdj 2000 en traktor perfect. nu nog een harde schijf van 1 tera in de laptop laten steken, mijn muziek van mijn andere laptop overzetten en ik heb een backup laptop ingeval van nood.

Bedankt aan bax en zeker aan joris voor de goede service.
                              Ook bedankt aan de leden die hebben geholpen.

Comment

Working...
                              X